Pred nekaj dnevi sem bežno gledala Maria in njegovo oddajo. Mislim, da nosi ime “Spet doma ” ali nekaj takega.

K razmišljanju kako je lepota na tem svetu relativen pojem pa so me napeljale glasbene točke. Bila je neka pevka po imenu Hana Mencini in poleg dve plesalki vse tri postavne, da je kaj in potem malce kasneje še rdečelaska, ki je sploh nisem prepoznala. Ja Manca Špik je bila, kot sem ugotovila kasneje. Pa jo gledam… ( meni je lušna, morda malce presuha, ampak luštna) in razmišljam kako zelo različni so pogledi nato kaj je lepo tu ali tam.

In ja v Arabskem svetu je lepo nekaj popolnoma drugega. Take “suhice” bi tu najprej pošteno nahranili. In po drugi strani bi supermodeli in lepe pevke za arabski okus, ki prihajajo iz  Arabskega sveta po Slovenskih merilih morale najprej pošteno shujšati…

Recimo Haifa Wahbe. Supermodel in sedaj pevka. Za njo pravijo v arabskem svetu, da bi jo bilo treba klonirati, ker je tako lepa in postavna…

YouTube slika preogleda

No če takole izgledaš potem baje ni treba znati peti, ker te itak pridejo vsi gledat in ne poslušat…

Sicer pa…

Veste kaj Arabce na ženski pali?

Ni to samo njen fizični izgled, ampak predvsem je to njeno obnašanje. Radi imajo ženske, ki imajo “mačje gibe” in radi imajo tisti nedolžen otroški pogled  in hihitanje, kar naprej vrtinčenje las z roko, pa zapeljivi nasmeški in tako naprej.

Popolnoma pa jih spravi iz tira in obnori, da jim da ženska z obnašanjem vedeti, da je šibka in vsa uboga ter eno krhko nežno bitjece, ki potrebuje njega, da poskrbi zanjo ter jo zaščiti in bla, bla bla… saj ste dojeli point.

No tako obnašanje gre meni na kozlanje.

Verjetno bi bilo tudi moje življenje z arabcem veliko lažje, če bi se jaz takega obnašanja naučila! A kaj naj ko sem bila od malega v družbi samih fantov in sem se že v vrtcu naučila, da če hočeš mir in doseči ugled, moraš sem in tja prebutati tudi kakega fanta, pa ne ta najbolj šibkega.

V tistih Titovih časih, ko so bile še tovarišice in tovariši, dekle pač ni bilo dekle. Ko se je zidala hiša smo vsi malto mešali in zidake podajali. Ko se je delalo na vrtu  ali pri stari mami na njivi smo vsi morali delat pa naj bo punca ali fant. Med mano in mojim bratom ni bilo nobene razlike. Tako sem jaz z lopato metala pesek v mešalec, kot je on moral ob sobotah z mano pospravljati stanovanje…

Tako sem odrasla v družbi, kjer je prevladalo mišljenje, da so dekleta morala biti v vsem enaka kot fantje in z vedenjem, da če želim kaj dobiti ali doseči moram do tistega priti z lastnimi žulji.

No v Arabskem svetu pa to ni tako! Dekle je od malega deležna drugačne vzgoje kot deček. Dekleta največkrat ne delajo nič in da čas do poroke mine se pač šolajo, drugače pa je njihova največja skrb biti lepa ter ugajati.

Ko so majhne za njih in njihove želje poskrbi oče, ko so velike mož in kot sem že prej napisala njihova skrb je biti lepa ter ugajati.

Vse moje nečakinje, ki so že odrasle obvladajo tiste mačje gibe ter punčkasti govor ter tisti nedolžni pogled in pravzaprav se tega niti ne zavedajo več. Tako obnašanje je del njih. A meni gre to obnašanje včasih tako na živce, da ne znam povedat…

A točno vem, kot sem že zgoraj napisala, da bi mi bilo lažje tudi v lastnem zakonu, če bi se tudi jaz tako obnašala do moža, ker tako obnašanje odpre veliko več vrat kot moj direkten pristop. Tako, da resno razmišljam, da začnem trenirat pred ogledalom. :)

Nekdo pa je  rekel, da je največja umetnost ženske, da zna prepričati moškega v točno tisto, kar bi ona rada… vendar na način, da moški tega ne opazi in celo misli, da je bila to njegova ideja… ;)

No kako to izgleda v praksi in real lifu mi je dano videti v arabskem svetu.

Vem namreč, da obstajajo tudi ženske, ki so naučene takega obnašanja. Imam sorodnico, ki pred mano ne skriva svojih dveh plati in, ki se zaveda kako se je treba lotiti moža za fantastičen zakon. Ona se kadar je on doma topi ko med, pa je včasih tako jezna nanj, da bi ga v žlici vode utopila… Toda zanj samo nasmešek pa hihitanje in ga streže od spredaj in zadaj. Potem pa ko oddide, maska pade in postane popolnoma normalna ženska in zna tudi kako krepko rečt čez njega…in zna biti tudi žalostna, a pred njim je vedno nasmejana.

A je to življenje? Je življenje res eno samo pretvarjanje… arabka se nasmiha možu, slovenka pa šefu ali šefinji…?

Tudi moja tašča je popolnoma drug človek, ko je v bližini moj mož v primerjavi s tistim kakšna postane ko ga ni.In to obnašanje ni vidno samo po nasmehu in prijaznosti ki mu jo daje, ker je pač logično da je vesela ko je njen edinček pri njej, ampak ona ima idejo, da mora takrat, ko je on tam skoz neki delat… In tako lahko drugače cel dan v miru sedi z mano, a ko pride moj mož se pravi njen sin ravno takrat ima toliko dela. Mora pomivat in pospravljat… :roll:

Sicer sem enkarat nekje zasledila, da je v Sloveniji v navadi, da si sinovi z mamami kot odrasli nimajo kaj dosti za povedat in na obisku pri mami berejo časopis ali gledajo tv. No to sicer tu ni v navadi je pa v navadi mojega moža.

Skratka želela sem povedati, da jaz ne obvladam tega pretvarjanja in da sem, kar sem in to za v arabski svet ni dobro za žensko in mi velikokrat prinaša težave.

Doma naprimer, ko sem huda nanj in pride on domov včasih še spregovorim ne. Pa si mora moj ubogi mož potem sam delati večerjo… Uf, kako sem grozna, kajneda?

In ponoči se zvalim popolnoma na svoj konec postelje pa še vso oddejo vzamem sabo.

In če imam kaj za povedat in mi kaj ni prav mu to tudi povem in tudi tisto počnem, kar Arabski moški nikakor ne prenesejo. Odgovarjam mu in če menim, da imam prav vztrajam  in vztrajam… In tudi, ko on reče dovolj jaz še kar brundam in govorim… A kaj je hujšega za Arabca kot ženska, ki je samostojna in to v praksi in v dejanjih?

Za nekoga smešno toda ravno to moje obnašanj… je skoraj v vseh primerih razlog za najine prepire. :(

No ja v javnosti  te tako obnašanje v arabskem svetu lahko hitro stane tudi ločitve. Tako, da se je treba včasih pred drugimi tudi v jezik ugrizniti…

Saj veste dober zakon je tudi tak kjer oba obvladata umetnost prilagajanja drug drugemu.

Arabci in čast to dvoje gre skupaj z roko v roki… ah ja ni ga čez osebno čast! In to, da ti žena ali hči odgovarja ter te v javnosti ali pred drugimi ne uboga a joj… ne to pa ni sprejemljivo za njih. In arabke to dobro vedo tudi tiste, ki nimajo ponižnosti že kar tako v krvi…

Ko pa  bi začela naštevat zaradi kakih neumnosti (v povezavi s častjo) vse se ločujejo mi sploh ne bi verjeli…

Sicer pa, če kdo ne ve o kakem obnašanju žensk govorim zgoraj si lahko pogleda katerikoli videoclip Nancy Ajram (Agram) in mu bo jasno.Ona je namreč profesor, kar se tega tiče.

YouTube slika preogleda
  • Share/Bookmark
 


Komentarji

  1. 1
    DajanaDajana
    16/04/2011 ob 8:31 AM

    Haiba <3

    Glede obnašanja o ženski in moškem… ah, imela sem veliko zvez in vse je bilo na podobnem kopitu. Najprej zaljubljena kot strela, vse ti odpusti, potem pa sovraštvo, zaradi tega, ker nisem naredila tako kot hoče on.

    Ni nobenih kalupov, ponavadi pa se obnašamo točno tako, kot smo se naučili v svoji primarni družini – od mame in od očeta.

    Zame je pravilo – po mojih številnih groznih zvezah, da iščem v svojem partnerju samo lepe stvari. Od desetih stvari ima gotovo eno dobro in osredotočam se na to, ne pa na devet slabih, kar sem prej počela. :cry:

    Sem rabila dolgo časa, da sem razumela, da če se osredotočamo na negativno, bo pač sledil negativni konec in to za nobenega ne bo dobro.

    Tudi, če imam “prav” in tolčem po tem, kar dela on narobe, bo “rezultat” to, da bo še slabše. In slabo za oba.

    lp

  2. 2
    barbara
    16/04/2011 ob 10:35 AM

    Zakaj se ti zdi, da je samo v arabskem svetu tako :) ?

  3. 3
    Janez
    16/04/2011 ob 10:39 AM

    Z užitkom prebrano in z velikim užitkom pogledani spoti. Ženski sta fantastični. Sta kot iz pravljice o Šeherezadi… Lep dan še naprej. Janez

  4. 4
    magrateja
    16/04/2011 ob 10:59 AM

    v zahodnem svetu se pa tako obnašajo ženske v porničih, heh. nekaj bo že na tem… :)

  5. 5
    lili
    16/04/2011 ob 12:16 PM

    Zelo rada berem vaš blog, sicer ga prej nisem brala ampak ko se je začel upor v Egiptu. No potem sem pa še prebrala vse za nazaj.Zelo sem navdušena nad vašim razmišljanjem in želim si, da bi še dolgo pisali.

  6. 6
    maverick
    16/04/2011 ob 1:14 PM

    …A kaj naj ko sem bila od malega v družbi samih fantov in sem se že v vrtcu naučila, da če hočeš mir in doseči ugled, moraš sem in tja prebutati tudi kakega fanta, in to ne ta najbolj šibkega…

    THAT’S MY GIRL! :)

  7. 7
    tamara
    16/04/2011 ob 2:17 PM

    tale odstavek je tud men vrhunski:)go, bata!

  8. 8
    rega rega
    16/04/2011 ob 5:09 PM

    A veš da vsak dan čekiram, če si že kaj napisala, ravno včeraj sem skoraj že bentila zakaj ni še nič novega. :D Prav mi je, kaj pa sem šla dobesedno požret vse za nazaj. No…ko vidim Haifo, lušna da je za znoret, kako je šele moškim. Nancy prav tako. Veš, imam prijateljico, ki je 2 leti živela na Švedskem…pravi da so tam ženske desci, desci pa so že skoraj čisto poženščeni. Kar se mene tiče, je to narobe svet. Seveda sem tudi jaz odraščala v nekih časih, katere omenjaš, če me matematika ne vara, še celo nekaj let pred teboj. Resda ni bilo Barbik, pozneje sem zvedela da so bile, a le za redke…so pa bile punčke, pa kompletki za igrat se frizerke, pa trgovino, pa tudi gospodinjski – taki za vzgajat mlade kuhar’ce. No, s temi se jaz nisem igrala, mogoče dvakrat, pa mi je bilo kr neki. Ljubši so mi bili ravbarji in žandarji, kartanje, kavbojski filmi, norije s kolesi, plezanje po drevesih, rabutanje jagod, češenj itd, izdelovanje frač, lov na paglavce v Gradaščici. Skratka… fantovske igre, pa tudi na gob’c sem fino znala usekat. :D Pa nisem danes niti slaba mama, niti slaba kuhar’ca (nasprotno), frizuro si tudi znam naredit, brkov nimam, brade tudi ne :D . Je pa res, da so se mama in tetke križale zaradi mojih iger, razbitih kolen, nad tem da nisem marala dojenčkov in sem vedno jezikala nazaj, nad tem da sem vedno sedela na betonu, pa še hlačke je bilo videt, ker sem sedela kot fant in ne s skupaj stisnjenimi nogami Njihov največji strah je bil, da ne bom znala skrbeti za otroke (halo), da ne bom marala kuhat, da bom ena baba-dec. Pa nisem, res ne…izgledam več kot dobro za svoja leta, ženstveno, urejeno, tudi kuham odlično, skrb za otroke oz, materinstvo pa je stvar instinktov, ne pa vzgoje ali igranja s punčkami. O, saj znam tudi učke in trepalnice uporabljat, jezik pa še bolj. (Ravno zdajle sem nakurla tastarga) :D Verjamem, da ti tam ni vedno lahko, saj si odraščala čisto drugače…svobodneje. Pa le napiši še kaj o ralogih za ločitev, no. Lep pozdrav iz skisane Ljubljane. :)

  9. 9
    Shalalabayzer
    16/04/2011 ob 10:42 PM

    Pozdrav vsem…

    En povsem nov pregovor pravi: Za vsako rit raste palca

    Kar pomeni, da si boste ženske urezale tako šibo kot vam paše…lahko bo majhna, lahko bo velika :D

    In ker nisem dovolj šovinističen bi dodal še tole: Obe ženskici imata na teh posnetkih poudarjeno feminilnost (ojej, nekaj kar je dedcem jako povšeči) skozi obraz in kretnje z rokami. Nikjer nobenih vulgarnosti (z zadnjo platjo, veliko gole kože…) in prepričan sem, da so tudi besedila taka mmmm…pocukrana

    Tudi mene zanimajo razlogi za ločitve. pa če se ti da, prosim dodaj še stopnjo razveznosti v civilni in verski sferi. V SLO je stopnja razveznosti nekje med 35-45% (majhna država, pa zelo niha)…med katoliki pa je OCENJENA na nekje med 15-20%

    Love may be blind, but marriage is a real eye-opener :D

  10. 10
    niko
    17/04/2011 ob 8:23 AM

    Me že nekaj časa ni bilo sem k resnemu branju – očitno za teme drži podobno, kot za komunikacijske razlike v različnih okoljih: ZUNAJSERIJSKO POTREBEN ZAPIS!!!!

    Lep dan!

  11. 11
    janez
    17/04/2011 ob 9:00 AM

    A se bo kaj izboljšalo z duševnim zdravljem žensk ali je to samo slučaj?

  12. 12
    Khadija
    17/04/2011 ob 9:30 AM

    Ni kaj. Arabke so prave “mačke”. Še posebaj, če jim pri tem pomagajo libanonski plastični kirurgi. Tako Haifa kot tudi Nancy Ayram sta šli skozi številne plastične operacije, da sta danes tako “popolni”. Od operacije nosu, ličnic, brade, dviga vek, prsnih vstavkov, …. Nosita barvne leče, lasne vsadke,…. Dodajam link na youtubu: http://www.youtube.com/watch?v=SxvBZTBN95Y&NR=1

    Ampak ni kaj. Priznati je treba, da so svoje delo odlično opravili. Sedaj imata pravi stas in primeren glas za široke ljudke množice še posebaj moške. Moški ju tako ali tako bolj gledajo kot poslušajo. :) Saj imajo kaj videti. Ob ustreznem obnašanju, ki se ga arabke naučijo v družini in ob skupnem druženju, ni čudno, da se moški kar topijo ob pogledu nanju. :D Seveda obstajajo tudi izjeme – da ne bomo vse moške tlačili v isti koš ( mislim na Egipčane). Zmeraj me zelo nasmejijo komentarji o tem kako so Egipčanke uboge, ker jih možje zatirajo, zapirajo, morajo biti zakrite,…. Sodobne, moderne Egipčanke so zelo prebrisane dame, ki točno vedo kako svoje može oviti okoli prsta. Poznam kar nekaj parov v Egiptu in njihove življenjske zgodbe, način živlenja, razmišljanja. In verjemite mi, da bi se marsikaj uporabnega lahko naučile od njih. Poznam kar nekaj primerov ločitev, ko so “uboge Egipčanke” možem pobrale malodane vse razen oblačil – tudi otroke. Ubogi reveži so morali pričeti “jovo na novo” garati v Iraku, Dubaju, Saudski Arabiji… da so si prigarali denar za novo ženo.

    Naši možje se sploh ne zavedajo kakšne krasne žene imajo. :D Imejmo se radi in preživimo prelepo nedeljo. Salam v El Qahiro!

  13. 13
    boba
    17/04/2011 ob 10:52 AM

    Ja, ja, marsičesa bi se lahko zahodnjaške ženske naučile od arabkinj. Vedno znova in znova sem razočarana nad “inteligenco emancipiranih žensk, ki se borijo za enakopravnost z moškimi”. Če bi bile inteligentne, bi s svojo ženskostjo dosegle mnogo več pri moških. Ne moremo mimo naravne razlike med spoloma, ženske moramo biti “ženstvene”, moški pa morajo biti “možati”. Ker nisem religiozna, se obrnem samo na naravo, v kateri je to tako. Vsak spol ima pač svoje poslanstvo in svojo funkcijo. Najbolj smešno mi je, ko se ženske trudijo biti enake moškim, kar pa ne gre (enakopravnost je druga stvar, to v civiliziranem svetu tudi je, ženske imajo enake pravne pravice kot moški). Ženske, poskusite malo obrniti zgodbo: A vam je všeč moški, ki se trudi biti podoben ženski, po obnašanju, po delu, po pogledih, kretnjah, pa saj to vendar ne gre, za takega rečemo, da je peder, je tako? Kako potem lahko pričakujete, da bo moškim všeč “možata” ženska? Imam brata dvojčka, skupaj sva odraščala z enako vzgojo, imava enako izobrazbo, vendar ata mi je vedno rekel: Saj imaš čisto vse pravice kot on, samo ene stvari ne pozabi, ti si ženska, on je moški. In še kako sem skozi življenje to občutila in če zdaj razmislim, raje sem ženska kot moški (he,he, še raje bi bila ženska v arabskem svetu, kjer mi ne bi bilo treba poleg vseh drugih ženskih funcij v družini, materinstvu še delati ter se “enakopravno” z moškimi kosati na delovnem področju).

  14. 14
    Simona ReboljSimona Rebolj
    17/04/2011 ob 10:13 PM

    Tole dve stokrat operirani ženski na videospotu delujeta še bolj tragično zaostali na stopnji šestletne deklice od Merlinke Monroejeve ali našega Murka. Ubožici.

    @boba

    “he,he, še raje bi bila ženska v arabskem svetu, kjer mi ne bi bilo treba poleg vseh drugih ženskih funcij v družini, materinstvu še delati ter se “enakopravno” z moškimi kosati na delovnem področju).”

    Pa kaj, zaboga, še delaš tukaj?!!! Na svidenje in vso srečo v arabskem svetu. Če nisi na smrt grda, boš Arabca z lahkoto dobila kot eksotika par ekselons, še posebej če ti je vzor zdresiranost arabskih žena po v zapisu predloženem. Ne vidim razloga, da tukaj jamraš. Vidim samo dober razlog, da v resnici ne misliš tako in se samo spakuješ.

    @Khadija

    “Zmeraj me zelo nasmejijo komentarji o tem kako so Egipčanke uboge, ker jih možje zatirajo, zapirajo, morajo biti zakrite,…. Sodobne, moderne Egipčanke so zelo prebrisane dame, ki točno vedo kako svoje može oviti okoli prsta. Poznam kar nekaj parov v Egiptu in njihove življenjske zgodbe, način živlenja, razmišljanja. In verjemite mi, da bi se marsikaj uporabnega lahko naučile od njih. Poznam kar nekaj primerov ločitev, ko so “uboge Egipčanke” možem pobrale malodane vse razen oblačil – tudi otroke. Ubogi reveži so morali pričeti “jovo na novo” garati v Iraku, Dubaju, Saudski Arabiji… da so si prigarali denar za novo ženo.”

    Mene pa zmeraj nasmejijo in razžalostijo hkrati taki komentarji. Kakšno življenje neki pa je to, da se vsa ženska pamet porabi za to, da se moškega s pretvarjanjem okrog prsta obrača, vrhunski dosežek pameti pomeni pa to, da ga izropa premoženja??? A po tem bi se morale zahodnjakinje zgledovat??? A to je ljubezen??? Hvala ti za tako sranje in stran vrženo pamet. Zelo neumno in poiniževalno. Raje pamet uporabim za kaj bolj koristnega, kot da se prostituiram nekemu tipu, da bi ga lahko oropala. Res si uboga, če ti to pomeni vzor.

  15. 15
    daft
    17/04/2011 ob 10:24 PM

    Če ima ženska karakter, inteligenco, duhovitost in jo ima moški (prav)zato rad, potem ne potrebuje šablonskih pristopov. Če je zgolj lepa, brez karakterja in brez lastne pameti, potem je seveda okras in se običajno v skladu s svojo vlogo tudi obnaša. Moram priznat, da sem v življenju (na žalost!) srečal zelo malo žensk s karakterjem, takih s katerimi sem sem si želel preživljati ves svoj čas, pa ne zgolj zaradi njihove lepote, ampak zato, ker so zanimive, ker imajo kaj povedat, ker so enostavno – OSEBE. Še vedno ne vem ali gre za vpliv vzgoje ali biološko različnost – ženski pogovori in interesi me naravnost utrujajo. Vse se vrti okrog moških – kako ga dobiti, kako obdržati, kako mu ugajati… in tudi gornji zapis ni nič drugačen. Obzorje ženskega življenja in interesov se zdi v primerjavi z moškim res zelo ozko. So tega krivi moški?

  16. 16
    Shalalabayzer
    17/04/2011 ob 10:42 PM

    daft … poglej s svetle strani — rabiš zgolj eno :D

  17. 17
    boba
    17/04/2011 ob 11:17 PM

    Simona:… “da se VSA ženska pamet porabi za to …”, ja, če je je malo, potem se res (na žalost)VSA

  18. 18
    Nataša
    18/04/2011 ob 10:43 AM

    Hehe, Daft – odvisno s katerimi ženskami se družiš. Če bi bil v moji klapi, bi debatiral o politiki, sranju, ki se dogaja po svetu (povzročeno s strani človeka ali narave), padla bi kakšna beseda na temo filozofije (tudi teologije, haha)in umetnosti, če pa se že pogovarjamo o tipih, pa ni skoraj nič v zvezi z “ujagala ga bo, ker ima audija” ali kaj podobno bolnega, ker spadamo skoraj vse v univerzitetno izobraženi delavski razred na pragu revščine in nekako bolj razmišljamo o tem, kako priti do osnovnih dobrin. Seveda govorim o starostni skupini od 30 gor, da ne bo pomote. :) PS Podpišem Simono.

  19. 19
    NoMercyNoMercy
    19/04/2011 ob 10:05 AM

    ta dva clipa mi delujeta kot PR za “belo” raso :P nekako mi ne gre, da se za arabski svet bejbe odločijo razkazovati toliko kože :)

    btw: komu pripadejo dohodki od nastopov teh zvezdnic :D

  20. 20
    Simona ReboljSimona Rebolj
    19/04/2011 ob 4:51 PM

    @boba:

    A bejž, no, kako pa poročena prostitutka z roparskimi ambicijami nad svojim edinim klientom v danih okoliščinah še izkoristi veliko pameti??? Za pevsko kariero po priloženem receptu ali za gojenje solatke na vrtu po uspešni ločitvi? Ah, ne, seveda vzpostavi pomembno revolucionarno gibanje, ki se s podporo mačistov uspešno bori proti vdoru poženščenih moških z zahoda … haha …

  21. 21
    AIDA
    20/04/2011 ob 10:31 PM

    Odličen blog kot vedno :) Nancy je v tem spotu čudovita in je ne moraš nehati gledati!!! Glede komentarjev pa stara zgodba :S @Simona… se strinjam z Boba, da če je to vsa pamet… Če mene kaj razžalosti, so takšni komentarji. Zdresiranost arabskih žensk? Samo zanima me… koliko jih pa v resnici poznaš, ko tako vse razumeš?? Če hočeš imeti kariero, biti enaka (ker enakopravne smo že) svojemu moškemu, pa bodi. Samo toleriraj tudi druge ženske, ki tega nočejo. Ker če ne se boš enga dne, ti njim zasmilila…

    @NoMercy toliko kože za arabski svet? Kaj misliš, da so vse oblečene v niquab? To je njihova izbira in svet se spreminja tudi na Bližnjem vzhodu. Važno, da smo mi napredni, toda če pogledamo malo v zgodovino…koliko časa pa imajo ženske toliko pravic? Kako so živela naše babice? Ali pa kdaj smo dobile volilno pravico?

    Glede dohodkov… verjetno misliš, da morajo boge revice ves denar dati svojim dragim. Resnica je drugačna: ves denar ki ga ženska dobi oz. zasluži je njen. Moški je tisti, ki mora plačevati stanovanje, prehrano za celo družino,… Tisto kar je od ženske, pa lahko zapravi po mili volji.

    Najbolj zanimivio je, kako znajo vsi povedati toliko stvari o teh “ubogih” ženskah v Arabskem svetu, pa redkokdo pozna katero!

  22. 22
    Kalyani
    21/04/2011 ob 10:43 AM

    Zelo zanimiv post kot vedno. Me pa nekaj zanima batha, kako Egipčani-muslimani gledajo na te ženske iz teh spotov oz. na pevke, igralke, voditeljice in podobno, no pač te, ki niso tiste tipične pokrite muslimanke in za muslimansko kulturo, kar veliko kažejo.

  23. 23
    boba
    21/04/2011 ob 11:34 AM

    Simona: “kako pa poročena prostitutka z roparskimi ambicijami nad svojim edinim klientom v danih okoliščinah še izkoristi veliko pameti???”

    Nisi me razumela, na “veliko pameti” sem mislila pri tistih emancipiranih (inteligentnih???)zahodnjaških ženskah, ki so svobodne in se kosajo z moškimi na vseh področjih (poslovni, politični, športni, družinski, starševski, partnerski itd) in je bitka zaradi naravnih razlik med spoloma že vnaprej zgubljena. Od zahodnjaških žensk se pričakuje preveč: Mora biti enakovredna moškim kot delavka, mora biti dobra mati, mora biti dobra gospodinja, mora biti dobra hči že ostarelim staršem, mora biti dobra partnerica svojemu partnerju (sicer bo iskal drugo) in mora biti krasna urejena ženska. Preveč!!! Nekje mora zaškripati, arabkinje so vsaj prvo funkcijo (enakovredna moškim kot delavka) eliminirale.

  24. 24
    Shalalabayzer
    21/04/2011 ob 10:13 PM

    Opa punci, brusita krempeljčke? Hec :D

    “Od zahodnjaških žensk se pričakuje preveč…”

    boba, se strinjam…jaz vidim rešitev v izbiri partnerja, ki je ženski v pomoč in oporo — kaj pa ti?

    “…mora biti dobra partnerica svojemu partnerju (sicer bo iskal drugo)…”

    Zato pa je Bog izumil poroko :) toda statistika tukaj kaže popolnoma nasprotno sliko; ženske (na zahodu) vložijo 65-75% vseh zahtevkov za razvezo (torej mora biti moški dober partner).

    Povsem te razumem in s teboj delim zelo podobna stališča glede te teme

  25. 25
    boba
    21/04/2011 ob 11:24 PM

    shalalabayzer

    “… partnerja, ki je ženski v pomoč in oporo…”SAMO v pomoč in podporo, ne prevzema pa celotne obremenitve (samo nese smeti, no, eventuelno gre po otroke v vrtec ali pa posesa stanovanje itd) “…(sicer bo iskal drugo)…” kar pa sploh ne pomeni, da bo dal zahtevek za ločitev, mogoče bo preskakoval plotove, ali pa samo “naskrivaj” gledal porniče, mogoče pa samo žvižgal za deklinami

  26. 26
    batabata
    22/04/2011 ob 4:41 PM

    Tudi tu se opravičujem za zamudo z odgovori na komentarje.

    Dajana,

    hvala za tvoje razmišljanje. Verjetno je res bolje, da se osredotočimo na dobro, toda to je močno samo če slabega ni preveč. Drugače pa jaz bi bila raje sama kot v „slabi“ zvezi. To sem pač jaz in to pravilo, kar lepo prakticiram, kar se tiče prijateljev…tako da že leta nimam „najboljše“ prijateljice.

    Barbara:

    Ne vem :)

    Morda iz lastnih izkušenj, ki sem jih imela v Sloveniji. Slovenske se mi zdijo pridne in delovne (seveda ne posplošujem na vse, ampak na tiste s katerimi sem imela jaz opravka) in dejansko opravljajo res „dvojno“ delo in imajo biti na koncu dneva biti zakaj utrujene.

    Janez ,

    hvala. Vedno najdeš kako lepo besedo za moj blog, hvala. :)

    Magrateja,

    no ja… ne bi se ravno strinjala. Se ti zdi, da je tako obnašanje vulgarno? Meni se ne zdi.

    Lili,

    ne rabiš me vikati. Hvala za lepe besede in tudi jaz bi rada pisala, samo časa ne najdem vedno. Vedno je nekaj…

    Maverick,

    o ja… ampak v arabskem svetu imajo pa drugačne poglede in želje. ;)

    Tamara,

    hvala :)

    Regarega,

    kot, da si opisala moje otroštvo in to do pikice natančno! Razen, da ni bila Gradaščica je bil pa potok precej blizu Gradaščice. :) Saj ne rečem, da je bilo z mojim otroštvom kaj hudo narobe… samo lažje bi mi pa bilo, če bi me že od malega vzgajali v „egipčanskem“ duhu. Tako pa mi moja narav večkrat škodi kot koristi…

    Razlogi za ločitev so pa včasih prav bedasti. Ne vem kako naj najbolje razložim,ker ne bi rada sedaj tukaj zgodb v detajle pisala. To bi bilo namreč res predolgo za brati.

    Ampak to so res take malenkosti, da je včasih prav smešno.

    Mož in žena sta v javnosti vedno zelo vljudna en do drugega tudi, če sta se ravno malo prej skregala… in če eden od njiju kdaj prestopi to črto vljudnosti se težko pobotata. Ženske sicer še nekako pozabijo a moški.. tu gre za čast, ki je Arabcem takoj za Bogom.

    Če pride do težkih besed med moškim in moškim potem se ponavadi stepejo. Toda ženske ne more udariti zato sicer lahko velikokrat tudi v javnosti vidiš prizor, ko se kaka ženska dere na moškega… Ampak ta moški, ki to dovoli ni njen mož.

    Osebno res ne poznam, moškega, ki bi kaj takega s strani žene lahko prežvečil.

    Večkrat smo že imeli v družini zaradi napačnih besed in dvignjenega glasu primere, ko sta se ločila in smo jih potem poskušali nazaj skupaj spraviti. Ponavadi se, da urediti, ker prevlada razum… Toda jaz enostavno ne razumem zakaj je vse to sploh potrebno… in pa predvsem je problem, da se po Islamu mož in žena lahko ločita in ponovno prideta skupaj samo trikrat.

    Če se to zgodi več kot trikrat potem pa morata poskusiti zakon z nekom drugim.

    Zato je treba bit res previden z besedo „ločitev.“in ne razumem ljudi, ki se ločujejo tako na hitro samo zaradi tega, ker je on njej rekel: „ Utihni!“ ali ker je ona potem rekla nazaj : „ Ne ne bom!“

    Skratka bedarije…ki niti slučajno po mojem skromnem mnenju ne bi smele biti razlog za ločitev.

    Lep pozdrav nazaj iz sončnega Kaira

    Shalabayzer,

    Na žalost ne vem koliko bi bilo procentualno ločitev. Poleg tega tu nimamo verskih in uradnih porok, to je pri nas vse eno in isto. Vse velja enako, tako, da če se poročiš samo na uradu si poročen tudi pred Bogom, saj je ta poroka ravno tako sklenjena po islamskih zakonih in če se poročiš samo v mošeji ravno tako velja. Kristjani se poročajo v cerkvi in potem tudi tisti poročni list velja.

    Torej v procentih ne vem koliko ločitev sem si pa že precej dolgo nazaj prebrala tole.

    Ali je danes še vedno tako, pa res ne vem…

    Niko,

    škoda, da si izgubljal svoj dragocen čas. :)

    Janez komentar pod št. 11,

    ne vem ali sem prav razumela, pa raje vprašam. Ali ti meniš, da je z duševnim zdravjem Arabk kaj narobe?

    Khadija,

    seveda tudi pri nas popularne osebnosti niso izjema in si dajo popraviti kako malenkost. Toda s tem zapisom se nisem niti želela dotakniti njihovega obaraza ampak samo kretenj in „obnašanja“, ki je tako zelo značilno za Arabke. In to se pač ne da z operacijo narediti :) To je nekaj, kar je del njih… Biti nežna, krhka… biti ženska. Pa saj sama veš…ker si jih verjetno imela priliko kar nekaj spoznati.

  27. 27
    Simona ReboljSimona Rebolj
    22/04/2011 ob 4:59 PM

    @AIDA:

    V družbi, ki stvari na enakopravnost in svobodo odločitve posameznika, ni noben problem, če se ženska odloči, da bo igrala vlogo neenakovredne podložnice svojemu možu v zameno za eksistenčno varnost, za katero se ji ne bo treba sami trudit. Tako se je pač sama odločila!!! V družbi, kjer že politika in sistem določenega spola ali rase, ne obravnava enakopravno, pa onemogoča drugačne odločitve posameznika in deluje v izvoru diskriminatorno!!! Tudi v Sloveniji najdeš prenekatero ženo, ki funkcionira eksistenčno odvisno od moža in podrejeno v vseh ozirih, ampak lahko govorimo o svobodni odločitvi, ker je sicer imela vsaj možnosti, da se izobrazi in dokaj enakovredno konkurira moškemu na skoraj vseh poklicnih področjih, si ustvari svojo lastno konkurenco. To ne drži popolnoma le v primerih slabih eksistenčnih izhodišč iz primarne družine, kar v demokratični deželi velja za sramoto, da sploh obstaja. Da država ni dovolj socialno naravnana.

    Zato je trapasto meni kvantat o sprejemanju drugačnih žensk, ki nočejo bit enakopravne moškemu. Izjava je pa itak naravnost sramotna. Si predstavljaš kakšnega Afroameričana, ki bi vreščal o temnopoltih, ki nočejo bit enakovredni belcem??? Samo ženska je lahko očitno tako zatrta, da kaj takšnega počne, kar pomeni, da je zgodovinsko zatiralska vloga do ženske pustila globoke posledice in pralnica možganov ženski, poniževanje itd. še ni popolnoma izplavljeno. Možnost za odločitev in enake izobrazbena in karierna izhodišča za vse so eno, preprečevanje možnosti za odločitev, pri čemer nesamozavestne ženske z opranimi in zavrtimi možgani nasprotujejo enakopravni obravnavi in celo opevajo podrejenost (frustracija press), je pa drugo!!!! Ženske, ki furajo kariero in želijo bit eksistenčno neodvisne, namreč nimajo nobenih problemov do žensk, ki hočejo služit samo možu in skrbet za otroke. Probleme delajo ponavadi te ženske, ki se odločijo za neenakovredno možu podrejeno vlogo, ker jih samostojne ženske ogrožajo v smislu samozavesti. Zato kar naprej hujskajo in vreščijo proti enakopravnosti žensk, ker menijo, da bi bile srečnejše, če bi bile vse ženske enako podrejene njim, ker jih ne bi ogrožal boljši vzor. Ta simptom se pojavlja tudi po getih med rasno diskriminirani. Da tisti, ki se ne uspejo izvleči iz bede, hujskajo proti tistim, ki se jim uspe postavit na svoje noge. Celo nekateri frustrirani starši onemogočajo svojim otrokom izobrazbo, ker bi izpadel kot izdajalec svoje rase, ki sovraži belega človeka. S čimer si seveda kopljejo še večjo jamo.

    @boba:

    Osebno ne vidim izgubljene bitke, ker pojma nimam, o kakšni izgubljeni bitki zaradi naravnih razlik neki govoriš???? Osebno poznam pametne ženske, ki se ne samo kosajo dovolj dobro z moškimi, ampak jih tudi v marsičem prekosijo. Nekoč ženskam tudi v šolo niso dovolili, pa se je kasneje izkazalo, da so v povprečju celo boljše učenke kot moški. Mogoče se ti osebno ne počutiš sposobno, ampak to nima veze z naravnimi razlikami, ampak je problem posameznika, pa če je moški ali pa ženska. Je pač nesposoben in se veseli samo sponzorja, da bi preživel. Nekater se pa borimo kvečjemu za delo na področju, kjer se počutimo najbolj sposobni. Moški in ženske.

    To, da mora zahodna ženska obvladovat vse, še več in bolje kot moški je pa nekaj povsem drugega in smo si ženske čisto same krive. Pojma nimam, zakaj ženske dovolijo neenakovreden odnos z moškim in same kuhajo, skrbijo za otroke, furajo kariero itd. Meni na pamet ne pade, da bi rpenašala nekega tipa, ki bi skrbel samo zase, jaz pa za vse ostalo.

    In zato, da bo mož doma lenaril, naj bi bilo pohvalno, da ženske eliminirajo svojo pravico do dela, kariere in ustvarjanja lastne eksistence, kot to naredijo Arabkinje?????? Žalosti me, da moram brat kaj tako abnormalnega in samodestruktivnega. Očitno si nekatere ženske res ne zaslužijo enakopravnosti po spolu, ki so Vam jo izborile najpogumnejše v zgodovini, kar osebno spoštujem in sem hvaležna. Fuj. Nekateri očitno ne prenesete svobode in svobodnih odločitev. Sužnji po duši. Škoda!

  28. 28
    batabata
    22/04/2011 ob 5:33 PM

    Naprej.

    Boba # 13,

    Ni kaj dodati. Podobno razmišljava!

    Konec koncev tudi to kako biti samo ženska v povezavi z Islamom me je na islamu pritegnilo.

    Simona Rebolj,

    kot ponavadi si spet zgrešila poanto. Mislim, da se obnašanja ne da z operacijo pridobit… Poleg tega nikar ne misli, da so te ženske zabite ali neizobražene! Prej je pametna ženska sposobna urediti svoje življenje tako, da je njej in možu dobro, kot pa neumna!

    In niso vsi ljudje narejeni po tvojem kopitu in hvala Bogu nismo vse ženske v razmišljanju podobne tebi… Dopusti že enkrat nam, ki želimo biti samo ženske, da to smo in nas preskoči…ter nam prihrani svoja feministična razmišljanja. Hvala!

    Daft,

    ženska mora biti vse kar si naštel ampak ne samo to. Ženska Arabke niso zabite lovače! Enostavno so samo ženske, ki se zavedajo da so one nežnejši in lepši spol. Z svojimi besedami gibi in dejanji to vse skozi kažejo možu.

    Arabka poskrbi, da je tvoj dom nekaj kamor se rad vračaš, tvoje varno zavetje tvoje kraljestvo. To delajo z lastno željo in ne samo zate ampak tudi zase. Arabcem je tako všeč tebi je pač na ženski všeč kaj drugega… Nič hudega smo si pač različni in ta blog ni bil namenjen temu, da bi razglabljali kaj je bolj prav. Je samo prikaz nečesa drugega od nekje drugje.

    No Mercy,

    dohodek, ki ga dobi ženska je samo njen in še več ni ji ga potrebno dati v gospodinjstvo in za dom. Moški mora poskrbeti za vse finančne zadeve… kar zasluži ona, je njeno in kaj dela s tistim denarjem je njena stvar. :)

    Drugače pa… Arabci so vseh barv in prav tako Arabke. Tudi bele.

    Aida,

    precej podobno razmišljam kot ti… najbolj se pa strinjam s tistim, da o ženskah v arabskem svetu vedno veliko berem prav izpod prstov ljudi, ki nobene ne poznajo. Tudi glede Islama je tako. Vedno berem kako sem boga in zatirana ter kot muslimanka nimam nobenih pravic in to berem od oseb, ki sploh nobeno muslimanko še vprašali niso ali je to res… :)

    Kalyani,

    v muslimanskem svetu je tako, da vernica je za vernika in obratno. Tako, da pevke in igralke se pač poročijo z moškimi iz njihovih krogov. Nasplošno pa pač vsak moški rad pogleda za lepo žensko, razen tisti res zelo verni, ki morda niti glasbe ne poslušajo…

    Boba # 23 in 25, zelo dobro napisano. Ženska v zahodnem svetu je vse prevečkrat preobremenjena in če bi rada bila samo mama in žena… je to že skoraj nesprejemljivo in jo zmerjajo za leno. In pa če je finančno odvisna od moškega je potem takoj „lovača“…

    Jaz si enostavno ne želim biti podobna moškim in opravljati njihovih del…

    Mah kaj čem pisati saj si zelo dobro napisala…v čem je tista velika razlika.

  29. 29
    DajanaDajana
    22/04/2011 ob 6:06 PM

    Bata: Neverjetno ampak res je to, kar si povedala: :roll:

    “precej podobno razmišljam kot ti… najbolj se pa strinjam s tistim, da o ženskah v arabskem svetu vedno veliko berem prav izpod prstov ljudi, ki nobene ne poznajo. Tudi glede Islama je tako. Vedno berem kako sem boga in zatirana ter kot muslimanka nimam nobenih pravic in to berem od oseb, ki sploh nobeno muslimanko še vprašali niso ali je to res”

    Kako ljudje na internetu nekaj preberejo o tebi in potem o tebi “vse vedo” – to mi nikoli ni šlo v glavo, čisto zares. :roll:

    V resnici povedano sem govorila v svojem življenju samo z dvema muslimankama na Dunaju (no, s tremi – z eno iz Etiopije in z dvema iz Iraka).

    In ti rečem, da RES pojma nisem imela o ženskah v islamu. Sploh nisem vedela, da muslimani ne smejo piti alkohola in da ženske zrihtajo hišo za svojega moža, zato, da se počuti dobro (to seveda pomeni, da se tudi ona počuti dobro).

    Tista muslimanka mi je s tako ljubeznijo govorila o svojem možu, kako mu kuha zelenjavno juho, takrat, ko ga hoče razveseliti, saj ga ljubi, da imam zdaj mravljince, ko se na to spomnim. ;)

    Jaz nikoli nikoli nikoli nisem od nobene ženske iz Evrope slišala, da ima rada svojega moškega. A ni to čudno? Ali pa… kaj vse mu bo naredila, da se bo počutil dobro.

    Milijonkrat pa sem slišala, kako njen mož slabo zasluži, kako jo tolče (no, saj te zgodbe so seveda resnične), kako je slab, kako nima časa zanjo itd.

    Zdi se mi, da imajo muslimani na splošno – ne vem zakaj, a zdi se mi, da se ljudje povsod po svetu spreminjajo v brezčutne “robote” – čisto drugačen odnos do ljubezni med moškim in žensko.

  30. 30
    batabata
    22/04/2011 ob 6:16 PM

    Dajana,

    kako si to dobro napisala! Vse si povedala… Meni veliko pomeni že samo to, da je nekdo dovolj odprt, da sprejema tudi nekaj drugačnega in mene tako kot sem…če v tem kar jaz mislim, da je dobro prepoznaš tudi ti dobro, pa je še samo pika na i.

    Upam, da me enkrat tudi obiščeš in ti lahko realno pokažem svoj svet :)

  31. 31
    DajanaDajana
    22/04/2011 ob 6:35 PM

    bata: <3

    Spomnim se, kako je govorila, da ne smejo preklinjati. Sploh nisem mogla verjet!!! Pojma nisem imela o tem! In ni govorila grdo o tem… Pač ne pijemo alkohola in ne preklinjamo.

    Si predstavljaš Slovence, da bi jim kdo prepovedal pitje alkohola… Si predstavljaš Slovence brez alkohola????????

    Ni govorila o tem grdo, da je to nekaj slabega ali da pogreša alkohol in preklinjanje. Tako pač živijo. ;)

    p.s. Enkrat sem gledala eno dokumentarno oddajo o Palestincih in Židih – govorili so predstavniki obeh narodov in povedali, da večina ljudi POJMA O POJMU nima o drugem narodu!!!! Čeprav živijo na ISTEM prostoru.

    Govorijo samo o tem, kaj je nekdo rekel o drugem ali kaj so prebrali ali kašne predsodke imajo…

    To je tako kot večina ljudi kar nekaj govori o Ciganih, da kradejo in kako, da so slabi… pa ko še NIKOLI V ŽIVLJENJU niso VIDELI ali GOVORILI s Ciganom. :cry:

    Sami predsodki, samo govorjenje napamet, samo neko lapanje samo zato, samo sovraštvo brez osnov, samo, da se kar nekaj govori, ego ego ego, jaz sem najboljši, moj narod je najboljši…

    ne da bi se kadarkoli prepričali NA LASTNE OČI!

  32. 32
    batabata
    22/04/2011 ob 6:55 PM

    Jah ni kaj dodati…

    Jaz sem pred dnevi eni punci, sestri muslimanki, ki mi je poslala link do tega videa povedala, da se mi to ne zdi lepo in, da moramo vsi najprej pred svojim pragom pomesti. Tudi v Islamskem svetu se dogaja ogromno svinjarij! Res, da nimajo povezave z islamom a dejstvo, da te svinjarije počnejo ljudje, ki se štejejo pod muslimane ostaja…

    Skratka ne gre se samo zato, da se ne poznamo med seboj ampak tudi zato, da drug pri drugem iščemo samo slabo… Zato sem rekla, da se strinjam s teboj, da ne smemo iskati samo slabega in se je treba koncentrirati tudi na dobro…

  33. 33
    AIDA
    22/04/2011 ob 7:37 PM

    @Simona Ne vem, če bo ta pogovor sploh kam pripeljal, ker očitno nočeš niti za trenutek samo sebe vprašati, če se motiš. Da svet ni tako enostaven,… no, mogoče pa se motim jaz, in se dejansko ti sama kdaj sprašuješ to. Torej,… enačiš barvo kože s spolom??? Izjemno slab primer! Vsaka belka, črnka, arabkinja, azijka,… vse so ženske! Vse lahko rodijo otroke. Vsi ti moški lahko zaplodijo otroke. Vse te ženske imajo podobno konstrukcijo telesa, prav tako moški… Zato res ne moreš enačiti tega! In ja vsi črnci hočejo ENAKOPRAVNOST z belci, nisem slišala še za nboenega, ki bi hotel ENAKOSTI. Torej enakopravnost žensk z moškimi v arabskem svetu- po šariatskem pravu imajo rpavico do izobraževanja (Mohamed sam je to podpiral), pravico do izbire partnerja, do ločitve, ženske obdržijo otroke in moški jih finančno podpira v primeru ločitve (izjema, če je ženska tujka),lastno premoženje, ves zaslužen denar je le njen… in se mi ne da vsega pisat. Ja, po pravu imajo vse te pravice! Se pa dogaja, da ljudje ne upoštevajo prava, niti Islama! Toda o čem točno govoriva? Ker če gledava to realno sliko… koliko žensk pretepajo moški v Sloveniji? Koliko žensk ne dobiva preživnine, ker on “nima” sredstev? Koliko mladih deklet ne gre na faks, ker doma ni denarja?

    Nisem slišala v življenju niti ene ženske, ki bi govorila drugi: “Daj kaj, če bi ti pustila to svojo službo? Kaj ti bo kariera? Tvoj mož te rabi. Zakaj ne bi raje doma ostajala…” Pa poznam kar nekaj žensk, ki ne delajo- v Sloveniji in tujini! Sem pa slišala že velikokrat od zelo uspešnih žensk, kako zelo bogice so une… Mislim, kaj ne daješ ravno ti trenutno tak zgled??? Mislm, da se reče- živi in pusti živeti!

    Glede podrejenosti. Pri tebi razdelitev dela, vlog, in podrejenost očitno pomeni eno isto. Jaz, ker sem se sama odločila, bom doma in skrbela za otroke, hišo, imela čas zase, … Moj moški, pa ne bo kuhal, temveč bo njegov del opravkov to da hodi v službo in prinaša domov denar. Meni se to ne zdi narobe, in je moja določitev. Pa sem odrasla v družini, kjer je oče opravljal polovico opravkov doma. Ženske smo drugačne od moških, to se boš verjetno strinjala. Ne moremo biti enaki, ker nas je narava ustvarila drugačne. Ko je ženska noseča, ne more opravljati dela v službi. Potem bi rada bila z otrok. In nekatere pač potem pustijo službo, ker ugotovijo, da bi rade ostale z otrokom dokler je možno. TODA, res pa je, da so ženske tudi drugačne med seboj. In sama nimam nič proti uspešnim ženskam, mogoče bom enega dne se celo sama postala takšna. Poleg tega pa če malo prebrskaš po internetu- koliko deklet v Italiji se odloča, da po končani diplomi, ko zanosijo s svojim možem raje doma ostanejo? Vse več!

    Nisi pa odgovorila, koliko Arabkinj resno poznaš? In tale ghetto… koliko osebno pa jih poznaš iz ghetta? Rada bi ti pa povedala, da kakršna si, jaz nimam nič proti tebi. Ne vem pa zakaj, imaš ti toliko proti tem “ubogim” ženskam? Koliko pa jih je že pojamralo tebi direktno? In glede nezaslužene volilne pravice??? Če sodiš o tem, kdo si jo zasluži in kdo ne, potem nisi prav nič boljša od tistih, ki so jo prepovedali ženskam! Koliko Slovenk je bilo na zadnjih volitvah in koliko Arabkinj je bilo sedaj na ulicah v času revolucije??

    Lep vikend!

  34. 34
    DajanaDajana
    22/04/2011 ob 9:47 PM

    Vsem voščim vesele velikonočne praznike. ;)

  35. 35
    boba
    23/04/2011 ob 12:47 AM

    Simona:

    No zdaj pa zadnjič s teboj na to temo (dovolj mi je teh feministk, naj bo vsaka zase kar pač hoče, saj to je njena svoboda!)

    Ne govorim o enakopravnosti, to v zahodni civilizaciji imamo, celo, bi rekla jaz, marsikdaj imamo ženske več pravnih pravic od moških. Kot primer navedem npr.obvezne ženske kvote v političnem življenu (evropska pogruntavščina, mi v Sloveniji pa kot ovce za njimi), kar je, po mojem, čista degradacija žensk, za kar smo si same krive – oz.so krive feministke tvojega kova, ker očitno nismo dovolj inteligentne, da bi to dojele: Oprosti, če me v politiko spravi moje mednožje, namesto pamet – sposobnost, strokovnost itd, me to kot človeka žali. Zakaj o enakopravnosti vedno misliš samo na poslovno delovno področje. Saj imamo ženske enake pravice kot moški, samo poklici so pač različni, glede na karakterne lastnosti spolov, eni poklici so bolj primerni za moške, drugi za ženske. Pri vsej tvoji samozavesti in samozavedanju me čudi, da ne poznaš naravne razlike med spoloma. Ob vsem tem pa nisem še čisto nič rekla o inteligenci, izobrazbi. Zakaj bi bile ženske manj inteligentne od moških, kdo to trdi, praviš, da ti poznaš zelo uspešne ženske, pametnejše od moških, uspešnejše od moških, zakaj postavljaš kot merilo samo poklicno uspešnost? Tudi jaz jih poznam, vem pa, da te zelo poklicno uspešne ženske, zaslužijo v vseh drugih funkcijah, ki jih ženska mora še opravljati nezadostno oceno – čisti cvek. Poklicna uspešnost (ali neuspešnost) je stvar obeh spolov, odvisno od sposobnosti in pa predvsem želje po taki karieri. Sem že povedala, da imam brata dvojčka in imava oba visoko izobrazbo enake smeri – družboslovje. Vendar, jaz kot ženska sem poleg poklicne kariere skrbela še za družino, dva otroka, gospodinjstvo in tako se je zgodilo, da je on bil predstavnik močne slovenske firme v Budimpešti in Minhnu skoraj 20 let (ob tem lepo zaslužil, da je bila njegova žena lahko – kot arabkinje – doma, čeprav je imela samo enega otroka), jaz pa sem se ubijala v službi s 15 podrejenimi (zanimivo- v glavnem moškimi). Lahko bi šla tudi jaz v Minhen in dobro zaslužila s prekrasno kariero, toda, odločila sem se ostati in vsaj optimalno odigrati funkcijo matere, žene, gospodinje. In tu je keč, enakopravna da, vendar ne enaka, kar mi je vedno govoril ata. Še enkrat bom poudarila: Poslovno zelo uspešne ženske so popolnoma enake moškemu (samo fizionomija telesa je različna), kajti ženskih funkcij ne opravljajo, to je pa skregano z naravo. Pika in še enkrat pika!

  36. 36
    Simona ReboljSimona Rebolj
    25/04/2011 ob 5:00 PM

    @bata:

    Nisem zgrešila poante niti najmanj, imaš pa ti očitne težave z razvozlavanjem poant in povezanosti z vzroki in posledicami. ne, z operacijo se ne da pridobit obnašanja, so pa očitno te zelo očitno preoperirane ženske mnenja, da le obnašanje ne bi bilo dovolj za to, kar zganjajo, zato so se tudi operirale, a ne??? Ni Simona Rebolj kriva, če ti kar one sporočajo nekaj, česar nočeš sprejet tako, kot je očitno.

    Ja, ja, da le uredi svoje življenje tako, da je obema dobro. Vendar obstaja razlika med ureditvijo življenja tako, da sta oba partnerja samostojna in se samouresničujeta, in med tako ureditvijo, da se eden eksistenčno in dejavno podredi drugemu. Seveda mazohist, ki nima nobenih ambicij in je na primer poln komplkesov manjvrednosti, lahko tudi v tako podrejenem življenju živi dobro. Se počuti dobro, vendar le v primeru, da ga tisti, ki ga ima v oblasti, ne zlorabi. Torej je odvisen. Pozitivna družba poskrbi, da noben verski, kulturni, kaj šele zakonodajni pristisk ne onemogoča v kali posameznikove svobode in pravic, da bi se lahko enakovredno odločal, kaj želi. V tem so razlike. In moje, tvoje ali papeževo kopito s tem nima nobene zveze.

    In s kakšno moralno pravico neki na primer, ti mene žigosaš s feministko??? Sem se kdaj kje tako predstavljala? Tudi slabšalni prizvok je več kot očiten. Kaj neki pa ti vidiš v feminizmu sploh slabega??? Osebno namreč nisem feministka, ker si nikakor ne zaslužim take označbe. Feministke so dobršnemu deli sveta, v katerem tudi sama živim, prinesle pomembne pravice ženskam in so zame herojke! Zaradi njih živim bolj svobodno in enakopravno, da se lahko odločam o svojem življenju. Ne le pravno gledano, ampak je tudi kulturnih, verskih pritiskov mnogo manj!!! Jaz feministka nisem, ker za ženske, ki po svetu še trpijo zaradi verskih, kulturnih in zakonodajnih pritiskov, nisem naredila nič. Tudi v zahodnem svetu enakopravnost še ni zadovoljiva, predvsem na zaposlovalnem terenu, in očitno nisem nevemkakšna feministka. Če je feministka vsaka, ki zastopa vzpostavljanje enakopravnih možnosti pri spolnih, rasnih ali nacionalnih vprašanjih, nam gre pa zelo zelo slabo. Ker gre samo za učlovečevanje!

    @AIDA in bobo:

    Ne, svet res ni tako enostaven, kot ga slikaš ti. ne enačim spola z barvo kože, očitno pa ti ne zmoreš razumet pomembnosti konteksta, kjer sem primerjavo uporabila, ki je še kako pomembna!!! To je pač problem bralne pismenosti. Poskusi še enkrat ali preberi še komentar Bati, pa bo mogoče šlo.

    Ja, vsi črnci hočejo enakopravnost z belci, očitno pa nekatere ženske nočete enakopravnosti z moškimi!!! Enakopravnost ne pomeni le enakovrednosti po pravu, ampak enakovredno obravnavo tudi v kulturnem aspektu, ki hkrati pomembno vpliva tudi na zakonodajno telo in sodne obravnave pri opredelitvi večjega ali manjšega “greha”. Se razumemo??? Črnci hočejo pravzaprav točno to … enakost! Nič takega ni, pri čemer bi črnci priznavali, da so kaj drugače ali manj sposobni od belcev, in prav je tako!!! Dejstvo pa je, da se seksizem zgodovinsko pojavlja pri vseh rasah in nacijah. Nobene potrebe ni po tem, da bi posebej poudarjali, v čem neki je lahko ženska manj sposobna od moškega ali ženska bolj sposobna od moškega. Če vlada demokracija in enakopravnost debatiramo samo o posameznih primerih, ker so izhodišča možnosti enaka za vse. Če se torej med rudarji pojavi več moških in le redko kakšna fizično korpulentna ženska, ni s tem nič narobe in ni treba razpravljat o razlikah med moškimi in žensko, ker ne delamo razlik po spolu, ampak po sposobnosti!!!

    Kaj je narobe z delitvijo dela doma, kjer se avtomatsko tretira, da ženska skrbi za otroke, kuha in pospravlja, mož pa hodi v službo? Narobe je to, da se v izhodišču tretira taka ureditev kot samo po sebi umevna, pri čemer moški uživa samostojnost, eksistenčno neodvisnost, torej ima oblast, ženska pa ne. Je eksistenčno odvisna od moškega. Ne obstaja pa niti noben razumen razlog, ki bi pričal, da ženske bolje pospravljajo ali kuhajo od moškega in da je normalno, da se moški z otroki ukvarja manj od ženske. Takemu moškemu pravim pač slab oče. Seveda se ima vsaka ženska pravico odločit, da živi na račun moškega in je enako kot otroci eksistenčno neodvisna, vendar o enakopravnosti ne moremo razpravljat, v kolikor je kulturno in sistemsko v tak način življenja ženska prisiljevana, tudi če se ne odloči tako. V kolikor zaposlovalne pravice niso enakopravne in v kolikor se obdobje nosečnosti ne upošteva pri ženski kot pomembno delo, za kar bi morala obstajat tudi možnost finančne neodvisnosti!!! Vsako razmerje, v katerem je neka oseba eksistenčno odvisna od druge osebe, je suženjsko razmerje. Družba, ki je proti diskriminaciji na vseh ravneh in zastopa demokracijo, enakopravnost, kar pomeni, da je humana družba, pa mora vzpostavit enakovredne možnosti za odločitev posameznika o svojem življenju. Da je torej tudi vstop v suženjsko razmerje, resnično akt prostovoljne odločitve, in ne pravne, kulturne ali soacialne prisile!!

    Vprašanja, koliko ljudi iz geta sem spoznala, ali katera Arabkinja neki me je prosila osebno za pomoč, so odveč in hinavska. Veliko Arabkinj me je prosilo za pomoč, ker so se borile za ženske pravice in bežale na zahod pred šeriatskimi obsodbami. Tudi veleslavna resnična feministka, ki je nedavno doživela atentat, je prosila za podporo cel svet, pa tako tudi mene. Enako velja za ljudi iz geta, kjer se pojavljajo podobni simptomi. Veliko črnskih staršev otrokom preprečujejo izobraževanje in napredek zaradi kompleksov in sovražnosti do belcev. Tako si dvigujejo občutek samozavesti. Podobno vse ve mene zmerjate s feministko, kar po vaši mentaliteti očitno pomeni nekaj avtomatsko kar počez slabšalnega kot kakšnemu črncu bela smet. Srhljivo.

    Bobo, tvoj problem, kako si se ti odločila. Skrajno zmotno pa je mišljenje, da ženske, ki delajo kar koli in kjer koli že, ne opravljajo naravne funkcije. Nekatere jo zelo dobro, nekatere pač ne zmorejo ali nočejo. Povsem enako je z očeti. Draga bobo … tudi oče, ki ga skoraj nikoli ni doma, ker tako skrbi za svojo kariero (pa po možnosti še za ljubico na poti), ni dober oče in ne opravlja dobro svoje naravne očetovske danosti, ki se jo je odločil uresničit. In starš ni nujno dober, ker je doma, kar naprej prisoten. Obstajajo tudi slabi starši, čeprav so kar naprej doma z otroki, a pač ne funkcionirajo kvalitetno v odnosu do otroka. Tako preprosto pač ni.

    Razumem jezo, ker ženska ne more bit tako aktivna v karieri v časi porodniške pač. Zato pa podpiram pravico tudi očetov do porodniške, da pomagajo. Podpiram tudi bolj ustrezno nadomestilo za matere v času porodniške itd. Podpiram tudi posebno eksistencialno pozornost na matere samohranilke in očete samohranilce!!! Vse ostalo je pa stvar osebnih odločitev, kaj in kako boš naredil iz sebe in kako vkomponiral starševstvo in odnos z otroki.

  37. 37
    Shalalabayzer
    26/04/2011 ob 9:14 PM

    @bata:

    Hvala za povezavo; zelo mi je pomagala pri računanju. Ločitev vsakih 6 minut pomeni malo manj kot 90.000 ločitev letno. Porok je v Egiptu cca. 660.000 letno. Stopnja ločitev je okrog 10-13% letno. Pomemben pravni trik: ženske v Egiptu veliko težje pridete do pravnomočnosti ločitve kot moški (pravni postopki so, če jih začne ženska, veliko dolgotrajnejši in kompleksnejši).

    Veš, bom potrpežljivo počakal, da napišeš še kaj o moških s tvojega konca…takrat bo šele komentarjev :D

    @boba:

    “SAMO v pomoč in podporo, ne prevzema pa celotne obremenitve (samo nese smeti, no, eventuelno gre po otroke v vrtec ali pa posesa stanovanje itd)”

    Boba, ne se samo pri tem ustavit…v tisti itd. bi jaz dodal še emocionalno podporo, naklonjenost, spoštovanje in ja, da redno prevzema celotno obremenitev, žena se gre pa za ta čas sprostit; ali pa jo dostikrat letno pelje na “prvi zmenek”.

    @Simona Rebolj:

    Ob prebiranju tvojih besedil tukaj sem tudi jaz dobil občutek, da ne opaziš razlike med enakostjo in enakopravnostjo; in s tem (morda povsem nehote) mešaš limone in limete. Jaz ne bi v isti koš metal medrasnih konfliktov (črnci belcev ne marajo zaradi zasužnjevanja oz. zahtevajo nekaj povračil zaradi okrutnih kolonizacij) in odnosov ženska/moški, ker s tem zlahka prideš na racionalizacijo, da je nekdo žrtev (feministke še danes rade igrajo na karto ženske kot žrtve, moškega).

    “tudi oče, ki ga skoraj nikoli ni doma, ker tako skrbi za svojo kariero (pa po možnosti še za ljubico na poti)” — moški s skrbjo za svojo kariero služi denar, da lahko družina preživi…tisti melodramatičen podložek z ljubico je povsem odveč; bivša ljubica (zdaj žena) ga čaka doma z otroki :D

  38. 38
    Simona ReboljSimona Rebolj
    26/04/2011 ob 11:16 PM

    @Shalalabayzer:

    Tvoj občutek je nepomemben. Kakšno teslo ima lahko tudi občutek, da je bata vrtni palček, ki se ponoči spremeni v vesoljca in pošilja svoja sporočila na nek slovenski blog.

    Če bi hotel izkazat vsaj približno ekvivalenten nivo obravnavi tematike v teh mojih komentarjih tukaj, bi moral pa jasno vsaj zapisat, kje neki natančno se ti kakšna primerjava ne zdi ustrezna in zakaj. Na to bi ti seveda zlahka argumentirano dokazala, da se motiš. Primerjave so namreč odvisne od konteksta in sporočila. To je osnova vsakega resnega vpogleda v kateri koli sociološki ali politološki problem. V svojem življenju se ukvarjam pa s precej bolj kompliciranimi shemami pojavov v politiki in družbi, kot je osnovnošolsko ločevanje med enakostjo in enakopravnostjo. Vem, da je tako nakldanje popularno in marsikateri tinejdžer izpade frajer, ko komaj čaka, da kakšni blondinki v diskoteki pokaže, kako je pameten in ji pojasni to razliko, ampak to je meni izpod nivoja.

    In seveda nikakor ni samo po sebi neprimerljiva primerjava med rasno in spolno diskriminacijo. To bi moralo bit jasno vsakemu osnovnošolcu. Odvisno je od tega, kaj, zakaj in kako primerjaš. Neke stvari so primerljive bolj, neke manj.

    Na kakšno karto vse rade igrajo feministke, me ne zanima, razen če bi bilo zanimivo. Na kakšne karte vse neki igrajo šele antifeministke in šovinisti. Kaj šele antifeministke, ki so poročene s šovinisti … hehe … Kaj bi pravzaprav rad povedal, šalabajzer.

    Moški s svojo skrbjo za kariero skuži denar, da družina preživi???? A to se ti zdi vredno komu pojasnjevat v 21. stoletju? Dobrodošel v času in kraju več možnosti organizacije dela in prostega časa od tiste preproste iz gozda – moški hodi na lov, da lahko nahrani ženo in otroke. Pač gre danes lahko marsikod tudi žena na lov, da čahko preživi sebe in otroke, če si mož kdaj slučajno premisli in ga ni več domov ali pa če ne da kaj dosti za jest, pa raje kakšno pest na gobec ženi. Kapiš? Omenila bi pa samo še pravljice o silni ugodnosti žensk v arabskem svetu. Kot da so vsi arabski možje šejki, da bi dejansko imela večina žensk kaj posebnega od tega, da pobere imovino možu ob ločitvi. Če ima kaj pobrat, ja. Tudi v Sloveniji Jankovičeva ločena žena verjetno ne bi stradala, niti otroci ne stradajo, a žal je malo mož s tako polnimi žepi. Bi radi torej še kaj o enakopravnosti in demokraciji? To je smer, v kateri stremimo po čim večjem izenačevanju pravic in možnosti za vse!!! Zato so razprave o razlikah med žensko in moškimi skoraj nepomembne, saj enakopravnost in demokracija stremi k temu, da obstajajo možnosti za vse, da se izkažejo, kjer se lahko izkažejo. Ne glede na spol ali raso. Povsem vseeno je, če ženska ne zmore tako učinkovito delat na platformi, ker je fizično šibkejša. Bistveno je, da ima možnost dela na platformi tudi ženska, ki je fizično močnejša in fizično šibkejše so obravnavane enako kot neprimerne, kot niso vsi moški, črni, beli ali rumeni, dovolj fizično močni za delo na platformi. Pomembno je, da kulturni in pravni sistem ne onemogoča slabših možnosti za zaposlitev ženskam ali drugi rasi! Država se mora torej vprašat, ali imajo ženske enakovredne možnosti za zaposlitev (še na zahodu ni vse tako, kot bi moralo bit, v arabskem svetu pa sploh ne in pika!).

    Kaj tebi torej ni jasno pri razlikovanju enakopravnosti in enakosti, da si se bojda zgubil v mojih komentarjih? Ali pa gojiš samo neke občutke, ker so ti pač všeč?

  39. 39
    batabata
    26/04/2011 ob 11:33 PM

    Simona mislim, da ti nimam kaj novega za napisati, kot sem ti že zgoraj.

    Dovoli tistim ženskam, ki smo zadovoljne s svojim položajom, da to smo…če se tebi zdimo podrejene moškim in ne vem kaj še vse… je to samo tvoje mnenje in tvoj problem.

    Če bi bila beseda samo o meni, potem me spominjaš na ljudi, ki o meni in o tem kako jaz živim, ter o moji sreči in zadovoljstu veš več kot jaz sama!

    Upam, da ti sedaj zasveti žarnica(čeprav te niti slučajno nimam za neumno) in da dojameš, da obstajamo tudi ženske, ki ne razmišljamo kot ti in smo v nečem, kar tebi predstavlja muko in zlo, srečne!

    Več in bolj razločno ti ne znam napisati!

  40. 40
    Simona ReboljSimona Rebolj
    27/04/2011 ob 4:44 PM

    @bata:

    Štos je v tem, da ti komuniciraš samo na osebnem nivoju o tej tematiki, jaz pa sploh ne. Zato so prošnje za dovoljenje z moje strani, da so ženske zadovoljne s kakršnim koli svojim položajem odveč! Meni je popolnoma vseeno, kako ti osebno in katere koli ženske živite in vsaki privoščim, da je srečna, kakor pač živi. Nobene ne zmerjam ali ponižujem, ker po svoji odločitvi živi, kakor živi. Medtem ko to ve neketare ženske počnete. Nekatere komentatorke tukaj eksplicitno zagovarjate določen konzervativen model odnosa med žensko in moškim in v tem smislu celo zagovarjate arabski kulturni vzorec, ki je tudi politično voden, iščete izgovore bojda v naravnem in celo očitate meni, da sem feminstka, kar naj bi pomenilo nekaj slabšalnega. Kdo torej komu zdaj kaj dovoli in spoštuje različnost?!!!

    Zato poudarjam, da se osebno zavzemam za enakopravnost in demokracijo, ki omogoča človeku, da se resnično čim bolj prostovoljno lahko sam določi za način življenja. Tudi takšen, kot ga živiš ti. Da ne obstaja sistem in/ali kulturni vzorec, ki določeno skupino ljudi (ženske, določeno raso ali nacijo) prisiljuje v določen način življenja, zaradi česar je potem samo stvar sreče, če si osebno s tem zadovoljna (ker imaš na primer dobrega, neposesivnega, nenasilnega in situiranega moža v tem primeru in si dejansko želiš v življenju bit doma in skrbet za kopiso otrok).

    Skratka, bata, ne glede na to, da si ti zadovoljna, kar me veseli in osebno nimam nič proti (me niti ne briga), menim, da noben človek nima moralne pravice, da mu njegovo zadovoljstvo z nečim pomeni ustrezen družbeni sistem, čeprav obstaja veliko nezadovoljnih, ki so prisiljeni v tako življenje (zaradi političnih, družbeno sistemskih ali kulturnih pritiskov). To je sebičnost!!! Še bolj nehumano je, da v imenu lastnega zadovoljstva pravzaprav hujskamo proti drugačnim načinom življenja (oh, preklete feministke, kako so nam uničile življenje, ker so nam izborile več svobode odločanja na določenih koščkih sveta, oh, preklete karieristke, ki živijo nenaravno in ne skrbijo ustrezno za otroke). Spoštuj različnost! To lahko na human način izkazuješ le tako, da se zavzemaš za enakopravnost in demokracijo, v kakršni se lahko relativno enostavno in svobodno odločiš, kakšno življenje boš živel. Torej se moraš zavzemat za enakopravno obravnavo in vzpostavitve možnosti pri izobraževanju, zaposlovanju, pravici do otrok, enakovrednega zaslužka, proti izvajanju nasilja nad ljudmi v imenu kaznovanja grešnikov itd. Šele na tak način ni nobene potrebe, da bi se na osebnem nivoju kregali, kateri način življenja komu dovolimo živet!!! Ker je dovoljeno, da živimo po osebni izbiri! S tem pa sprejmemo del odgovornosti! Kaj to pomeni?

    Pred časom na primer sem imela stik z žensko, ki je tako živela dve desetletji. Zgodilo se je, da si je mož našel drugo, njun odnos ni bil več dober. Ne glede na to, da je po ločitvi ostala v stanovanju, pa ni imela izobrazbe, nič ni znala delat, zato ni dobila službe, niti ni hotela delat. Mož ni bil premožen, ampak kolikor je lahko dal, pač ni bilo dovolj, da bi ona lahko živela doma in skrbela za otroke. On je bil dober oče, priskrbel si je stanovanje in imel je spodobno plačo. Takrat sem osebno menila, da je za otroke bolje, da živijo pri njem in tudi otroci so tako želeli. Kakšne feministke bi me v tem primeru linčale z zmerljivkami kot izdajalko žensk. Jaz pač ne mislim tako. Ampak zastopam enakopravnost in svobodo odločitev, ki seveda prinašajo svoje posledice.

    Lp

  41. 41
    BB
    27/04/2011 ob 7:51 PM

    Pa se vam ne zdi, da ta debata ne bo prišla nikamor? Jasno kot beli dan je, da bo vsaka posamezna ženska zagovarjala svoj življenjski način – če je z njim zadovoljna. S tem ni popolnoma nič narobe, če je nekdo zadovoljen in srečen – pa če je zaradi mene v slovenski, egipčanski ali pa japonski družbi. Nima veze! Slabi odnosi v družini pa so lahko povsod, ni pogojeno z družbo na splošno …

  42. 42
    Simona ReboljSimona Rebolj
    27/04/2011 ob 10:22 PM

    @BB:

    Ne, meni ni jasno, da vsaka ženska zagovarja samo svoj način življenja, zato tega ne počnem, ampak govorim o družbenih sistemih, ki omogočajo ali onemogočajo enokopravno in demokratično odločanje o svojem življenju. Pa kaj je z vami tukaj?!!! Vsak na svojo stran po osebnem počutju pa vlečejo otroci, ker o ničemer še nič kaj dosti ne vedo in ne znajo. Od odraslih ljudi ne pričakujem takih simplificiranih in brezplodnih razmišljanj, čeprav jih je preveč. Slabi odnosi v družini so lahko v vsaki družbi, ja, ampak niso pa v vsaki družbi enake možnosti, da se iz slabih odnosov v družini izviješ ali pa si primoran občepet na mestu in prenešat torturo, a ne.

  43. 43
    Masreya
    28/04/2011 ob 12:11 AM

    tudi meni gre hlinjenje na bruhanje. jaz bi zelo hitro nastavila skriti mikrofon, ali se bolje – skrito kamero, da pokazem moskim resnicni obraz hinavk. bi bili potem ti sinovi, bratje, mozje, strici, itd. se tako ponosni na svoje zenstvene matere, sestre, zene, itd.?

  44. 44
    batabata
    28/04/2011 ob 11:17 AM

    Simona,

    ne vem zakaj se bi jaz morala ponavljat!

    Ne čutim potrebe po tem da tukaj “balinam” s teboj. Potrebo po duskusiji imajo po mojem mnenju ljudje, ki so nesigurni od tod njihova potreba po tem, da prepričujejo vse ljudi okoli sebe v svoj prav na način da iščejo argumente ali opravičila za tisti svoj prav… ali pa se ti ljudje še iščejo in zato pač sprašujejo in razglabljajo.

    No večina muslimanov te potrebe nima. Tudi jaz jo nimam več. Moji zapisi so največkrat moje osebno opažanje ali razmišljanja(zato sem zgoraj napisala osebno…) in pa prikaz nečesa drugega. Zato res ne razumem kje si se ti spet našla v tem opisu, da moraš na vso silo nam drugače mislečim ponujati svoj prav.

    Simona imej svoj prav! Noben ti ga ne brani! Toda dopusti tudi drugim ljudem, ki se jim niti diskutirati več ne da iz zgoraj navedenih razlogov… ali pa še kakega drugega razloga, meni ne poznanega .

    Ta družbeni sistem, za katerega imaš ti toliko za povedat se zdi ustrezen skoraj pol drugi miljardi ljudi na tem svetu… torej ne gre samo za nekaj osebnega, kar jaz sebično širim in posplošujem in bla, bla, bla… Ampak gre za nekaj, kar sem imela srečo v življenju, da me je Bog napotil na pot in mi dal da odkrijem tisto, kar uči Islam…in Hvala Bogu nisem ostala tam in pri tistem, kar so mi izborile “feministke”. Islam mi je namreč že 1400 let nazaj dal več pravic in me kot žensko povzdignil ter osvobodil… Će ti tega ne zmoreš razumeti pa tudi prav. Ampak kot sem rekla meni se s tabo diskutirati ne da, še več zdi se mi popolna izguba časa…Ti imej svoj prav! Jaz pa bom ostala pri temu, kar me osrečuje in v kar nimam nobenega dvoma.

    Zato ti rečem samo: Simona živi ti kakor ti paše in pusti ostalim živeti kakor jim odgovarja. In svoja feministična razmišljanja mi lahko prihraniš.

    Btw:

    ne vem zakaj si se čutila ob tem ko sem te uvrstila med feministke užaljeno? Ali je biti feministka zate nekaj slabega?

    Res ne razumen…

    Toda nič ne bom imela proti če mi prihraniš svoj odgovor :)

    Sicer pa kot sem ti že večkrat povedala… jaz nimam potrebe po diskusiji zato lahko razpravljaš s kom drugim, če niso že vsi obupali :)

    Lep dan ti želim

    Sabina

  45. 45
    batabata
    28/04/2011 ob 11:33 AM

    Masreya,

    ja hlinjenje mi gre na bruhanje tako kot tebi. Toda ne vem, če si me prav razumela. Dejstvo je po mojih opažanjih, da je takih, ki hlinijo precej malo. Večina namreč tako obnašanje dobi in osvoji in se tega, da se tako obnašajo niti ne zaveda.

    To z bruhanjem sem omenila, ker bi se jaz morala takega obnašanja naučiti in jaz bi bila med tistimi, ki hlinijo… Zato se tega pač ne lotim, čeprav bi mi koristilo. ;)

    Ali bi bili arabci ponosni na svoje ženske?

    Seveda bi bi bili! V vsakem primeru! Saj tako uči Islam in Arabski svet je pač povezan z Islamom… Še posebaj, kar se tiče mame! Islam pozna precej hadisov o tem kako je treba biti dober do tudi “nedobrih” mam… Mama je mama in nebesa so pod njemini nogami je rekel Poslanec naj bo mir nad njim. In najboljši med muslimani so tisti, katerih žene so srečne in zadovoljne je prav tako rekel Poslanec naj bo mir nad njim. In tisti, ki vzgoji tri hčerke in jim zagotovi srečno življenje je v nebesih…

    Ker me čas preganja… moram otroke peljat k zdravniku, te samo še lepo pozdravljam in se če ne piševa pa slišiva. :)

    lp, bata

  46. 46
    Simona ReboljSimona Rebolj
    28/04/2011 ob 3:49 PM

    @bata:

    Očitno čutiš potrebo po balinanju, če balinaš. Tvoje nestrpno mišljenje, da imajo potrebo po diskusiji neki nesigurni ljudje, je pa sploh pristransko, zgolj diskreditacijsko, posledično pa tudi škodljivo, ker ni resnično. S tako izjavo namreč diskreditiraš tudi v zgodovini in še danes zelo pomembne intelektualce, ki so s svojo radovednostjo, izobraževanjem in diskutabilnostjo pomembno pripomogli k pozitivnemu razvoju sveta in poznavanju vzrokov in posledic na področju zgodovine, sociologije, psihologije itd., kar bistveno pripomore k ustreznemu ravnanju v obče dobro za kvalitetnejše bivanje v prihodnosti. Diskreditiraš tudi sam pojem dialoga in iskanja optimalnih načinov formiranja odnosov in družbenih sistemov. S tem pa podpiraš diktaturo, pranje možganov, neizobraževanje in komformizem. Češ, vsak diktator, ki vsiljuje neko verzijo enoumja ljudem, je tako siguren vase, da ne potrebuje nobene diskusije s komer koli. Pokorne in poslušne ovčice pa so bojda tako sigurne vase, da jim ni treba o ničemer diskutirat z nikomer, ker so pravila igre, kako je treba mislit in živet jasna. Ups. Ne bi rekla, da ugotovitve o tem področju psihologije človeka držijo. Rezultati so namreč ravno obratni. Že davno dokazani.

    Človek poseduje razum in se vedno išče. To ni nikoli zaključen proces. Ko umremo, se nam ni treba več iskat. Če se pahnemo v stanje, ko se ne iščemo več, še živi, pa pomeni, da smo se sami obsodili na omejenost in životarjenje, čeprav svet ponuja ogromno materiala za raziskovanje in v razmislek za eno povprečno dolgo življenje. In le tako posameznik duhovno raste in izkorišča tisto, kar mu je dano – razum.

    Zapisala si, da večina muslimanov te potrebe nima (po diskusiji). Ja, hvala za informacijo, ki sem jo že zdavnaj opazila in ravno to je zaskrbljujoče. Še dobro, da obstaja tudi manjšina muslimanov, ki se ne bi strinjali s tvojo opazko. Že jaz poznam vsaj tri, ki so izredno radovedni in diskutabilni. Vendar proces odvijanja predvidljivih zgodovinskih zakonov ni tako enostaven. Zapišeš:

    “Ta družbeni sistem, za katerega imaš ti toliko za povedat se zdi ustrezen skoraj pol drugi miljardi ljudi na tem svetu… torej ne gre samo za nekaj osebnega, kar jaz sebično širim in posplošujem in bla, bla, bla…”

    Od kod ti ideja in dokazi, da naj bi bilo s takim sistemom pol milijarde ljudi zadovoljnih????? In tako napišeš v času, ko po muslimanskih državah divjajo revolucije upora proti diktatorjem, kar ne pomeni le proti konkretnim osebam, ampak diktaturi s strani kogar koli. Zapišeš še nekaj:

    “Dejstvo je po mojih opažanjih, da je takih, ki hlinijo precej malo. Večina namreč tako obnašanje dobi in osvoji in se tega, da se tako obnašajo niti ne zaveda.”

    Hehe … torej se zavedaš kulturnih pritiskov, ki ljudem ne dovoljujejo, da bi se sploh zavedali, da jim je privzgojen določen vzorec mišljenja in razmišljanja. In to ne velja le za obnašanje žensk do moških, ampak še za marsikaj, kar pomembno vpliva na življenje posameznika. Ti, ki si prišla iz kulturnega okolja, kjer je Cerkev sekularizirana in formalno ne vlada več kakršna koli ideološka diktatura, se pa lahko posmihaš in si se sama odločila, kako se boš obnašala do svojega moža in se tako ne obnašaš! Ampak poskušaj se vsaj zavedat osebnega privilegija za izbiro, ki je večina arabskih deklet nima oziroma je zelo majhna!!!! Zakaj pa misliš, da se ob zadnjih vihranjih uporov po muslimanskih državah toliko omenja pomen komunikacijskega tehnološkega napredka, ki omogoča, da imajo mladi v muslimanskih deželah več možnosti za vpogled in primerjave, kaj vse se še dogaja po svetu, zaradi česar lahko lažje spoznavajo, kaj hočejo in česa nočejo in kaj je res in kaj ni v primerjavi s pridigami v zaprtem prostoru? Ravno zato, ker informiranost in vpogled v različne stile življenja in razmišljanja odpirajo več možnosti, da se človek sploh lahko odloča, s čim je bolj ali manj zadovoljen. Diktatura pa to z razlogom zavira!!! Zato je o zadovoljstvu kogarkoli pod diktaturo govorit milo rečeno perverzno. Osnova psihologije je, da se da iz otroka naredit praktično, kar hočeš. Tudi vzgojenega serijskega morilca, ki se niti najmanj ne bi zavedal, kaj neki je s tem narobe in bi imel svoj prav.

    Tudi tvoja zgodba muslimanske vernice je pomembno drugačna od katere koli ženske, ki je rojena v arabskih deželah in od rojstva vzgajana po določeni mentaliteti, ki sistemsko, kaj šele kulturno, ne podpira diskusije o čemer koli kaj dosti, a ne?!!! In kakor koli obračaš, bata, je zahodnjaških priseljencev v diktatorske dežele prekleto malo v primerjavi z obratno sliko in še ti, ki obstajajo, imajo vedno kakšne osebne profitabilne apetite, pri čemer se prištevajo v ozek sloj, ki uživa nadpovprečne privilegije bivanja v določeni državi.

    To nima nobene veze s tem, kako si ti osebno vesela, da si spoznala Alahov nauk in meniš, da te je kot žensko osvobodil itd. Ker tega bi lahko spoznala tudi v Sloveniji, če bi se na primer pač zaljubila v vernega muslimana, ki živi in dela tukaj, a se je pač zgodilo drugače, a ne. Zdaj živiš pa v državi, kjer sta politika in družben sistem zlizana z religijo, kar zapoveduje le to verzijo občutka osvobojenosti in ne dopušča veliko prostora za osebne odločitve, kaj bo koga osebno osvobajalo (in Egipt predstavlja pravzaprav milino svobode v primerjavi z večino drugih musl. držav). Lepo, da tebe to nič ne moti in ne ovira, ker imaš zadovoljivo življenje s svojim možem, ki celo tolerira, da doma jezikaš in se ne obnašaš tako pokorno flirtaško kot te arabske ženske, ki si jih opisovala in se jim posmehovala. Ampak ti nisi ves arabski svet. Še zdaleč ne. In še ti se moraš v javnosti zadrževat, kot si opomnila, da ne blamiraš moža pred drugimi, ker sicer … hmmm … Ti mogoče kmalu ne bi bilo več tako lepo tudi doma.

    Nič se ne počutim užaljeno, ker me uvrščaš med feministke. Sprenevedanje in manipulacija je odveč, tudi zame, ki sem ateistka, a mi je še kako jasen pomen morale! Celo zapisala sem, da mislim, da si ne zaslužim tega komplimenta, glede na to, da se osebno zavedam, kaj so mi feministke izborile kot ženski, za kar sem jim zelo hvaležna in jih spoštujem. Tvoje interpretacije feministk pa so žaljivo konotirane in zlorabljaš pojem feminizma za diskreditacijo! Kar me moti, kot me motijo kakršne koli manipulacije v diksusiji, osebno žalijo me pa ne. Mislim, da vsak žali predvsem sebe, če se poslužuje maipulativnih taktik v kakršnih koli odnosih.

    Lp

  47. 47
    bent
    28/04/2011 ob 4:18 PM

    Simona res je kar praviš in čisto prav imaš ..

    tudi jaz živim v egiptu in vem dobro kako je ,,

    meni se tudi zdi eden večjih problemov oblačenje ,,, npr bože nedaj da katerikoli moški ( razen njenega moža) vidi ženska ramena ,, tudi če se že vidi samo spodnja majica je to cev “haloo” .. in ja jaz osebno nimam slabega življenja ampak vem za dosti žensk ki ga ima ,,(govorim o možih) npr: od mojega moža sestrična ima moža ki je čisto “besen” kadar ona ne skuha ( za njegov okus) dobrega kosila … in onker ni skuhala dobro kar odide od doma ves bbesen…

    pa non stop poslušam ženske ne smejo oz. se ne spodobi da delajo to pa ono pa tretje pa četrto .. medtem ko govora o tem kaj se ne spodobi za moške skorajda ni!!

    s tem da če se mož ne strinja žena ne sme delati!!

    in ja bata precej lepo prikazuje egipt in ženski položaj v njemu ,, no ja saj ženske ne živimo ( vse ) slabo ampak nevem koliko pa svobodne glede določenih stvari pa tudi nismo/jo..

  48. 48
    batabata
    28/04/2011 ob 11:35 PM

    Simona, če bi imela potrebo po balinanju… bi ti odgovorila na vsak stavek posebaj :) Saj se še spomniš kako je to bilo včasih… Tistih starih časih :)

    Tako da… tudi sedaj bi ti lahko odgovorila na vsak stavek… ampak res nimam te potrebe. Imej svoj prav in uživaj v “Donji”…

    Samo en popravek bi ti pa dala… Ne pol miljarde ampak pol drugo miljardo…toliko nas je namreč muslimanov ;) In revolucijo proti diktatorjem in diktaturo nasplošno in islam pač ni za v isti koš metat…

    Bent,

    A se nisi ti poslovila? Pa še celo brez odgovorov na moja vprašanja? No, naslednjič ko se boš oglasila mi pa še na vprašanja, ki so obvisela v zraku odgovori, inšallah.

    PS: Lagati se ne spodobi. ;) Poleg tvojega e’maila se mi izpiše tudi tvoj IP naslov pa še ponudnik (Telekom Slovenije) pa še marsi kaj drugega… Tako, da … živiš v Egiptu?

    Ker se mi sedaj malo svita kdo si in če ne drugega je jasno, da nisi iskrena bi bilo dobro, da se odmakneš z mojega bloga, ker s takimi ljudmi ki lažejo tudi pod anonimnim imenom pač ne maram imeti opravka.

  49. 49
    bent
    29/04/2011 ob 10:05 AM

    ammm a ti nikoli ne greš v slovenijo ?? no če ti ne greš jaz grem … in tokrat sem zaradi stanja v egy šla za malo dalj časa

    pa bodi malo bolj prijazna.

  50. 50
    boba
    29/04/2011 ob 12:16 PM

    Posebno mi gre na klinac domišljavost človeškega rodu, posebej bele rase, še bolj posebej pa domišljavost veleumnih osebkov (še bolj ženskega spola). Grem v Egypt pogledat situacijo od blizu. Ciao!

  51. 51
    batabata
    29/04/2011 ob 1:11 PM

    Boba,

    dobrodošla. Če boš pa kaj po Kairu hodila pa veš, kam moraš tudi priti. A ne veš? K meni na sok! :)

  52. 52
    boba
    29/04/2011 ob 2:42 PM

    Bata, hvala lepa, vendar z veseljem naslednjič, ko bom v Egyptu. Tokrat grem v Hurghado, Luksor (obiščem Tutankamona!!) Aswan. Lep pozdrav!

  53. 53
    rega rega
    29/04/2011 ob 4:51 PM

    Sem bla mal firbčna in sem šla pogledat, če so kje kakšne slike na googlu od Mis Knowitall ;) …je moja babi znala reči, da imajo zagrenjene, neizpolnjene in zoprne babn’ce špičast nos, pa stisnjene/majhne ustnice in grdo gledajo. :D :D :D pa še res je.

  54. 54
    batabata
    30/04/2011 ob 10:56 PM

    Bent # 49,

    ta komentar je bil med spami zato sem ga našla šele danes, ko si me na to opozorila z “prijaznim” mailom!

    Odgovarjam ti pa:

    Na žalost v Sloveniji res že par let nisem bila in tudi, če bi šla bi bil to res dopust. Pri dopustu se pač ve koliko traja…

    Če pa bi prebežala v Slovenijo in bila tam za nedoločen čas prav gotovo ne bi napisala kot si ti citiram:

    tudi jaz živim v egiptu in vem dobro kako je

    Ampak bi napisala tudi jaz SEM živela v Egiptu…

    Ena sama besedica, ki spremeni vse in pove vse. Če bi napisala tako potem pač ne bi podvomila v tvoje besede in tvojo iskrenost!

    O prijaznosti pa… bom raje preskočila… da se mi spet ne strga film in ti napišem kaj kar bi morda kasneje lahko obžalovala.

  55. 55
    batabata
    30/04/2011 ob 11:01 PM

    Boba,

    lepo se imej in ja povabilo velja za drugič pa tretjič pa… ;)

    Pa glej, da nam poročaš kako je na jugu ko se vrneš. :)

    Rega rega:

    :lol: :lol: Hvala za tole porcijo smeha. Sem jo prav rabila! Sem zadnje dni nekam pretirano slabe volje… pa nimam pojma zakaj? Verjetno sem preutrujena.

    lp obema

    Sabina

  56. 56
    Simona ReboljSimona Rebolj
    30/04/2011 ob 11:51 PM

    @bata:

    Ne, ne gre islama in diktature kar tako metat v isti koš in tega tukaj tudi nihče ni počel. Še najmanj jaz. Vse sem v ustreznih primerjavah zelo jasno pojasnila.

    Da ne omenjam, kako me fascinirajo določeni izpadi s strani ljudi, ki se predstavljajo kot verniki, kar naj bi tudi v muslimanskem primeru pomenilo precej moralne ljudi. Neka rega rega skuša očitno žalit in se norčevat (sicer na tako banalen način, da izpade neumna kot čep s svojo babico vred) iz nekoga na podlagi nekih fotk. Pojma nimam, kdo neki naj bi ustrezal temu opisu, samo zanima me, ali je po Alahu dopustno, da taki navadni babji zlobi nad nekom aplavdiraš in te tako primitivni poskusi žaljenja in stigmatiziranja spravljajo celo v dobro voljo?

    @bent:

    Lepo, da se ti je ljubilo oglasit. Kaj neki Bata in ostale ljubiteljske veseljakinje nad arabsko politiko porečejo na ta brezmejni blagor, da moraš pridobit možebo strinjanje, da greš delat. In potem je še vprašanje, kaj greš sploh lahko delat. Heh.

    @Bobo:

    “Grem v Egypt pogledat situacijo od blizu. Ciao!”

    To se mi zdi odlična odločitev. Še posebej za nekoga, ki mu gre bela rasa itak na živce in je torej nestrpen do nje. Čao! Upam, da ti ne boš šla preveč na živce egipčanski rasi, ker se boš po njihovih merilih dovolj ustrezno asimilirala. vso srečo želim.

  57. 57
    Lojze
    01/05/2011 ob 12:11 AM

    Simona pa dej oladi že enkrat no!!!

    Bata, če me spet zbrišeš bom pa kr hud!

  58. 58
    batabata
    01/05/2011 ob 12:20 AM

    Simona:

    ne, še vedno nimam namena s teboj balinat…

    Se pa oglašam samo toliko, da ti povem da sem VERNICA ampak nisem pa SVETNICA! Če ne razumeš razlike si pa v slovar poglej…

    lp, bata

  59. 59
    Shalalabayzer
    06/05/2011 ob 12:42 AM

    @bata: en lep pozdrav, upam da si imela pestre 1.majske praznike. Zdolga, prebral sem nekaj tvojih blogovskih zapisov in so mi nekatere stvari, glede egipčanske družbe, postale precej bolj razumljive…še posebej pa ta, da mož postavi hišo, žena pa naredi dom (zelo skrajšana varianta:D); to si lahko celoten Zahod postavi za zgled. Čeprav me pa res firbec matra ali se otroci v šolah učijo bontona?

    @Simona:

    hvala za kompliment…poskušam ohranjat svežino in mladostni zagon :)

    danes sem gledal eno zanimivo oddajo, kjer je bilo prikazano kako je ena sama samcata ženska dosegla to, da bodo lahko ločitvi navkljub, vojakinje obdržale skrbništvo nad svojimi otroki. Stvar, ki je skrajno marginalna (žensk v vojski je zelooo malo), je postala tako velik problem, da se je sprejelo poseben zakon. Moškim kaj takega ne bi uspelo nikoli; moški pa še vojak povrhu, to bi bil označen za najmanj kot žival, če ne še kaj hujšega — moškemu bi ob prvi priliki vzeli vse kar ima. To je sicer najnovejši primer priviligiranja žensk v zahodni družbi, pa jih je podobnih še veliko…na bližnjem vzhodu se zlorablja ženske, pri nas na Zahodu se dogaja pa ravno obratno? Ali pa ne? Aja, oddaja je bla Oprah.

  60. 60
    mm zz
    19/05/2011 ob 2:05 PM

    Lahko si je predstavljati puščavo, piramide, sfingo, preden si jih videl, toda popolnoma nemogoče si je predstavljati glavo egipčanskega moža.

    Ker sem Slovenka, razmišljam po slovensko, zato sem vesela, da si je ga.Simona Rebolj vzela toliko časa za odgovore in komentarje.

    Nekateri komentarji pa se mi zdijo, kakor, da bi uganjali slabe šale.

    Avtorici bloga želim mirne dni.

Komentirajte

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !

blank