Po dolgem času so me končno uspeli prepričati, da smo dan preživeli pri piramidah in v okolici. Nikoli še nisem pisala o piramidah, ker se mi zdi nekako zguljena tema in vsem poznana. Toda kot sem opazila turisti pridejo do piramid si jih ogledajo se spustijo do sfinge in že hitijo naprej.

Kaj pa sončna ladja?

O jaz sem si danes vzela namerno veliko časa in ker vsega pač ne vem sem si sposodila še egiptologa, da bodo otroci in babica ja res dobili veliko informacij in z veseljem povem, da so bili na koncu dneva veseli in zadovoljni.

No in ker smo si  kot sem rekla vzeli veliko časa smo si seveda ogledali tudi najbolj ohranjeno sončno ladjo.

Sončna ladja, ali Khufu ladja je prav tako eden izmed razlogov, da začnemo razmišljati kaka civilizacija je to sploh bila. Ladja je na ogled v muzeju narejenem posebaj za to sončno ladjo, ki se nahaja ob vznožju Velike piramide.

muzej v katerem se ladja nahaja

Najprej si v pritličju ogledate, fotografije izkopavanja in restavriranja, nekaj vrvi in vozlov pripadajočih originalni ladji ter orodje najbolj znanega restavratorja po imenu Ahmed Jusuf, ki se je posebaj za to delo moral še dodatno šolati tako v Egiptu kot v tujini a na koncu moramo priznati je delo opravil prfektno… Saj je bila ladja v jašek položena  v  kosih( 1224 kosov) a hvala Bogu v logičnem vrstnem redu, a vse eno sestaviti jo ni bil mačji kašelj.

V pritličju sta na ogled še dva manjša modela – maketi, ki prikazujta ladjo. No čisto na koncu v pritličju pa je tudi v kamen izklesan jašek v katerem so sončno ladjo našli. Jašek je bil neprodušno zaprt z tudi več kot 17 ton težkimi kamnitimi bloki…

maketa ladje

&

jasek v katerem je bila spravljena ladja

Sončna ladja pa je končno izpolnila vsaj “pol” namena in je dejansko res v zraku in sicer, ko se sprehajate v pritličju in si ogledujete fotografije, če pogledate navzgor jo imate visoko nad glavami.

ladja od spodaj

Muzej je namreč narejen tako, da si restavriran original sončne ladje lahko ogledate na večih višinah od spodaj od strani in celo čisto na vrhu od zgoraj in pa z vseh  strani tako spredaj kot zadaj…

Sončna ladja je res ogromno plovilo in sicer kar 44m dolga in 6 m široka.Zgrajena je v glavnem iz Libanonske cedrovine.

soncna ladja

Ta ladja ni edina najdena sončna ladja je pa prav gotovo največja in najbolje ohranjena. Vsaka piramida naj bi imela po dve sončni ladji.Za drugo ladjo sicer točno vedo kje se nahaja a je nimajo namen izkopati saj je baje v zelo slabem stanju. Namen  sončnih ladij je bil, da bi se faraon po smrti z ladjo popeljal v nebo. Ta sončna ladja, ki je na vojo za ogled je kot pravijo bila namenjena faraonu Keopsu, ki je bil 2 faraon iz četrte dinastije starega kraljestva in sicer tam nekje 2500 pnš.

Zgodovina in delovanje ladje niso natančno znani. Sončna ladja najverjetneje ni bila zgrajena z namenom, da bi plula po vodi, toda z študijami  so ugotovili, da je bila predno so jo dali v jašek ob vznožju velike piramide uporabljena tudi na vodi. Tudi danes naj bi menda lahko plula a ima pomankljivosti na primer nikjer ni prostora za vesla… tudi jader nima.

Skratka sončno ladjo se splača it pogledat, ker ko si čisto na vrhu muzeja ob njej se res lahko vprašaš kakšna civilizacija je to morala biti? Koliko stvari so nam pustili na ogled a pojma nimamo kako so vse to naredili zgradili… Papirusi so polni podatkov tako o piramidah, kot o sončni ladjah a “katloga” ali kakega uporabnega podatka kako so to zgradili ni nikjer… Verjetno je bilo mišljeno, da za vedno ostane skrivnost.

Sončna ladja… kako qul je to, da imas pred seboj nekaj iz lesa starega vsaj 4500 let in da bi lahko bilo še danes uporabno? Zelo qul! :)

soncna ladja

Komentarji

1. 1
    Zasanjana
    17/01/2013 ob 10:54 AM

Zanimivo in vredno ogleda v živo :) lp.Z

2. 2
    Techka
    17/01/2013 ob 1:22 PM

Kdaj pa so postavili to sončno ladjo? Ko sva se midva potepala tam okrog, je ni bilo še nikjer. So pa nekaj na veliko kopali… Verjetno je to potem to. Lepo narejeno drugače. Bi si šla pogledat, če bi bila tam. :-)

3. 3
    17/01/2013 ob 2:09 PM

Techka men se zdi da je tam od leta 1985, ce sem si prav zapomnila…

Ampak na zalost je tako prezrta, veliko ljudi sploh ne ve da ta ladja obstaja, ker je prvic toliko govora o piramidah in sfingi in ker se nahaja na recimo temu takem skritem mestu. Muzej so namrec postavili tam kjer so jo nasli in to je zadaj za Kepsovo piramido in drugic ker od zunaj ta muzej izgleda kot neko skladisce…

Skratka zelo malo ljudi sploh ve da ta ladja tam je ker jim vodici niti ne povedo da to tam je….

Sem pa zalostna da sta jo tudi vidva spregledala, predvidevam da zaradi zgoraj omenjenih stvari… ker je pac prevec skrit ta prostor in nikjer oglasevan :(

4. 4
    Mony
    17/01/2013 ob 6:13 PM

Zelo rada berem tvoje zapise, zelo zanimivo. Vidim, da je tvoja hcerkica v jaknici… pa me zanima kaksno je kaj vreme? a je mrzlo? :) lp iz Maribora!

5. 5
    Techka
    17/01/2013 ob 10:28 PM

Joj, me je tole (da tega nisva videla) malce pojezilo in to tako, da sem šla še 1x gledat fotografije. In ja, na fotkah imam to poslikano. Čisto zraven sva šla. Samo res nisva vedela, da je noter kaj takega. Še sedaj mi deluje to kot en šotor, kjer imajo kaj spravljeno. Tako kot si rekla, kot eno skladišče. In nič ni označeno in oglaševano. :-( Še razlog več, da zopet prideva/mo v Egipt. :-) Obiskat vas, snorkljat v Rdeče morje, pogledat v Gize piramide in sončno ladjo, pa tist zabaviščni park me še čaka… ;-) Enkrat, če bo vse lepo in prav. :-)

6. 6
    17/01/2013 ob 11:37 PM

Mony,

včeraj in danes je bilo spet bolj toplo čez dan do 20 stopinj. Prejšnji teden pa sem doživela najnižjo temperaturo kar jih pomnim v Egiptu in sicer ob sedmih zvečer je bilo 7 stopinj celzija in potem ob 1 uri zjutraj, ko sem šla spat samo 5 stopinj celzija…

Tako da sedaj, kadar ostanemo zunaj tudi po tem ko sonce zaide imamo kar jakne in bunde :)

In najlepša hvala za lepe besede… tudi jaz rada preberem vaša mnenja še posebaj če so pohvalna :)

7. 7
    17/01/2013 ob 11:42 PM

Techka,

ja boste mogli pridet!Ti pa lahko povem, da sta naredila prav ko sta šla v tisti “otroški park” in pogledat delfine in studie…. Kajti tisto je že od revolucije zaprto in propada in najverjetneje ne bo NIKOLI več odprto. :(

Med tem ko tisti drugi adrenalinski park za odrasle še deluje… Tako da sta se pravilno odločila in sta videla nekaj kar drugi sedaj za vami ne morejo.

Komaj čakam, da prideta in seboj pripeljeta malega kungfu pando … Jaz ga lahko tudi čez dan pazim in vidva lahko mirno pohajkujeta in seveda upam, da če se že odločite še enkrat priti v Egipt da se nastanite pri nas, bilo bi nam v veselje in čast!

pozdrav razbojniku, objem tebi in poljub kungfu pandi. rada vas imam!

8. 8
    kalyani
    18/01/2013 ob 12:20 PM

Ja se spomnem tele ladje, smo jo vidli, nam je pa vodič rekel, da je zadaj še ena zgradba, kjer je sončna ladja, da si jo naj ogledamo, je pa res bilo zelo malo ljudi notri in je res na tako čudnem skritem kraju. Je pa fajn videt tole v živo in res ni ti jasno kako so celo ladjo naredili brez enega samega žeblja in samo z vrvmi.

9. 9
    boba
    19/01/2013 ob 11:45 PM

Dobrodošla Bata nazaj na blog! Joj, prav prijetno si me presenetila, ko sem zopet zagledala, da še nisi pozabila na nas, ki te radi beremo. Sem namreč že obupala pogledovati v tvoj blog v prepričanju, da te več ne bo.

No, zdaj pa še eno presenečenje zame. Glej, smatram, da se že kar nekaj razumem in spoznam na stari egipt, berem namreč veliko iz raznorazne literature, pa še mož se ima za pol egiptologa, in kaj takega, kot si v tem prispevku napisala, pa še nisva slišala. Zdaj si mi pa dala en velik nov izziv, vse kar je v zvezi s to in drugimi ladjami bom prebrala, je pa resnično o tem zelo malo napisanega, sicer bi opazila. Hm hm, zelo zelo zanimivo!

Bata, lep pozdrav v Kairo!

10. 10
    Aleš
    20/01/2013 ob 9:55 PM

Bata pozdravljena!

Tvoj blog spremljam že od leta 2011 ko sem bil v Egiptu in sem takrat slučajno naletel na tvoj blog.

Kar se tiče glede sončne ladje, naj povem, da je v živo nisem videl, nam je pa ob obisku piramid vodička pokazala, kje se muzej nahaja, kaj je v njem in kaj je pomen sončne ladje. Tako da tudi naši vodiči nekateri vejo, zakaj se gre.

Ko bom naslednjič v Egiptu, se bom potrudil, da si ta muzej ogledam. Obljubim.

Pa lep pozdrav iz zasneženega Prekmurja.

Aleš

11. 11
    22/01/2013 ob 4:41 AM

To me pa veseli Aleš, da si mi povedal da vodiči povedo in opozorijo ljudi. :)

Kot sem rekla sem malce opazovala turiste tistih nekaj malega, kar jih je … in sem opazila, da se za ogled notranjosti piramide sicer odločajo a potem kar hitro hitijo naprej do sfinge tole sončno ladjo pa spregledajo…Mi smo bili notri edini obiskovalci pa smo bili notri kar dolgo.

Skratka naslednjič si jo oglej, ker je vredna ogleda.

12. 12
    22/01/2013 ob 4:43 AM

Boba,

le na delo. Na netu se bo verjetno kaj našlo na to temo saj so teh ladij našli kar nekaj… :)

13. 13
    Alenka207
    11/03/2013 ob 6:55 PM

Tudi midva sva si pred leti ogledala tole veličastno stvaritev, res je enkratna. Če malo pomislim, je bilo najmanj gužve prav tu noter :-)