Jaz bi tok rada o čem drugem pisala ampak se bojim, da bi bilo čudno pa, da morda ljudje klikajo sem, da bi kaj prebrali na temo aktualnih dogodkov…

Tako, da bom na kratko povzela kaj se je dogajalo v 24 urah predvsem stvari, ki jih morda ne preberete v novicah.

Najprej predsednik Morsi (ja Morsi in ne Mursi) se še ni oglasil, kar zame osebno sploh ni velika škoda glede na to kak govor oziroma predavanje je održal prejšnjo sredo, ko je govoril skoraj 3 ure… In je govoril in govoril pa itak da nič povedal… No verjetno se je utrudil …In to je bilo predno je šlo na cesto miljone ljudi. Sam Bog ve kako dolgo bo govoril sedaj…ko se bo odločil spregovoriti?

Včeraj ponoči so protestniki napadli prostore Muslimanske Bratovščine (MB) jih izropali in zažgali.Pred tem so iz stavbe na protestnike streljali  pripadniki MB- video . Do včeraj zvečer sem mislila, da so izjave islamistov in pripadnikov MB, da bodo na protestnike šli tudi s snaiperji samo prazne grožnje ampak očitno ne :(

Tako, da sedaj se resno bojim kaj bo iz ostalih podobnih izjav, ki so bile povedane na shodu za Morsia. Bo res prišlo do še več spopadov? Kajti povedano je bilo med drugim, da bodo pripadniki in podporniki MB organizirali lastne oborožene enote.

Organizatorji protestov so ta vandalizem javno obsodili in ponovno pozvali k miroljubnim demostracijam.

Takole je stavba kjer je glavni sedež MB izgledala zjutraj.

Prostori MB

Ponoči so streli odjeknili tudi v Asjutu (video) , kjer je bilo ubitih 13 ljudi in en policist. Na protestnike je streljal podpornik MB, ki so ga kmalu po streljanju aretirali. Veliko novic ne prihaja iz Asjuta kaj se dogaja sedaj? So pa takoj po incidentu povečali število vojakov, saj je jug Egipta znan po krvnem maščevanju. Se pravi nič nenavadnega ne bo, če bo tam sedaj še več streljanja.

Zgodaj popoldan smo izvedeli, da je svojo odstopno izjavo predalo 5 ministrov in sicer gre za ministre za parlamentarne in pravne zadeve, komunikacije, okolja, turizma in sanitarij in pitne vode. (ja tudi ministra za pitno vodo imamo v Egiptu)

Po četrti uri popoldan pa so se spet začele polniti ulice in trgi in na ulici smo imeli zopet miljone ljudi.

Protestnikom so se sedaj tudi vsem na očeh pridružili policisti.

Med protestniki tudi policisti

Nakar smo dočakali izjavo vrha vojske na kratko  Minister za obrambo Abdel Fattah Khalil El Sisi je izjavil, da ima predsednik 48 ur časa, da se odzove na zahteve egiptovskega ljudstva. Ko se ta čas izteče, če ne bo nobene vidne razlike  ali vsaj nekega dogovora k razrešitvi situacije bo vojaska intervenirala.

Hm bo tole naš novi šef?

abdel fattah al-sisi

Abdel Fattah Khalil El Sisi

In na Tahrirju je zavladalo navdušenje. Khm ni mi čisto jasno zakaj, ker vse do enega leta nazaj so bili 60 let pod vojaško vladavino in tega so se z prvo revolucijo želeli rešiti. No ja pa kdo mene kaj vpraša..moje mnenje je nepomembno, čeprav se itak ve, da sem od nekdaj mnenja da je boljša vojska kot MB! Vse je bolje kot Islamisti! In to povem jaz muslimanka. Ker z Islamom ni nič narobe ampak ti ljudje… z njimi je marsi kaj narobe in so daleč stran od tistega, kar naj bi Islam bil…

V petek sem se od srca nasmejala Basem Jusufu, ki je znan Egipčanski satirik in nam vsak petek pripravi pregled dogodkov na svoj način.Seveda ga MB in Islamsiti sovražijo  in so ga celo aretirali in zaprli ter poskusili ukiniti…ampak to so že druge zgodbe. Zadnja oddaja z možnostjo angleških podnapisov. Če nimate časa za cel video poglejte samo malce pred 13 minuto in pa malce pred 24 minuto… :lol: :lol: :lol: Pa vam bo čisto jasno o čem govorim.

YouTube slika preogleda

Takoj po tem ko je vojska povedala svoje je svoj odstop ponudilo še 5 ministrov tako, da sedaj skupaj že 10. Seveda je bilo jasno povedano tudi, da je premier Hišem Qandil  zavrnil odstop ministrov in enega guvernerjev.

Na Tahrirju in drugje med protestniki torej veselje in vzkliki sreče a Muslimanska bratovščina in drugi islamisti, niso komentiral izjav vojske. Med tem, ko so se njihovi podporniki, ki so zbrani v Kairu in sicer v Naser cityu  jezno odzvali na ultimat, in vzklikali “imejte orožje pripravljeno!” (karkoli že to pomeni, ampak prav gotovo nič dobrega)

Potem so Tahrir in ostala mesta kjer se nahajajo protestniki preletavali helikopterji z Egipčanskimi zastavami, kar je ljudi še bolj razveselilo in dolgo so vzklikali slogan” vojska in ljudje smo ena roka”…

Kmalu po izjavi, ki jo je podala vojska se je le oglasil predstavnik salafistične stranke Nour in povedal , da je poteza vojske nevarno za ljudi  in obstaja tveganje za vrnitev vojaške vladavine v Egiptu. Priznali pa je tudi, da je število tistih, ki protestirajo proti predsedniku Morsiu veliko večje od tistih, ki ga podpirajo, vendar je dodal, da je bil predsednik izvoljen in se mora nadaljevati svoj ​​mandat… Skratka megla…

Nato je sledila novica , da  so varnostne službe napovedale aretacijo 15 oboroženih telesnih stražarjev višjega predstavnika Muslimanske bratovščine in voditelja Khairat El Šaterja in sicer zaradi streljanja, ki je izbruhnilo kmalu po izjavi  vojske… Njegovi varnostniki so streljali na protestnike.

Seveda brez vmešavanja Američanov itak nikjer ne gre in tako smo izvedeli da je  ZDA Egiptu  predlagala, da naj predsednika Morsia ohranijo kot “simboličnega” predsednika (karkoli že spet to pomeni ?), dokler se ne izvedejo parlamentarne volitve, katerim bi nato sledile predsedniške volitve.. Ta predlog je bil s strani vojske zavrnjen, ker menijo, da predlog ne odraža želje ljudi in verjamejo da, ZDA  ne sme posegati v notranje zadeve Egipta. Z drugim besedami Abdel El Sisi jim je povedal naj se brigajo zase! Navdušena! Ta človek (El Sisi) mi je vedno bolj všeč!

Kmalu za tem je  zagorel sedež islamske stranke El-Wasat v Mokattamu -  Kairo. (ne vem a je to kaka simbolika, da imajo vsi prostore tam na Mokattamu tam spodaj je namreč mesto mrtvih pa smetšče je zlo blizu Mokattama, sem povem… )

Napad na sedež stranke El Wasat  se je sicer začel  pred izjavo vojske.

Tamarod Kampanja (organizatorji protestov) je ponovno pozvala vse protestnike, naj se vzdržijo nasilja.

Sredi noči smo izvedeli, da je do hudega nasilja prišlo v mestu Suez kjer so

Islamsiti in Morsijevi podporniki Suez

Islamsiti in podporniki MB napadli protestnike. Po neuradnih podatkih naj bi strelne rane utrpelo vsaj 16 ljudi med njimi en vojak… O morebitnih mrtvih še ni podatkov.Trenutno protestnike varuje vojska…

Protestnike v Suezu varuje vojska

Podatki o spopadih ter vandalizmu prihajajo iz večih mest pa tudi iz moje neposredne bližine. Slišimo strele in sirene…Iz novic sem prebrala, da je posredovala vojska.

V Nasr Cityu (Rabaa Al-Adaweya,Kairo), so podporniki predsednika Morsia začeli razbijati izložbena okna trgovin ter avtomobile vzdolž  Youssef Abbas Street.

Podporniki predsednika Morsia so tudi zajeli vojaškega policista in ga ne želijo osvoboditi. Vojaškega policista so Morsijevi podporniki ustavili  v bližini Rabaa Al-Adaweya na Jousuff Abbas ulici. Po navedbi prič so ga izvlekli iz avtomobila, ga pretepli in nato razbil njegov ​​avtomobil in druga vozila v bližini.Vojaški policist je po navedbi prič, utrpel hude poškodbe a ga podporniki predsednika Morsia ne želijo predati, da bi bil prepeljan v bolnico na zdravljenje.

V Gizi  in v Beni Suefu so izbruhnili spopadi med podporniki in nasprotniki predsednika Morsia . Vojska poskuša ločiti obe skupini...

Najmanj 32 ljudi je bilo ranjenih v Fajumu, vključno 3 osebe, ki so kritičnem stanju. Varnostne sile so nasprotni si skupini poskušali razbiti z solzivcem.

Medtem se je število smrtnih žrtev iz včerajšnjega streljanja pred prostori MB (Mokatam, prvi video na tej objavi) naraslo iz 5 na 9. Še štirje ljudje so umrli v bolnišnici  zaradi hudih strelnih ran.

V Aswanu imajo protestniki postavljene šotore, neznani posamezniki so na te šotore odvrgli molotov kokteile in ranil štiri.

In pa še v drugo smer v mestu Mahalla so policisti “rešili” člana Muslimanske bratovščine, ki se je skrival v trgovini, ki je bila obdana protestniki.Spopadov menda v tem mestu nocoj ni… Odstopil je tudi Egiptovski zunanji minister, s čimer se je skupno število ministrskih odstopov do 11.

Islamska Salafistična stranka Nour je spremenila svoje stališčein podala svojo podporo izjavi vojske kljub zgodnji kritiki. Izrazili so tudi željo po čimprejšnjih predsedniških volitevah….

In potem smo končno sedaj že skoraj zjutraj dočakali izjavo predstavnika predsedstva Egipta… Ne predsednik Morsi ni nagovoril svojega ljudstva! Spet je poslal sla…

Ta blog je že tako predolg ampak na kratko moj komentar. Očitno Morsi niti ne sliši niti ne vidi…kaj se dogaja na ulicah in predsednik Morsi ne gre nikamor in bo nadaljeval vse po načrtih…Izjavo vojske je pa menda zamudil, ker ni bila v  naprej napovedana oziroma ni bil o tem, da bo kdo govoril v naprej obveščen…

  • Share/Bookmark
 


Komentarji

  1. 1
    lordwales
    02/07/2013 ob 4:43 PM

    Umakni se za nekaj tednov v Slovenijo, z prvim letalom, ker bo v egiptu še vriče, najbolj bodo pa najebali Slovenski turisti v Hurgadi in šarm el šejku,

    Z tvojim poznavanjem egipta brez težav dobiš stalno kolumno v katerem koli Slovenskem dnevniku, plačajo dobro, žal je egipt zdaj enako kot Bosna v 90 letih:

    Čim dlje!

  2. 2
    boba
    02/07/2013 ob 11:33 PM

    Živio, Bata, ufffff kaj naj ti rečem,hudo in še huje bo… Predvsem me zanima, kdo vse, oz. katere stranke so med organizatorji Tamarok, kaj je opozicija združena samo toliko, da vržejo Morsija, ali so sposobni tudi kasnejšega dogovarjanja in sodelovanja, skratka, je možna koalicija, vkolikor pride resnično do “mehkega” državnega udara in nato kasneje do novih volitev. Oz.kakšni so vse možni scenariji? Je bil pa ta 30. junij resnično velik dan za egiptovsko ljudstvo, ni kaj, zapisan bo v zgodovino, hhhh … so pa egipčani naredili res pravi žur, kot da je kako novo leto ali pa zmaga na fuzbalski tekmi, se mi zdi, da je bil spet revolucionarni duh tisti izpred 2 let, polno upanja …

  3. 3
    batabata
    03/07/2013 ob 12:52 AM

    Par minut nazaj je nehal govori…in dobesedno NIMAM volje, da sploh kaj pišem. Vse kar lahko rečem je Bog nam pomagaj!

  4. 4
    DajanaDajana
    03/07/2013 ob 1:27 AM

    Bata: Molim zate, za tvoje drage in za Egipt. Upajmo na vse dobro!!!! ;)

  5. 5
    Andreja
    03/07/2013 ob 12:03 PM

    Bata, upam da bodo v svoje glave vnesli treznost…. vsi vi, pa mi tudi, si zaslužite mir. Pelji otroke na varno, ti imaš možnost.

  6. 6
    maja
    03/07/2013 ob 12:48 PM

    Ampak Švegeljca pa ves čas piše Mursi…ves čas…

    InshaAllah bo vse dobro…molim, da Allah tebe, tvojo družino in vse dobre ljudi zaščiti in vam da upanje.

    Selam, Maja

  7. 7
    mai
    03/07/2013 ob 1:28 PM

    Z mozem spremljava dogajane…nimam besed…pa sploh tut ni vredno komentirat kaj MB dela, sem pa pomirjena da je vojska zacela reagirat, in glede na to da so poslali na ceste 777 in 999, bo pela trda roka in bo vzpostavljen mir, upam pa da bo MB skupaj z onim salabajzerjem kej kmalu dognala da so zapravli svojo priloznost. Bodi doma in pazi na svojo druzina. InshAllah vas bo Allah obvaroval!

  8. 8
    pobitivasvse
    03/07/2013 ob 4:24 PM

    “InshAllah vas bo Allah obvaroval!”

    ja, ja…tako je bilo tudi leta 1995 v Bosni…smo videli kako jih je bog obvaroval pred srbi :)

  9. 9
    čarli
    03/07/2013 ob 9:35 PM

    No pa ste se rešili MB ;) Vprašanje je za koliko časa…

  10. 10
    Tiansen
    03/07/2013 ob 9:43 PM

    Karkoli že kdo misli o predsedniku in daleč od tega, da bi ga želel braniti, ampak je pa nekaj res… bil je izvoljen na volitvah in sedaj ga je odstavila vojska. To pač enostavno je vojaški udar ne glede na okoliščine. Je že res, da je to zahtevalo veliko ljudi. Ampak v demokraciji to enostavno ne gre. Nekih pravil igre glede tega, kako se zamenja demokratično izvoljenega predsednika, se je pač treba držati. Na oblasti je bil manj kot leto. Se mi zdi, da nekateri narodi enostavno niso dovolj zreli za demokracijo in imam občutek, da se bo zgodba še ponavljala v prihodnosti, saj bodo vedno skupine ljudi, ki bodo nezadovoljne. In pri takih narodih lahko demokracija pomeni enostavno nenehno nestabilnost in kaos.

  11. 11
    batabata
    04/07/2013 ob 2:14 AM

    Tinsen,

    jaz MB res ne maram… Priznam, da imam raje vojsko kot pa MB na oblasti… ampak razmišljam podobno kot ti…malce se bojim kaj bo, če tudi naslednji izvoljeni predsednik ne bo uspel izpolniti pričakovanj. Skratka malce sem zmedena, če je to res pot k demokraciji?

    Ampak lej na stvari poskušam( vsaj zato da me ne bi skrbelo) gledati takole. Naj bo to nov začetek…upam, da na bolj uspešno obdobje… Zadnji dve leti in pol so bile res poden…

  12. 12
    batabata
    04/07/2013 ob 2:29 AM

    Tudi stvari, ki se trenutno dogajajo so precej čudne meni nerazumljive. Aretacije visokih pripadnikov MB, ukinjanje njihovih TV postaj… upam in predvidevam , da je to samo zato, da ne bi pač ljudi pumpali in da ne bi prišlo do še več žrtev…

    Da je vojaški udar ne bi mogla pritrditi zaradi tega, ker je vojska že včeraj dala izjavo za javnost, da nima namena prevzeti vodenja države… in dejansko je niso.Predsednik ni El Sisi…pardon začasni predsednik.

    Po drugi strani pa kako je vse skupaj izpeljano tudi ne vem točno kako bi se temu reklo?

    Torej počakajmo pa bomo videli kako se bodo stvari odvijale naprej.

    Američani so pa tud kalibri a ne?

    Gledam CNN kako poroča.. bljak popolnoma šokirana..Potem pa izvem še da menda pozivajo vse američane naj takoj zapustijo Egipt in tako naprej…

    Kaj je pa tukaj zadaj pa ne vem točno? Kdo ve?

    Je razlog, ker so MB igrali na njihove karte ali pa ker jim je Egipčanska vojska rekla naj se brigajo zase in niso ubogali..ali kaj tretjega?

    Skratka veliko stvari je tukaj zadaj o katerih nimamo pojma…

  13. 13
    batabata
    04/07/2013 ob 2:55 AM

    Pa še tole Morsi definitivno ni bil izvoljen za predesnika na pošten in legitimn način.Prvo če kdo ne ve on je v času revolucije, pobegnil iz zapora in je v bistvu zapornik na begu. Čeprav ne vem kako gre s temi zadevami, ko se gre za politične zapornike in režim ,ki te obsodi pade… ampak o tem naj bi ravno te dni odločalo sodišče ampak sedaj jim tako ne bo treba, ker ni več predsednik.

    Drugo ljudje so bili naščuvani, da če bodo volili Ahmed Šafika s katerim sta se znašla v “finalu”… je to glas za star režim katerega se hočejo otresti in pa da jim bo Morsi prinesel nove dobre čase.Skratka tudi če niso bili za MB so pa bili proti staremu režimu niso imeli nič drugega na izbiro kot volit MB ali pa ne volit

    Kampanja pa itak ni bila enakopravna nikakor! Saj so njegovi plakati viseli vse povsod jaz pa sem za hec dala gor na avto Šafika in so mi še predno sem se kam odpeljala grozili z nožem in sicer ” daj smeti v smeti” so mi rekli… Tako, da vse povsod samo Morsi kamor si pogledal … Šafik pa samo na visokih nedosegljivih panojih.

    In najbolj pomembno samo spomnimo se kako so z denarjem in dobrinami MB kupovali glasove revnih in pa celo organizirali avtobusne prevoze na volišča. Da sploh ne govorim o govornikih v mošejah ki so prali možgane ljudem, da če ne bodo volili za Morsia bodo šli v pekel… in ja neizobraženi Egipčani takih pa je večina slepo verjamejo vsemu kar je povedano v mošeji…

    Tako, da demokratično in legitimno definitivno NI bil izvoljen… ampak izvoljen je pa bil ja. Baje?

    ker smo čakali in čakali rezultate veliko več dni kot bi bilo treba in potm je za niti 2% premagal svojega tekmeca in kar naenkrat za tem do takratnji vodja šef vojske Tantawi, ki je tudi objavil rezultate dobi imuniteto in penzion.

    Skratka … vse skupaj je smrdelo do neba!

    In zaradi tega ker upoštevam vse to.. razmišljam v smeri, da smo na točki nič in upam na boljše čase. Upam, da bodo tokrarat res poštene volitve. Upam, da bo izvoljeni človek sposoben ljudi prepričati, da ne samo da nekaj pričakujejo ampak da delajo skupaj z njim za boljše pogoje… in pa predvsem upam, da bodo MB sprejeli usodo, čeprav me je strah, da v Egiptu še ne bo miru… 80 let so bili v ilegali…80 let so si želeli oblasti..sedaj so jo okusili…se bodo kar predali… s tem da je govora o ljudeh, ki slepo verjamejo, da je to boj za Boga… ne vem , ne vem… upajmo na najbolje!

  14. 14
    boba
    04/07/2013 ob 4:56 AM

    ufff glede na vse skupaj se je kar dobro izteklo vse to te dni… pravzaprav, moje mnenje, najboljše kar se je lahko

    Ja in zdaj ste na začetku, vendar z že dost velikimi izkušnjami v demokraciji, kar pa pred 2 letoma, ko ste vrgli Mubaraka, niste bili (in vsake izkušnje nekaj stanejo seveda, vi ste jih kar dobro plačali z MB)

    da pa vlade padajo v demokracijah, to ni nič nenormalnega, mogoče je način različen, pri vas je bilo možno edino tako in egipčanski narod se je tokrat zelo izkazal vojska in policija sta pa tako in tako morali nazaj pridobiti na moči in veljavi, saj ste imeli v teh dveh letih preveč kaosa, ljudje si le želijo varnost in sigurnost, zato pa je vojska spet pridobila na ugledu med narodom, meni ta El Sissi deluje zelo v redu, upamo pa da se bo res držal tega, da ne bo posegal v politiko in vodenje države

  15. 15
    Lana
    04/07/2013 ob 9:58 AM

    Bata ostani optimistka in vsi skupaj upajmo na najboljše.

  16. 16
    mai
    04/07/2013 ob 12:24 PM

    V tem zadnjem komentsrju bata, si pa najboljse opisala potek dogodkov. Popolnoma se strinjam!

  17. 17
    Boštjan
    04/07/2013 ob 1:19 PM

    Pozdrav Bata

    Ja je zaj…bana situacija pri vas. Upam, da se bo kolker toliko uredilo. Zanima me pa kako tvoj taveliki poba razmišlja o vsem tem. Tamala dva sta še premajhna, taveliki pa že dobro ve in ima svoje mnenje. Se kaj pogovarjata, ga kaj zanima ali se je bolj vrgel po tebi in mu je politika bolj postranska stvar :-) . En velik pozdrav iz SLO in držim pesti za vas.

  18. 18
    tinca
    04/07/2013 ob 10:13 PM

    Mene pa zanima ali ste bili vi v oddaji 24 ur zvečer preko skypa.Sicer bi se pa jaz na vašem mestu vrnila v SLO sicer je res kriza ampak je še varno v smislu ,da ni nemirov

  19. 19
    batabata
    04/07/2013 ob 10:30 PM

    Tinca,

    ne nisem bila jaz!

  20. 20
    Riki
    05/07/2013 ob 8:14 AM

    “Ta človek (El Sisi) mi je vedno bolj všeč!”

    Kakšna naivnost!

    Vojska ima tukaj pač svoje račune. Njej (vojski) je samo do tega, da ne izgubi svojega priviligiranega položaja v egiptovski družbi. Njen proračun je cca 5,9 milijarde, vsako leto dobi cca 1,5 milijarde od Američanov. Američanom je veliko, do tega, da imajo v tem delu sveta mir, še posebej na relaciji Egipt- Izrael. Pravzaprav je Američanom očitno več do miru v Egiptu kot Egipčanom samim. Zaskrbljujoče je to, da je vojska odbila zelo razumen predlog Američanov. Zaskrbljujoče zato, ker kaže na to, da se zavedajo, da se jim priljubljenost zožuje in so raje (navidez?) obrnili hrbet Američanom, kot pa se zamerili egiptovski večini. Lahko se reče, da so izgubili enega zaveznika (Američane, kateri jim lahko odklonijo nadaljnje subvencije) in so se raje odločili za “vrabca v roki” kot “goloba na strehi”. V kalkulaciji, saj Američani nas bodo itak še (vsaj delno) podpirali zaradi njihovega interesa v zvezi z Izraelom, mi (vojska) pa si ne moremo privoščiti, da popolnoma izgubimo podporo med vsemi Egipčani.

    Vojska se je pač odločila da podpre protestnike ker je ocenila, da so ti v večini, če bi se jim zdelo, da so v večini Islamisti bi podprla njih. Prav nič “humanega” ni v njihovem dejanju, sama gola preračunljivost: To, da so obrnili hrbet Američanom prej pomeni to, da so si želeli zagotoviti vsaj enega zaveznika doma, ker če tega ne bi imeli, bi jim tudi podpora Američanom ne pomagala. Tako so se odločili da raje izvedejo državni udar, kot pa, da bi manevrirali med obema stranema in izgubivali in postali osovraženi iz obeh strani.

    To dogajanje ne pomeni nič dobrega. S pomočjo vojske odstaviti predsednika ki je zmagal na volitvah, ne glede na to kakšne so bile te volitve, ne pomeni nič dobrega. MB se sedaj upravičeno čuti oguljufano in to lahko pomeni tudi začetek islamskega ekstremizma. Kaj pa to pomeni pa raje ne pomislimo, kako je že bilo v Alžiriji?

  21. 21
    mk
    05/07/2013 ob 3:43 PM

    g Riki

    En najbolj korekten zapis v tej situaciji na tem blogu.

    Tudi slovnično tako vzorno.

  22. 22
    batabata
    05/07/2013 ob 4:06 PM

    Riki,

    tudi to kar si napisal je možno… da je vse že dolgo zrežirano v naprej in gre vse po planih vojske.. Tega nikakor ne zanikam.

    Toda kakšna je bila druga rešitev?

    Egipt že tako čisto na dnu? In imaš 33 miljonov ljudi na ulici! Nihče več ne dela…vse se je ustavilo.

    Na drugem koncu se zbirajo podporniki predsedniku.

    Daj povej mi kaj je boljši scenarij od že tako samih slabih?

    PS:

    Moj komentar, ki si ga delno citiral si morda napačno razumel.Meni se je samo fajn zdelo, da končno en človek reče američanom naj se ne vtikajo v notranje zadeve drugih držav.

  23. 23
    ImplicatingImplications
    05/07/2013 ob 10:49 PM

    INčalah pa ne smejat.

    Če si pametna se poberi od tam, pa pejt nekam na varno.

  24. 24
    Maj
    06/07/2013 ob 7:22 PM

    Mene pa zanima kaj te zadržuje v Egiptu, če je vse v podnu in še zelo nevarno za povrhu?

    Tudi tukaj je marsikaj v podnu ampak vsaj mir in varnost še imamo-pa vsaj poleti imamo boljšo klimo ;) .

  25. 25
    kalyani
    07/07/2013 ob 9:57 AM

    Bata drži se in pazi nase in na svoje otroke. A moža imaš doma?

  26. 26
    Riki
    08/07/2013 ob 2:19 PM

    “Daj povej mi kaj je boljši scenarij od že tako samih slabih?”

    Sedaj ni več dobrih scenarijev. O tem sem pisal v svojem zadnjem odstavku svojega prejšnjega posta. Tisti trenutek, ko je vojska postavila 48-urni ultimat predsedniku naj odstopi, se je začel odvijati najslabši možni scenarij. Najprej vojska naredi vojaški udar, potem pa se kot rešiteljica ponudi, da bo reševala situacijo, ki jo je sama povzročila, situacijo, ki se jo je dalo z lahkoto napovedati. Namreč ni bilo težko predvideti, da bo taka nasilna odstranitev predsednika naletela na ogorčen odziv njegovih podpornikov. Stranka ki je, zaradi diktature, bila dolga desetletja odstavljena od možnosti političnega odločanja je bila nasilno odstavljena. Taka stvar povzroči močno frustracijo. “Nekomu” se je tako zelo mudilo, da se mu ni zdelo vredno počakati niti do naslednjih volitev, in na volitvah odstaviti MB. A je to demokracija? Zakaj? Tudi sama si napisal, da bi, če bi bile sedaj volitve, rezultati voltev povsem drugačni. Pa si ti prepričena v to, a je tudi tisti, ki je povzročil nasilno odstranitev res prepričan v to? A je? Dvomim, ker če je prepričanje v to res tako močno kot skušaš prikazati na tem blogu, zakaj se potem ni raje počakalo do naslednjih volitev, in na naslednjih volitvah odstaviti MB. Na demokratičen način, ne pa da se zaradi tega izvede državni udar in se ugodi pouličnim protestnikom, samo zato ker se zdi, da so v večini. A je to demokratično, da se na podlagi vtisa kdo je v večini (poulična drhal) izvede državni udar? Sedaj prepričevati sebe, druge, in svetovno javnost da ni šlo za državni udar je smešno. Kadar vojska odstavi politično oblast je to državni udar, pa tudi če se to zgodi kjerkoli na svetu, tudi v Egiptu. Kot se rado reče v značilni frazi: Vojska v Egiptu ni del rešitve ampak je del problema. Vojska je zajahala val navidezne večine (a res večine?) in si skušala pridobiti nekaj priljubljenosti, ki jo je izgubila pri dogajanju v zvezi z odstavitvijo Mubaraka, in usodno posegla v civilna dogajanja. Glavni problem v Egiptu je vojska in ekonomska šibkost. Kdorkoli bi vladal v Egiptu bi imel pred sabo nemogočo ekonomsko situacijo in kopico revnih, Kdor koli bi vladal bi kmalu ostal nepriljubljen ker ljudje menijo, zaradi dolgoletne diktature, da mora in more država poskrbeti za njih. To pa ni mogoče. V Egiptu se je v zadnjih desetletjih tako zelo povečalo število prebivalstva da tega ne bi zdržale tudi mnogo močnejše ekonomije kot je egipčanska. Kdorkoli bi bil izvoljen, in bo izvoljen, bo zaradi tega kmalu postal nepriljubljen, osovražen in v manjšini. A se bo zato vsako naslednjo oblast odstavljalo na ulici in s pomočjo vojske? A bo zaradi tega potem na koncu zavladala vojaška hunta? A si tako predstavlja(jo)te demokracijo v Egiptu.

    “Moj komentar, ki si ga delno citiral si morda napačno razumel.Meni se je samo fajn zdelo, da končno en človek reče američanom naj se ne vtikajo v notranje zadeve drugih držav.”

    Si samo potrdila, da sem pravilno razumel. Fajn se ti zdi, de se nekaj reče proti Ameriki in Američanom?Amerika je postala dežurni krivec za vse tegobe, samo pri sebi nihče ne išče krivde. Če posreduje je kriva, zato ker je posredovala, če ne posreduje je kriva, zato ker ne posreduje. Čez nekaj časa si bo veliko ljudi v Egiptu želelo, da bi Amerika posredovala, veliko pa bo proti temu, katera množica pa je večja pa se ne bo vedelo, ker take zadeve se da izvedeti samo na volitvah. Volitve pa v Egiptu niso več pomembne, ker se oblast lahko odstavlja kar na ulici, če se tako zdi domnevni večini.

    Egipt je bil dolga desetletja brez možnosti volitev. Ko se je pokazala možnost, da do njih pride, se je govorilo, da to ni za Egipčane, češ, ker so navajeni na avtokratstvo oblasti, potem pa so prišli na volitve v precej večjem številu kot v Sloveniji. Sedaj pa je vse to vojska uničila z eno samo potezo. Demokracija je najhujša grožnja egiptovski vojski in njihovim privilegijem, ki ga imajo zaposleni v njej, to je bilo potrebno preprečiti, si je očitno zamislil nek Sisi. Ampak on ti je vedno bolj všeč, ker je nekaj zabrusil Američanom, in to, pljuvati po Američanih je moderno in IN. Mogoče pa se tebi na tihem smejita tako Sisi kot Američani.

  27. 27
    batabata
    08/07/2013 ob 3:45 PM

    Sicer nimam ravno volje kaj na veliko pisat ampak nekaj stavkov pa vse eno. Teoretično imaš prav kako bi moglo biti a v praksi so v Egiptu stvari drugačne.

    Predsednik je delal vse v smeri, da si utrdi položaj….spremenil ustavo in si povečal pooblastila nastavljal svoje ljudi na vsa mogoča mesta od guvernarjev do celo sodnikov… Egipčani so zbrali 20 miljonov podpisov in ga pozvali k dialogu…on jim je oddržal skoraj 3 ure dolg govor v katerem ni a ma čisto nič povedal…še najmanj pa kar so si želeli slišati, da je pripravljen prisluhniti…

    Egipčani ki so šli na proteste so mnenja, da nimajo časa čakat še 3 leta do novih volitev…in ker po njihovem mnenju čez 3 leta ne bo možnosti več karkoli spremeniti…

    Nato so šli 30 miljonov na ulice…in prosili vojsko za pomoč.

    Jaz se resnično z vsem kar si zapisal strinjam ampak vse to kar si ti zapisal velja za države z uveljavljeno demokracijo…Egipt pa še ni tam in ne vem če sploh kdaj bo s tem načinom…

    Morda se seveda motim ampak še vedno ne vidim nobene druge boljše od itah samih slabih rešitev, ki bi bile možne se pravi izvedljive v Egiptu… Me pa zelo skrbi trenutna situacija…res zelo skrbi!

    Kot sem napisala nimam volje za dolge zapise ampak samo še tole glede Američanov…tudi če jih kdo kliče na pomoč se spet odločijo pomagati ne povsod kjer bi bilo treba ampak kjer se njim zdi kjer imajo interes. Zakaj Libija ja Sirija ne…. Zakaj Palestina ne…

    Sej mi ni treba odgovarjat ker so mi odgovori poznani ampak sej niso samo ameri…cela EU politika gre prav tako z njimi v štric… Zadnji lep primer pa je dečko na letališču v Rusiji…

    Kakor koli nimam volje za debate o tem kar je bilo pred enim tednom…situacija pri nas je trenutno slaba in osebno nimam najmanjšega pojma kako bi se to sedaj lahko razrešilo? Ne vem kaj nam prinaša prihodnost?

    Tako da brez zamere bolj kot ” kaj bi če bi” in ” kaj bi lahko” ” kaj bi morali” me zanima KAJ BO… Kakšni so sedaj možni scenariji?

  28. 28
    batabata
    08/07/2013 ob 3:51 PM

    Kalyani,

    sej to je najhuje… da sem trenutno sama z otroci. :(

  29. 29
    DajanaDajana
    08/07/2013 ob 6:03 PM

    bata… ne zganjaj panike. Pomirilo se bo, tako kot se vedno pomiri. Ne hodi nikamor, kamor ni treba. Saj imaš sorodnike v Kairu, pa naj ti pomagajo.

    Kako so pa drugi ljudje preživeli, v vojnah, v težkih situacijah? Koliko otrok je, ki so bili v veliko veliko težjih situacijah, kot si ti zdaj.

    Molim zate, za tvoje otroke in za Egipt. (((o)))

Komentirajte

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !

blank