Jaz sicer ne nosim nikaba, in me razen v avtomobilu to, če nekdo nosi nikab sploh ne moti.Kot pravim jaz, ga ne nosim toda me ne moti, naj nosi kdor hoče, kar hoče, če s tem ne posega v tujo (mojo) svobodo.

Zgoraj sem omenila avto…kot voznica pa se na daleč izognem, voznicam, ki nosijo nikab, kajti absolutno imajo zmanjšan vidni kot… in ker pol manj vidijo te tik tak spregledajo in… Skratka nikab in avto nista za skupaj (to je samo moje osebno mnenje).

Toda tale blog sploh ni o tem :)

Tale blog  je o ženskh, ki nosijo nikab in živijo v državah, ki so nikab prepovedale v javnosti, kot Francija na primer. Toda muslimanke z nikabom so očitno pametnejše od zakonodajalcev ;)

Kdor se znajde… se pa znajde! Poglejte :

YouTube slika preogleda
  • Share/Bookmark
 


Komentarji

  1. 1
    boba
    10/04/2011 ob 5:26 PM

    Bistra punca tale muslimanka, ni kaj! Pa bodo rekli, da ….

  2. 2
    boba
    10/04/2011 ob 5:31 PM

    Ampak, če bi bila jaz moški, bi me taka zakritost pri tako lepih očeh in dokazani bistrosti še bolj zrajc… Ne, ne, nočem žalit, saj smo za hece.

  3. 3
    batabata
    10/04/2011 ob 8:41 PM

    Boba saj nič ne žališ :)

    Ja se strinjam pa pravijo, da….

  4. 4
    Nekdo
    10/04/2011 ob 8:47 PM

    Ta nikab je nesmisel. Česa se bojijo te ženske? Česa se bojijo moški, če bodo njihove žene imele odkrit obraz?

  5. 5
    boba
    10/04/2011 ob 10:40 PM

    Nekdo, te ne razumem! Zakaj misliš, da se nečesa bojijo in ženske in njihovi moški? Analogno temu, torej se ženske, ki imajo odkrit obraz (pa še kaj drugega) na javnih mestih pa “nič ne bojijo”. To z bojaznijo nima nikakršne zveze!

  6. 6
    Nekdo
    11/04/2011 ob 12:49 PM

    boba

    Obstaja več strahov. Ljudje z odkritimi obrazi imajo verjetno kakšne strahove, ampak ne govorim o teh strahovih. Če pa nekdo pokriva svoj obraz (le kakšen je razlog?) se verjetno česa boji. Se boji pokazat kdo je? Se boji, da jo bodo drugi moški gledali in jo poželeli? Se boji, da bi jo kdo posilil? Se boji, da jo bo njen mož pretepel (ker ji zapove, da nikabe ne sme odstraniti)? Se boji, da jo bo muslimanski duhovnik izločil iz družbe?

    Ne vem boba, zato sprašujem?

    Tako kot nekoč v krščanskem svetu, ko so ženske nosile ruto, ker je v svetem pismu pisalo, da naj si ženske pokrivajo glavo (ali nekaj takega). Danes je to za razumnega človeka neumnost, ker ne razume, zakaj naj si ženska pokriva glavo????

  7. 7
    boba
    11/04/2011 ob 11:02 PM

    Nekdo

    Na vse to ti lahko odgovori najboljše naša Bata (ne vem, če je že kje kaj pisala o tem na njenem blogu, bi morala malo pobrskati, verjetno je). Jaz nisem religiozna, zato tudi ne morem razumeti njihovih običajev in pravil. Vem, da sta bili moji dve stari mami tudi pokriti z ruto, ker se to takrat ni “spodobilo”, da bi šli v javnosti (posebno v cerkev)gologlavi. Pa ju v to ni nikoli nobeden silil in zato pretepal, ne župnik, ne mož. Tako je tudi v muslimanski veri in svoboda (drugi Batin zapis -Zaušnica protestnikom) je prav to, da vkolikor muslimanka tako čuti, ima za to vso pravico, če s tem ne jemlje svobode drugim. V Franciji so ravnokar sprejeli zakon, kateri jim pa to prepoveduje (svoboda???), vendar s tem jemlje pravico do svobode drugim (pravica do občutka varnosti ob zakriti osebi). Do neke mere se s tem strinjam, ker stojim bolj na stališču, da se mora (zapet:svoboda???)vsak prilagajati okolju in običajem, v katerem živi. Vendar, povlecimo zopet paralelo: kako bi bilo, če bi v muslimanskem svetu (npr. v Egiptu)z zakonom prepovedali Francozinjam, da se razgaljajo, hodijo po cesti v topih, tangicah, minicah, celo kopalkah, bikinijih. Ja, svoboda je zelo zelo relativna stvar, predvsem je pa to stvar posameznika, kako se počuti, svobodno ali zavrto, ali ima sklonjeno glavo kot kak pasjeglavec, ali ima jasen in odprt pogled. Zato mi je Neishin verz všeč: Svoboda ni nič drugega kot imeti se fajn in to vsi. To, dragi Nekdo, kar pa ti iluzorno upaš, da bo svoboda takrat, ko se bodo dobrine pravično (pravično, kaj je to?) porazdelile in ne bo pohlepa in privilegijev nekaterih, se ne bo zgodilo, dokler je človeštvo (utopični komunizem). Človek se od živali razlikuje prav po tem, da je pohlepen, nenasiten, nasilen … Vidiš, moja “religija” je pa ta, da če je kje bog, bi moral človeštvo s tega planeta zbrisati, ker si ga enostavno človek ne zasluži, da ga uničuje. Kaj sem malo zašla, a ? LP Boba

  8. 8
    Nekdo
    12/04/2011 ob 1:55 PM

    Boba

    Saj ravno o tem govorim: kakšen je smisel nositi nibano, torej popolnoma zakriti svoj obraz? Pri nas v Sloveniji smo spremenili mentaliteto glede teh religioznih zahtev po pokritih glavah.

    Ta tvoja definicija svobode ne zdrži, saj nekdo se ima fajn, ko se ga napije in posledično povzroči prometno nesrečo. Nekdo se ima fajn, ko muči živali, nekdo pa ko se drogira in posledično ukrade denar da pride do droge itd…

    Zato tvoja definicija svobode ne zdrži.

    Svoboda ne pomeni, da lahko počneš kar hočeš (sem že napisal v drugi temi), ker je tvoja individualna svoboda OMEJENA z individualno svobodo drugega.

    Človek je sposoben izraziti celotno paleto čustev in dejanj: od sebičnosti do altruizma. Vse to je evidentno tokom zgodovine človeštva. Tako, da možnost, da se kot človeštvo odločimo za pravično delitev dobrin ni utopična niti iluzorna. Ravno nasprotno: iluzorno je verjeti, da smo ljudje samo slabi in da nismo zmožni tudi dobrih čustev, misli in dejanj.

    Tvoja “religija” je nerealna in negativno usmerjena. Vse v življenju ima svojo nasprotno plat. Če obstaja slabo, potem mora obstajati tudi dobro. Vse je odvisno čemu daješ pozornost: kakšne misli in čustva gojiš in kaj udejanjaš (ponavadi v skladu s svojim razmišljanjem in čutenjem).

    S svojo negativnostjo sodeluješ in podpiraš najslabše, kar je človek zmožen.

    Problem človeštva je ravno v tem, ker vidi samo slabo in nerealno ter zaslepljeno verjame, da je slab po naravi.

    Na žalost so ljudje povečini zaslepljeni in vidijo samo slabo. In za povrh: taki zaslepljeni ljudje obsojajo realne ljudi in jih označujejo za utopične in iluzorne. Kakšna ironija.

    :)

  9. 9
    DajanaDajana
    12/04/2011 ob 2:31 PM

    Nekdo: Kakšen je smisel nositi nibano, torej popolnoma zakriti svoj obraz?

    Kakšen smisel je jesti jabolka, ne hruške, tako kot ukaže tisti, ki je hruške?

    Ni nobenega smisla! ZATO, KER NI VRHOVNE KOMANDE, KI BI UKAZOVALA, KAKO SE LAHKO NEKDO OBLAČI.

    Pika. Tudi, če kakšna nacija v svojem strahu pred izgubo identitete sprejme butaste zakone, da mora nekdo sleči del obleke, ki se ne spodobi.

    Naše stare mame so imele ruto na glavi. Na Polineziji si zakrivajo popek (to sem si zdaj izmislila), kavboji nosijo klobuk, Indijanci imajo peresa itd. itd. Zdaj je moderno, da imajo ljudje tetovaže in pirsing, ga ima tudi moja šestnajstletnica (bata, ketnik 1995!!!!). :roll:

    In?????? A naj se postavim na glavo? Tudi če bi se, ga bo še vedno imela.

    Kako pa bodo Francozi odpravili nošnjo burk z zakonom me prav zanima. :roll:

    Francija ni nobena vrhovna komanda. Čez pol leta bodo spremenili zakon, ker bodo morali, ali pa bodo imeli že spet revolucijo.

    Svobode ne moreš zaustavit. Svoboda je ljubezen.

    Ne obstaja nobena nerealna ali negativna religija!!!!!!

    Vsaka religija je realna. In vsaka religija ima prav. ;) Tako kot ima vsak človek svoj prav.

    In vsak človek ima pravico obleči se tako, kot se mu čefne.

  10. 10
    Nekdo
    12/04/2011 ob 3:01 PM

    Dajana

    Vse to kar si napisala nimam nič proti. Tudi sam ne maram, da mi nekdo govori kaj smem in kaj ne.

    Ti mi odgovarjaš nekaj, kar meni ne dela problemov.

    Mene osebno ne moti, če nekdo nosi karkoli hoče. Ampak vprašanje se mi je ob gledanju videa vseeno postavilo: zakaj zakrivat obraz? Kje je tu smisel?

    Ne govorim, da se ne sme (tega nisem napisal), ampak se vprašam: zakaj pa?

    Tako, kot ne govorim anoreksičnemu osebku, da ne sme stradat. Ampak vseeno bi ga vprašal: ampak kaj je smisel v tem, da moraš biti suh? (mogoče ni dober primer, ampak upam, da je poanta razumljena).

    Zakrivanje obraza pa je čisto nekaj drugega od npr, da nosiš narodno nošnjo. Zakaj zakrivat obraz?

    Nekje imajo neko tradicionalno navado, da ženskam režejo klitorise. To je nesmisel. Zaradi kakršnega koli razloga to že počnejo in ne glede na to, da je to že tradicionalno (vtisnjeno v mentaliteto nekega naroda): to je nesmiselno.

    Glede religije: narobe si razumela.

    boba je napisala: Vidiš, moja “religija” je pa ta, da če je kje bog, bi moral človeštvo s tega planeta zbrisati, ker si ga enostavno človek ne zasluži, da ga uničuje.

    In jaz sem ji odgovoril: Tvoja “religija” je nerealna in negativno usmerjena. itd…

    Vzela si me iz konteksta. Pa še spregledala si, da je beseda “religija” v narekovajih.

    Saj se vidi, da si me površno brala. Ne zamerim.

    Pa še to: Individualna svoboda NI NEOMEJENA. Vsak ima svoj prav v svojem osebnem življenju, nima pa prav v družbenem življenju, ker se individualnost prilagaja drugi individualnosti (v družbi).

  11. 11
    DajanaDajana
    12/04/2011 ob 3:20 PM

    @Nekdo: Zakaj zakrivati obraz? Za-čaj. Nekatera vprašanja nimajo odgovorov.

    Iz navade. Zato, ker pač nekdo tako hoče. Zakrivati svoj obraz. Tu ni nobenega globokega vzroka, zakaj. Zato pač.

    Praviš:……Individualna svoboda NI NEOMEJENA. Vsak ima svoj prav v svojem osebnem življenju, nima pa prav v družbenem življenju, ker se individualnost prilagaja drugi individualnosti (v družbi)…….

    Individualna svoboda je NEOMEJENA!!!!!!!!!!!!!!!!

    Veš, kako dobiš neomejeno svobodo?

    Tako, da pustiš TISTE LJUDI, KI TI GREDO NA ŽIVCE NA MIRU.

    In se obrneš k skupini ljudi, ki ti ne gredo na živce in s katerimi se strinjaš!!!

    Tako enostavno je to. ;)

    In obenem DOPUSTIŠ, da obstajajo ljudje, ki verjamejo v Alaha, ki verjamejo v Budo, ki hodijo v cerkev, ki ne hodijo v cerkev, ki verjamejo v Janšo, ki verjamejo v Pahorja, ki verjamejo, da bodo obogateli, če trikrat pljunejo v Ljubjanico čez ramo, ki verjamejo, da dotik zajčje dlake celi srčne rane itd.itd.

    Z njimi se ne strinjaš. Ampak jih pustiš, da živijo, saj je bogastvo ljudi ravno v tem, da je vsak človek drugačen!!!!

    Ker vsak človek je nekaj posebnega in popoln unikum. Neomejeno svobodo pa imaš tako, da pustiš ljudi, ki ti gredo na živce na miru. Ne pa, da jim govoriš, da so idioti samo zato, ker so drugačni od tebe.

    Ne pa, da se spreminjamo v robote, smo vsi enako oblečeni, vsi jemo pizzo, vsi gledamo isti program na TV.

    P.S. Pišem v drugi osebi ednine, kar ne pomeni, da ti govoriš osebam, ki drugače razmišljajo kot ti, da so idioti.

    To je pač moj stil pisanja. Saj dovoliš.

  12. 12
    boba
    12/04/2011 ob 3:52 PM

    Nekdo

    Moja “religija” je zelo realna (narava ali pa bog, če hočeš, bo naredila red in izbrisala človeško vrsto, tako kot je npr.dinozavre) in prav nič negativno usmerjena, kajti zemlja in njen živelj – brez človeštva bo zivela naprej tudi brez nas veliko bolje kot z nami.

    Absolutno je iluzorno pričakovati, da se bo človek in človeštvo (pri tem ne mislim samo na vsak posamezni osebek, pač pa tudi na celotno družbo, državo, razne lobije – svetovne ali pa lokalne, razne religije) spremenil in se pričel obnašati tako, da bo vsem prav. To si prav rekel, če je za nekoga slabo, je lahko za drugega dobro. Nič ni absolutnega, vse je relativno, odvisno s katerega zornega kota gledaš. Tudi tista muslimanka, ki se zakriva z burko, ima z njenega stališča prav in vidi v tem smisel (ti ga pa ne). Ni ga pa sodnika (samo narava ali pa bog, če hočeš), ki bo določal, kdo ima bolj prav.

    Tista tvoja primerjava s pijancem pa narkomanom itd, ki se imata fajn, pa ni relevanta. Tudi pijanec in narkoman se enkrat streznita in se nimata čisto nič fajn.

  13. 13
    Naima
    13/04/2011 ob 1:47 PM

    Najboljši človek je tisti, ki živi in pusti drugim živeti v miru. Najslabši pa tisti, ki je Bog samemu sebi.Dobro preuči ta stavek. Ergo in zato imamo situacijo, kot jo imamo.

    Kar pa večina ateistov ne more dojeti je, da vsakega človeka veže zanj nepredstavljiva čustvena vez z Absolutno resnico. Najvišja stopnja čustvene predanosti in ljubezni.Ste kdaj bili toliko zaljubljeni, da ste želeli biti sluga neki osebi? In še vedno je večini čudno, zakaj se pojavlja relacija Gospodar-sluga v Islamu. Gre za čisto najvišjo stopnjo predanosti srca osebe iz ljubezni. In ne, ni primerljiva z ljubeznijo do ničesar in nikogar. Ko si v takem stanju zavesti, ti je vseeno kdo je kaj in zakaj je. Ravno človekovo srce je svobodno, da izbere. Vedoč to, ti je vseeno kdo v kaj verjame in kdo kaj počne. Edino kar lahko nadziraš je odnos do drugih. Privilegij vsakega je njegova svobodna volja. Bog ne upravlja človeka, nikoli ga ni, niti celo ljubezni ni izsilil. Ne moremo je. Največji filozofi in matematiki našega časa so se ubadali z vprašanjem njegovega obstoja, danes bi pa povprečen človek rad sam sebi pojasnil njegovo uganko v čim krajšem obdobju.

    Kar se niqaba tiče…kaj pa vem. Vseeno mi je za to. Nekaj tradicije iz starih časov (hindujke npr. še vedno nekje v prisotnosti moškega pokrijejo obraz z roko in sarijem), nekaj religije, nekaj verjetno, kot zaščita pred puščavskim vetrom. Bi se pa moralo omogočiti identifikacijo teh oseb iz varnostnih razlogov. Obraz ženske zahodnjakom nima pomena tako in tako…je družba že prenasičena z ženskim telesom.

  14. 14
    Nekdo
    14/04/2011 ob 2:20 PM

    Dajana

    Praviš: živi in pusti živeti. Komu pa jaz ne pustim živeti?

    To sploh ni stvar debate. Sem že napisal, da nimam problemov s tem.

    Moje vprašanje je bilo: kakšen smisel ima zakrivanje obraza? Zakaj mi ne pustiš, da sprašujem in mi pridigaš kako naj se obnašam, kaj naj sprašujem itd…?

    Sem kaj napisal proti drugim religijam? Sem kaj pisal proti običajem? Sem kdaj napisal, da kdo česa ne sme?

    Ne, nisem. Zakaj mi potem pridigaš o temi, katero sploh ne omenjam?

    Gotovo obstaja razlog zakaj se zakriva obraz (in to samo ženske, moški tega ne počnejo kolikor vem). Zakaj potem tudi moški ne zakrivajo obraza?

    Odgovorila je vsaj Naima, čeprav mi je tudi ona pridigala naj pustim druge živeti — kot da jim ne pustim. Sem naredil kaj takega, da drugim ne pustim živeti ali je to samo vaša predstava o meni zaradi preprostega vprašanja:

    Zakaj si v muslimanski kulturi ženske zakrivajo obraz?

    Če je zaradi puščavskega peska zakaj potem tega ne počnejo tudi moški? V Franciji ni puščavskega peska, torej iz tega razloga tam ni potrebno zakrivati obraza.

    Obstajamo tudi ljudje, ki želimo razumeti svet okoli sebe in verjamemo, da za določena dejanja obstajajo vzroki njihovega početja.

    Človek postaja bolj zavesten, ko se sprašuje o sebi in svojih dejanjih, čustvih, ki jih goji in mislih, ki se mu porajajo čez dan.

    Ne zadovoljim se z odgovorom: za-čaj, ker se mi to zdi neolikano in sklepam, da ti (Dajana) grem na živce.

    Zakaj mi ne pustiš spraševati in pisati svojega mnenja?

    Individualna svoboda ni neomejena, ker je omejena z individualno svobodo drugega s katerim biva v istem prostoru.

    Zato govorimo o prijaznosti in oliki. Zakaj pa? Zato, ker nismo sami na svetu in ker olika pomeni spoštovanje svobode drugega.

    Pri tebi pa na žalost zaznavam nestrpnost do drugače mislečih.

  15. 15
    DajanaDajana
    14/04/2011 ob 2:34 PM

    Nekdo: Zakaj v Angliji vozijo po levi? Za-čaj! Ne pustijo se robotizirati, ne pustijo se socializirati.

    Zakaj ženske, ki nosijo nikab nosijo to tudi v Franciji. Zato, ker tako hočejo. Punkt! :evil: Sem jih videla na Dunaju ogromno.

    A veš, kako so meni težili, ker sem se z otroci na Dunaju pogovarjala po slovensko. Pogovarjala sem se po slovensko. IN PIKA!

    Pa če bi imela Slovenija kakšno razpoznavno nošo, bi jo tudi nosila. Pa mi probaj to prepovedat.

    Ne vem, zakaj iščeš razloge ZAKAJ, tam kjer jih ni.

    Enostavno DOVOLI ljudem, da se oblečejo tako, kot se jim obleče, da govorijo tako, kot se jim govori in da se obnašajo tako kot se jim obnaša.

    Če ti gredo taki ljudje na živce, pa se pogovarjaj z ljudmi, ki so tebi podobne.

    Ne išči ljudi in stvari s katerimi se ne strinjaš, temveč išči ljudi in s stvarmi s katerimi se strinjaš, pa ti bo lepo v življenju.

    Ne nosimo vsi modre obleke, ne jemo vsi pizze, ne častimo vsi enega Boga in ni nam vsem všeč gojzarska muzika.

    Vsak človek je popolnoma drugačen in vsak človek je unikum.

    Takoj, ko pa se začne debata o tem, kako je lahko kdo oblečen, kaj lahko kdo posluša in kako lahko kdo govori… se začne sranje!!!!

    Dovoli ljudem, da so kar so in lepo ti bo na svetu.

    Zakaj ženske v Franciji nosijo hijab? Ker ga pač nosijo. NI ODGOVORA NA TO.

    Zakaj sem jaz z otroci govorila v tujini po slovensko? Ker sem tako hotela. Ni odgovora na to.

    itd.itd.itd.

    Vse ostalo je: kontrola, ki vodi v robotizem in spore!

  16. 16
    Nekdo
    14/04/2011 ob 2:58 PM

    boba

    Nikoli nisem sodil ali karkoli napisal v smislu kdo ima bolj prav glede česa. Ne vem zakaj to pišeš. Vse kar sem napisal je bilo vprašanje: zakaj ženske zakrivajo obraz?

    Ali ni to izraz nespoštovanja do žensk? Ali si ne želimo, da so ženske enake moškim v svojem dostojanstvu? Zakaj torej moški ne zakrivajo obraza, ženske pa ga (mogoče ga celo morajo)?

    Vidiš. Nič ne sodim. Nič nikomur ne zaviram delati kar hoče delati. Le sprašujem. In izražam lastno mnenje.

    Pravzaprav je obratno: zgleda jaz ne smem kulturno spraševati in pisati svojega mnenja ne da bi me nekdo napadel, da “drugim ne pustim živeti”, da “sodim” itd…

    Če pišem svoje mnenje, potem moram verjeti v to kar govorim in imam pravico do nestrinjanja. Če bi delal tako, kot drugi želijo “da vedno drugim dam prav”, potem je to v nasprotju s tem kar mi je bilo rečeno: “živi”.

    Nikogar nisem žalil, nikomur nič prepovedal (niti z besedami).

    Glede tvojega pesimizma, da bo “bog uničil človeštvo” in da se človeštvo ne more spremeniti, ti posredujem to povezavo na kratek članek v upanju, da bodo besede preobrazile tvoj pesimizem v potrebni optimizem: http://www.share-international.net/slo/publikacije/arhiv/mojster/preobrazena_zemlja.htm

  17. 17
    DajanaDajana
    14/04/2011 ob 3:07 PM

    Še nekaj, Nekdo. Ti praviš. Moji odgovori so spodaj:

    Obstajamo tudi ljudje, ki želimo razumeti svet okoli sebe in verjamemo, da za določena dejanja obstajajo vzroki njihovega početja.

    8888888888

    Kaj imaš za razumeti, zakaj nekdo hoče nositi en kos oblačila??? Tukaj ni nič za razumeti, ker to nima nič s tabo, ampak z njihovo kulturo in naravno pravico, da se oblečejo, kot se jim obleče.

    Če ti ljudje oz. ženske, ki nosijo hijab oz. nikab niso všeč, se prosim obrni na ženske, ki so ti všeč. Ne glej v smer, ko ti nekaj ni všeč!

    OK, če je vožnja v avtu z nikabom nevarna, bi jo jaz prepovedala, drugače pa niti slučajno ne. Moja svoboda se konča tam, kjer nekomu nekaj prepovedujem.

    88888888888888888888888888888

    Človek postaja bolj zavesten, ko se sprašuje o sebi in svojih dejanjih, čustvih, ki jih goji in mislih, ki se mu porajajo čez dan.

    8888888888888888888

    Ja. Ampak to ne pomeni, da ženske, ki nosijo hijab delajo kaj “narobe”!

    88888888888888888888

    Ne zadovoljim se z odgovorom: za-čaj, ker se mi to zdi neolikano in sklepam, da ti (Dajana) grem na živce.

    Zakaj mi ne pustiš spraševati in pisati svojega mnenja?

    888888888

    Jaz ti ne pustim? :roll:

    88888888888888

    Individualna svoboda ni neomejena, ker je omejena z individualno svobodo drugega s katerim biva v istem prostoru.

    888888888888888

    Individualna svoboda je neomejena tako (kot sem že napisala zgoraj), da se osredotočamo na ljudi, ki so nam simpatični in se ne vmešavamo tam, kjer nas nič ne srbi. Ali po domače: ne mešamo dreka tam, kjer že tako in tako smrdi.

    Ker… spremeniti itak ne moremo nič. Da bi se pa sekirala zaradi tega, kako je nekdo oblečen, me je minilo že v puberteti. :roll: Zakaj bi se sekirali zaradi nečesa, kar nam NIČ ne prinese. Spremeniti ne moremo nič.

    8888888888888888888888

    Zato govorimo o prijaznosti in oliki. Zakaj pa? Zato, ker nismo sami na svetu in ker olika pomeni spoštovanje svobode drugega.

    Pri tebi pa na žalost zaznavam nestrpnost do drugače mislečih.

    88888888888888888888888

    Pajade… Prijaznost in olika… Jaz bi pri Slovencih rekla, da zamenjujejo prijaznost in oliko s HLAPČEVSTVOM.

    Če bi bila ženska s hijabom Slovenka, bi jo slekla takoj, ko bi nekdo to rekel z malo bolj visokim glasom.

    Slovencev je bilo na Dunaju ogromno, zdaj pa ni niti energa. Zakaj? Niso si upali govoriti po slovensko. Vedno se ponižujejo in vedno so hlapci.

    Na Dunaju je ogromno slovenskih priimkov in imen, slovensko pa nihče ne govori.

    In kaj pomeni prijaznost in olikanost? Da ti povem, ZAKAJ ima nekdo pravico obleči se tako, kot se mu obleče, pa če se ti s svojo olikanostjo na glavo postaviš?

  18. 18
    Nekdo
    14/04/2011 ob 3:19 PM

    Dajana

    Če ti misliš, da nekje ni razlogov, to ne pomeni, da jih v resnici ni.

    Dovoli mi, da iščem razloge in odgovore tudi tam, kjer ti misliš, da jih ni.

    Saj ljudem DOVOLIM, da nosijo kar hočejo. Kako ne dovoljujem? Mi lahko razložiš?

    Dovoli ti meni, da se sprašujem o smiselnosti zakrivanja obraza (in to samo žensk, ne tudi moških).

    Meni ljudje NE GREDO na živce. Zakaj tako sklepaš?

    Dovoli pa mi, da se ne-strinjam, da sem pozitivno kritičen in da iščem razloge za neko početje.

    Jaz ne govorim o oblačenju. Govorim o zakrivanju obraza. Zakrivanje obraza lahko razumem tudi kot nespoštovanje do žensk. Lahko tudi kako drugače. Gotovo obstajajo razlogi. Vsaka navada ima nekje svoj začetek. Ni vsaka navada tudi smiselna.

    Če naj jaz iščem ljudi s katerimi se strinjam, zakaj potem toliko nasprotuješ meni s katerim se zgleda ne strinjaš? Zakaj mi potem ne pustiš, da komentiram?

    Končno: ne iščem ljudi s katerimi se ne strinjam. Ne delim ljudi na tak način. Vsi smo ljudje in nikoli se ne bomo v vsem strinjali. Lahko se pa pogovarjamo in poskušamo razumeti zakaj itd… to je bistvo kulture: komunikacija.

    Nikoli nisem imel v mislih, da bomo vsi enako oblečeni … nikoli nisem pomislil na robotiziranost. Verjetno me napačno razumeš.

    Jaz se imam prav fajn, ne vem zakaj sklepaš, da se nimam fajn.

    Namesto, da mi toliko nasprotuješ (in očitno nasprotuješ čisto napačnim stvarem o katerim sploh ne pišem) se prepusti pogovoru ali pa me pusti, pa se boš potem ti imela fajn. :)

  19. 19
    Radovednez
    14/04/2011 ob 3:38 PM

    Sem prebiral zgornje komentarje, da bi tudi jaz izvedel vzrok za zakrivanje obraza (tako ko ‘Nekdo’), pa vidim, da odogovarjajo samo nekompetentni. ‘Nekdo’ je zastavil cisto enostavno vprasanje ZAKAJ. Tako kot se je Newton vprasal: zakaj pade jabolko iz drevesa na tla. Ja, ce bi poslusal Dajano, potem bi bil odgovor ZATO, ki sploh ne razume rdece niti vprasanja. Ce bi bili samo taksni na svetu bi se vedno ziveli v podzemnih jamah obleceni v jelenje koze. Zaradi taksnih kot je pa ‘nekdo’ pa lahko Dajana danes vozi avto, telefonira, uporablja mikrovalovko, racunalnik itd. Kar se pa tice neomejene individualne svobode pa me zanima, kaj bi rekla, ce bi npr. jaz vstopil v tvoje stanovanje v zelo blatnih skornjih?! Po tvoji definiciji te ne bi smelo motit, ali pac?! :)

  20. 20
    Nekdo
    14/04/2011 ob 3:38 PM

    Dajana

    Nikoli nisem rekel, da se nekdo ne sme obleči kot se hoče. Zakaj me tega stalno obtožuješ????

    Moje vprašanje je: zakaj si ženske v muslimanskem svetu zakrivajo obraz?

    Sprememba je edina stalnica v življenju. Brez sprememb ne gre.

    Ja, poskušaš me spreminjati in doseči, da ali bom prenehal pisati ali pa da se bom strinjal s tabo (tako sklepam).

    Če pridejo muslimani v drugo državo, potem je prav, da se tudi prilagodijo tej kulturi, enako, kot se evropejke prilagajajo muslimanski kulturi in zaradi kulture spremenijo svoj slog oblačenja.

    Zakaj se moramo evropejci prilagajati, zakaj se ne prilagajajo tudi drugi nam?

    Tukaj ženskam ni treba zakrivati svoj obraz. Tu se lahko svobodno smejejo in ponosno gledajo moškim v obraz.

    Pričakujem potem tudi ne-vtikavanje muslimanov evropejkam, ki pridejo k njim na obisk. Če bo kakšna evropejka oblekla kratko majco, kjer se bodo vidle bradavičke in popek in se odločila obuti visoke pete (tu pri nas se ne bo nihče vtikal v njeno oblačenje, da se ne sme tako obleči), pričakujem ne-vtikavanje v osebno oblačenje z njihove strani. Končno: tam v arabskem svetu je vroče. Pri nas se slečemo, ko nam je vroče.

    Torej: dovoliti evropejkam, da se v muslimanskem svetu oblači, kot je navajena, pa bomo brez problemov tudi mi dovolili muslimankam zakrivati obraz pri nas. A ni fer?

  21. 21
    batabata
    14/04/2011 ob 5:12 PM

    Zaradi pomanjkanja časa na žalost ne utegnem odgovarjati na komentarje pa niti pisati novih blogov. :(

    Tako, da na hitro bi rada samo povedala, da jaz zakaj ženske nosijo nikab ali burko iz prve roke ne vem, ker ga ne nosim.

    Tu je moj osebni zapis, zakaj se jaz pokrivam.

    Pokrivanje pomeni, da na meni brez tekstila vidite samo dlani in stopala ter obraz. Beseda hijab v naslovu bloga pa pomeni naglavna ruta, ali šal… ali pač karkoli, da pokrije lase. To je pokrivanje kot muslimanke verjamemo, da je zapovedano od Boga.

    V tem zapisu je tudi link do strokovnih odgovorov glede pokrivanja v Islamu…

    Nikab ali zakrivanje obraza pa ženske, ki to prakticirajo razlagajo vsaka s svojo zgodbo, ki so lahko tudi različne a na koncu imajo nek skupen imenovalec in sicer biti popolnoma “neopazne” za moške…in v nikabu vidijo zaščito in popolno predanost Bogu.

    Čeprav po Islamu nikab se pravi zakrivanje obraza ni zapoved, pa vse eno je del Islama, saj so si obraz zakrivale vse Mohamedove (naj bo mir nad njim) žene… v arabskem svetu je zakrivanje obraza bilo poznano že pred Islamom pa potem tudi v Islamu, toda ni pa zakrivanje obraza v Islamu obveza.

    Tu je 1. del zakaj nosi nikab iz prve roke

    in tu je 2. del

    vse v angleškem jeziku, če komu kaj pomaga.

    Vseh komentarjev pa niti nisem utegnila prebrati ampak samo tale zadnji odstavek mi je padel v oči:

    Torej: dovoliti evropejkam, da se v muslimanskem svetu oblači, kot je navajena, pa bomo brez problemov tudi mi dovolili muslimankam zakrivati obraz pri nas. A ni fer?

    Kakor je meni poznano je po vsem sunitskem islamskem svetu evropejkam dovoljeno, da hodijo oblečene kakor jim odgovarja, s tem imam v mislih, da jih zakonsko nihče ne omejuje… Pa s tem nimam v mislih turistične lokacije, kjer so turistke v muslimanskih deželah na plažah zgoraj brez in v tangicah… ampak imam v mislih notranjost dežel. Skratka zakonskih omejitev da morajo nositi ruto in dolge rokave ne poznam, vem pa da tako kot si ti opisal jim prav gotovo ne bi dovolili hoditi zaradi varnosti te ženske…. toda, to je že druga zgodba.

    Moja mama se oblači evropejsko in v Egiptu še nikdar ni dobila žaljivega komentraja ali pogleda, povsod je sprejeta lepo in s spoštovanjem.

    Med tem, ko jaz v Sloveniji nisem preživela dneva, ja nisem preživela enega samega dneva, da ne bi slišala kako opazko ali videla zavijanja oči… pa nosim samo ruto…

    Enkrat sem se na to temo, kako mi je z ruto živeti v Sloveniji, napisala celo en blog toda je bil na drugem portalu in sem ga očitno ob selitvi sem na siol izgubila… Ko bo čas bom malo pobrskala po računalniku, če je kje tisti zapis…

    Toliko na kratko…

    Aja pa.. v arabskem svetu se ravno zato ker nam je vroče oblečemo oziroma pokrijemo kožo. Da nas sonce ne žge…Tako moški kot ženske. Vsi arabci nosijo dolge bele obleke in naglavne rute pa to nikogar ne moti? Med tem ko je ženska oblečena enako kot moški je to zelo moteče? A bi mi to lahko pojasnil?

  22. 22
    Naima
    14/04/2011 ob 5:14 PM

    Ja, Dajana, kaj ga obtožuješ. Kaj ne vidiš da se on bori, da midve lahko hodiva v petkah po SA? :D Daj razsvetli me prosim, kaj je to:

    Nikoli nisem rekel, da se nekdo ne sme obleči kot se hoče. Zakaj me tega stalno obtožuješ????

    DOVOLITI evropejkam, da se v muslimanskem svetu oblači, kot je navajena, pa bomo brez problemov tudi mi DOVOLILI muslimankam zakrivati obraz pri nas.

    http://lolpics.se/pics/482.jpg

    Citiram te Nekdo:

    Če pridejo muslimani v drugo državo, potem je prav, da se tudi prilagodijo tej kulturi, enako, kot se evropejke prilagajajo muslimanski kulturi in zaradi kulture spremenijo svoj slog oblačenja.

    To ti misliš. Imaš pravico sevede :D Veš, mene je pa vedno zanimalo zakaj je svet toliko poln presodkov in poln sovraštva in nekega lažnega smaoljubja in demokracije. Seveda sem s sposobnostjo zdravega sklepanja hitro dobila odgovor. No tudi tebi zahvala za pomoč. Koliko je vreden tvoj prav nekomu in koliko je pravilen? Je vreden odtujevanja tuje kulture, zato da se boš ti počutil udobno? Oh, pa smo zasledili kanček egoizma in samoljubja. Koliko Evropejk pa odide živeti v muslimansko državo? Slab argument in to zelo. Naj se še metalci postrižejo, ker večina moških ima kratke lase. Naj se prilagodijo kulturi…bodimo vsi roboti. Žal sem te zadela s prvim postom in prvim odstavkom v nulo. Vi boste dovolili…hahaha :D kdo ti daje pravico in od kje si jo ti jemlješ, da nekomu nekaj DOVOLIŠ? Kdo si in kaj si? Še pomembneje, kdo te pa bo poslušal izmed miljonov in miljonov ljudi? Oh, potlej lahko nastopi le faza jeze in nasilne represije. Komu in čemu vladaš? Kdo se tebi podreja? Kaj si, da se ti podreja? Samo človek, žal. Slabotni so argumetni, slabotna je tale premoč. Edina slabost je v vsemu, da je večini vseeno kaj ti misliš in če si ali boš kdaj spremenil mnenje. Vseeno jim je za spremembe. In jaz rečem živela raznolikost in cvetele kulture za vedno. Mi bomo dovolili… govori v svojem imenu. Mi tu ne obstaja. Niso vsi ti. Hvala v naprej.

    Aja zakaj v sloveniji plešemo polko? Zakaj je vesolje neskončno? Zakaj je miza kvadratne oblike? Zakaj imajo metalci dolge laske? Hmmm…res me zanima. In ne, zato ni dovolj :D

    Aja btw Newton je imel pametnejše posle, kot da je filozofiral o burkah in niqabih. To je velika, velika razlika. Velika. Zaradi takih kot je Nekdo imamo lahko kvečjemu filozofsko delo: Osvobajam ženske represije, nobena me pa ni prosila za svobodo. Jaz bi samo rad gledal lepe noge v petkah v bistvu…zakaj še danes v Evropi nobena ni enako plačana za isto delo, zakaj ženske niso na vodilnih položajih, zakaj so lahko začele šolati šele prejšne stoletje…ni pomembno. On bo rešil svet niqabov in represije :D

    Jaz z razpravo zaključujem, ker se je namen za tvojim zakaj zelo dobro razkril. Vsaka nadaljna debata je potrata mojega predragocenega časa in trolanje v prazno. You win ;) dajmo nikabe dol! Potem še religije, potem še geje, potem še črnce…in žide, kot smo jih že enkrat. Matr, moteči so tisti njihovi čudni klobuki. Dokler obstajamo različni ljudje, ki smo sposobni sobivanja in cenimo drugačnost bo ta svet cvetel v napredku.

    Ljubezen nadvlada egoizem… nasmešek za vse vas robote, ena pesmica http://www.youtube.com/watch?v=zUzd9KyIDrM in prijeten dan še dalje moji borci za pravice, svobodo Evropejk in žensk ;) Naj bodo le te čimprej svobodne v binkiniju. Vsi pa vemo, kdo je ženskam prinesel svobodo…same sebi ;)

  23. 23
    Nataša
    14/04/2011 ob 5:36 PM

    No, jaz nimam težav s tem, kako in kje je kdo oblečen, sama bi tudi v Iranu npr. hodila naokrog z ruto, ker mi je kul in ker se mi zdi precej zdravo hoditi po vročini s pokrivalom. Razmišljala pa sem naslednje: recimo v Franciji se muslimanka, ki nosi nikab, želi zaposliti kot vzgojiteljica ali učiteljica. Zdaj… ne vem, če jo to sploh v skladu z njeno vzgojo ali držo – ampak, ajde, recimo da želi delati v tem poklicu. Pri delu z otroci se mi zdi zelo pomembno, da se vidi vzgojiteljičin cel obraz, ker je mimika poleg besed za otroke (no tudi za odrasle) precej pomemben faktor. Sama si težko predstavljam, da bi me poučevala ženska, od katere bi se videle samo oči. Ne vem, no. Če nosi hijab itak ni problema, ampak nikab se mi zdi za ta poklic precej neprimeren. Bata – a mogoče veš, kako je s tem?

  24. 24
    batabata
    14/04/2011 ob 5:55 PM

    Nataša,

    če so pristotni samo otroci bi tako ali tako lahko snela ne samo tisto, kar pokriva obraz ampak tudi ruto…

    Drugače pa se v nekaterih stvareh strinjam s teboj. Tudi meni je celo v Egiptu (kjer je nikab nekaj vsakdanjega) neprijetno, če ne vidim mimike obraza, ko z nekom govorim pa naj bo moški ali ženska. Toda saj po telefonu tudi ne vidimo obraza, pa se vse zmenimo :) Tako, da ne znam razložiti zakaj mi je neprijetno? Problem nikaba v EU je verjetno bolj v tem kako tako osebo identificirati … Recimo policistu ne bo pokazala obraza toda, kaj pa, če ravno takrat tam ni ženske policistke…?

    Torej, če bi bil to razlog za uvedbo takega zakona, kot so ga sprejeli v Franciji bi razumela… Da pa se gredo neko osvobajanje žensk muslimank (ki se počutijo svobodne točno take , kot so in niti ne želijo nekega vmešavanja v njihove privatne odločitve) in da oni (državni aprat) vedo o njih več, kot one same… to pa je meni prav smešno…

    Osebno pa menim:

    Naj mi ne zamerijo sestre muslimanke, ki živijo v EU in nosijo nikab (naj jih Bog nagradi), ampak osebno menim, da je to že malce čez mejo, kar se tiče pričakovanja tolerance evropejcev. Še posebaj zato, ker to zakrivanje obraza (po mnenju večine muslimanskih učenjakov) ni zapovedano kot nujno. Kar pomeni, da je popolnoma za pričakovati, da se bodo našli tudi ljudje, ki tega ne bodo razumeli…Čeprav pa verjamem, da je njihov iman(verovanje) tako velik, da jih to niti malo ne skrbi… tako kot mene ne skrbi več zaradi moje rute :)

    Tako nasplošno pa vedno pravim, naj nosi kdor hoče, kar hoče dokler to ne posega v svobodo drugih ljudi…

  25. 25
    bent
    15/04/2011 ob 7:04 AM

    vidim da nihče ne zna odgovoriti na vprašanje zakaj ženske nosijo niqab ?

    nekdo : niqab / burkini v islamu ni obveza oz.pravilo.

    zapovedam je samo hidžab oz. ruta , ki naj bi jo ženske nosile zato da odvrnejo poglede moških in se tako na tak način zavarujejo pred možnimi zlorabami..

    nekatere ženske kljub temu da niqab ni obveza nosijo zato ker so si tudi vse poslančeve žene pokrivale obraze.. toliko o tem… lp vsem

    al salam …

  26. 26
    batabata
    15/04/2011 ob 1:48 PM

    Bent, verjetno nisi prebrala VSEH komentarjev kajti komentar pod št. 21 je odgovor na vsa vprašanja in še več…

    selam

  27. 27
    bent
    15/04/2011 ob 6:48 PM

    bata : .. Tako, da na hitro bi rada samo povedala, da jaz zakaj ženske nosijo nikab ali burko iz prve roke ne vem, ker ga ne nosim. p.s: sem prebrala VSE komentarje ampak konkretnega odgovora ni bilo, razen nekega natolcevanja ( pa brez zamere) kako ne veš zakaj ga nosijo?( ok pa tudi če ne nič takega)saj živiš v egiptu.. ampak mislim da je najbol primeren odg. ta ki sem ga dala jaz ? … razlog je večinoma zato ker so se tudi poslančeve žene pokrivale, v njem se tudi nekatere dobro počutijo oz. imajo občutek da so bližje bogu(tega ni nihče povedal) .. ( to kar sem napisala govorim iz lastnih izkušenj oz. to sem slišala od njih samih .. )

    .. no ja v nekaterih državah pa enostavno nimajo izbire..

    lp

  28. 28
    batabata
    15/04/2011 ob 9:09 PM

    Bent,

    ne zamerim samo priznam, da se mi je dvignil pritisk ob ignoranci, ki jo seješ EstahforAllah!.

    Torej, resnično ne vem ali slabo razumeš tisto, kar prebereš (kot praviš si prebrala VSE komentarje in tudi tistega pod št.21) ali pa te v to da mi “najedaš” žene kaka druga stvar? Allahu Allem?!

    Napisala sem, da iz prve roke ne morem povedati zakaj nosimo nikab!In pojasnila, da zato, ker ga jaz pač ne nosim. Kaj tukaj ni razumljivega???

    Če nekaj ni del tebe potem ne moreš o tem govoriti osebno, kar tudi pomeni iz prve roke!

    Sem pa nadalje potem napisala tisto o čemer lahko govorim in sicer:

    najprej sem podala link do moje osebno izpovedi, zakaj se jaz pokrivam!

    Nato sem napisala, da se tam na tem zapisu nahaja tudi link do strokovnega odgovora, ki zajema vse o pokrivanju v Islamu.

    Nato sem napisala še :

    Nikab ali zakrivanje obraza pa ženske, ki to prakticirajo razlagajo vsaka s svojo zgodbo, ki so lahko tudi različne a na koncu imajo nek skupen imenovalec in sicer biti popolnoma “neopazne” za moške…in v nikabu vidijo zaščito in popolno predanost Bogu. Čeprav po Islamu nikab se pravi zakrivanje obraza ni zapoved, pa vse eno je del Islama, saj so si obraz zakrivale vse Mohamedove (naj bo mir nad njim) žene… v arabskem svetu je zakrivanje obraza bilo poznano že pred Islamom pa potem tudi v Islamu, toda ni pa zakrivanje obraza v Islamu obveza.

    In nato sem dodala še dva linka izpovedi tistih, ki lahko zakaj nosijo nikab povedo iz prve roke, ker je to del njih.

    In sicer sem dodala linka:

    1. del osebne izpovedi o nikabu

    2. del osebne izpovedi o nikabu

    Sedaj pa me resno zanima, kaj bi ti še rada, da bi jaz morala napisati ali kdo drug? Prosim če razložiš kaj točno v tistem komentarju, ki sem ga sedaj samo zate še enkrat povzela bi še manjkalo, da bi te odgovor zadovoljil in kaj je v vsem tem natolcevanje??

  29. 29
    bent
    15/04/2011 ob 9:56 PM

    oprosti nisem si mislia da te nekaj lahko vrze tako “hitro iz tira”..( mislila nisem nic slabega)In zakaj mislis da ti najedam ? moj odg. se sploh ni nanašal nate … in zakaj bi ti sploh hotela najedati ?? osebi nekdo sem pač samo odgovorila na najbol enostaven način,ker mu ocitno noben drug “ni znal” nevem “kje” ti vidis ignoranco ali zakaj mislis da ti sploh zelim najedati?? .. pa brez zamere…

    salam wallekum

  30. 30
    batabata
    15/04/2011 ob 10:15 PM

    Kot sem razumela si muslimanka in zato tvojih besed pač ne morem preskočiti. Od ne muslimanov lahko sprejmem vse in jih razumem, da napišejo včasih tudi kako stvar, ki me malo piči ali pa da se nasplošno z mano ne strinjajo in podobno…

    Toda, ko me napade sestra muslimanka in to neupravičeno, ja me vrže iz tira!

    Nadalje za spremembo od tebe ti jaz odgovarjam na vprašanja!

    Napisala si:

    vidim da nihče ne zna odgovoriti na vprašanje zakaj ženske nosijo niqab ?

    Pa sem ti lepo odgovorila, da je kompleten odgovor na to vprašanje bil podan zgoraj, komentar pod št.21.

    Toda ti si mi potem odgovorila,

    bata : .. Tako, da na hitro bi rada samo povedala, da jaz zakaj ženske nosijo nikab ali burko iz prve roke ne vem, ker ga ne nosim. p.s: sem prebrala VSE komentarje ampak konkretnega odgovora ni bilo, razen nekega natolcevanja ( pa brez zamere) kako ne veš zakaj ga nosijo?( ok pa tudi če ne nič takega)saj živiš v egiptu.. ampak mislim da je najbol primeren odg. ta ki sem ga dala jaz ? … razlog je večinoma zato ker so se tudi poslančeve žene pokrivale, v njem se tudi nekatere dobro počutijo oz. imajo občutek da so bližje bogu(tega ni nihče povedal) .. ( to kar sem napisala govorim iz lastnih izkušenj oz. to sem slišala od njih samih .. )

    Kar pomeni, da zate vse to kar sem napisala zgoraj in še enkrat povzela samo zate ni konkreten odgovor ampak natolcevanje??!!

    Tudi tiso, kar si v odgovor napisala ti sem napisala zgoraj (pa še veliko drugega)!

    Vse sem napisala zgoraj in te nato opozorila in ti si odgovorila, da to ni konkreten odgovor ampak natolcevanje… Torej? :roll:

    In da tega kar si ti napisala ni nihče povedal a zgoraj vse to in še več lepo piše… ??

    A se potem temu reče ignoranca? Morda najedanje? Kako se temu reče? EstahfurAllah?

    Torej ponavljam vprašanja:

    Kaj je še manjkalo v tistem odgovoru zgoraj, da bi tebe zadovoljil? Zakaj trdiš, da nekaj ni nihče napisal, če je to isto zgoraj napisano?

    Sem mislila, da si morda spregledala in te nato opozorila. Toda, ne ti praviš da nisi spregledala in da si vse prebrala in da ni napisano, kot bi moglo biti in še več, da gre za natolcevanje??

    Pa kako misliš da bom tiho ob teh besedah iz pod prstov osebe ki mi na koncu napiše ” selam”?

    Ne bom tiho, pa tudi če delo, ki me čaka ne bo narejeno!

    Menim namreč, da mi dolguješ opravičilo… pa internet gor ali dol!

  31. 31
    ApolloApollo
    16/04/2011 ob 12:11 AM

    Žgoča tema 2000 let starih patriarhalnih zapovedi je od drugače razumskih ljudi tukaj hitro sprožila žolč.

    Poglejmo kako Nova zaveza opraviči pokrivanje glave kot božjo tradicijo – izročilo:

    Hočem pa, da veste tole: vsakemu moškemu je glava Kristus, glava ženske je moški, glava Kristusa pa Bog. 4 Vsak moški, ki moli ali prerokuje s pokrito glavo, dela sramoto svoji glavi. 5 Vsaka ženska pa, ki moli ali prerokuje z odkrito glavo, dela sramoto svoji glavi, ker je to prav tako, kakor če bi bila ostrižena. 6 Če se namreč ženska ne pokriva, naj se še striže! Če pa je za žensko sramotno, da bi se strigla ali brila, naj se pokriva. 7 Moškemu ni treba, da bi si pokrival glavo, ker je podoba in slava Boga. Ženska pa je slava moškega. 8 Ni namreč moški iz ženske, ampak ženska iz moškega, 9 in ni bil moški ustvarjen zaradi ženske, temveč ženska zaradi moškega. 10 Zato mora ženska imeti na glavi oblast – zaradi angelov.
    Zaradi angelov. In da Pavel ne izpade tako ukazovalno do naših boljših polovic v prvem pismu Korinčanom doda še:
    Sami presodite, ali se spodobi, da bi ženska z odkrito glavo molila Boga. 14 Ali vas ne uči že narava sama, da je za moškega nečastno, če si pusti dolge lase, 15 ženski pa v čast, če ima dolge lase. Njej so bili namreč dolgi lasje dani za ogrinjalo. 16 Če bi se pa kdo – kakor je videti – rad prepiral, mi te navade nimamo in Božje Cerkve tudi ne.
    In korenine idej iz teh pisem, ki so postala Nova zaveza, so gotovo še bolj pradavne.

    Zato mislim, da je bolj umirjen pogled naslednji:

    Some Muslims say this is practice is “fard”, or required. The majority Muslims say it is “Sunnah”, or recommended. A very small minority say it is haraam, or forbidden.

  32. 32
    bent
    16/04/2011 ob 4:56 AM

    bata zdaj pa res več ne vem zakaj si se spotaknila ravno ob mene ?! estagfer allaho al3azem ….

    se zadnjic ti povem da se jaz nisem mislila nic slabega ce si ti to kako drugace razumela je pa to pac tvoj problem …

    kakorlkoli ze nebom se vec prepirala s tabo,ker sem dobra in miroljubna oseba (tale odg. bo moj zadnji) ti bom rekla samo se …

    selam

  33. 33
    DajanaDajana
    16/04/2011 ob 8:35 AM

    Apollo… vau…

    Moškemu ni treba, da bi si pokrival glavo, ker je podoba in slava Boga. Ženska pa je slava moškega. 8 Ni namreč moški iz ženske, ampak ženska iz moškega, 9 in ni bil moški ustvarjen zaradi ženske, temveč ženska zaradi moškega.

    Zdaj razumem, zakaj so ženske besne na moške: http://dajana.blog.siol.net/2011/04/12/zakaj-so-zenske-besne-na-moske/

  34. 34
    AIDA
    17/04/2011 ob 1:51 AM

    Vroča debata… no, naj povem, da trenutno živim v Parizu in slišim veliko o tej debati. Najbolj zanimiv podatek- okoli 6 milijonov muslimanov v Franciji od tega naj bi 2000 žensk nosilo niqab. Kje so točne podatke o tem dobil, ne vem, toda v vseh večjih fra. časopis lahko to zasledite. Od kje izvira debata? No, poleg tega, da Sarkozy išče volilce desnih strank… Začelo se je, ko je policaj ustavil žensko z niqabom, ki je vozila avto (se strinjam s tabo bata- mene predvsem varnost skrbi glede vožnje) in ji je policaj naložil kazen. Slednja je bila kasneje razglešena za neveljavno, ker v Franciji ni zakona, ki bi to prepovedoval. Toda, kar so odkrili, je povzročilo še več problemov- ženska je namreč neporočočena. Vsaj uradno. Njen “mož” ima namreč poleg nje še 3 “žene”- prva je njegova žena tudi uradno, z ostalimi tremi pa je poročen le versko gledano. 2 ženi sta Francozinje in vse 4 nosijo niqab. 3 žene so prijavljene kot samske, nezakonski otroci, in dobivajo socialno pomoč. No, tukaj je začetek… V pondeljek je bilo nekaj demonstracij v Parizu, sicer pa nisem slišala, da bi se kaj več dogajalo… sedaj pa niqab… kot vem v Koranu ne samo da ni zapisano nič o niqabu, dejansko ni zapisano nič točno določenega- skromnost, in “nerazkazovanje”. Osebno me “ruta” prav nič ne moti, niqab pa…

    Zadnjič sva se s prijateljem peljala z avtobusom. Nasproti naju je sedela mamica s svojo punčko, staro ene 6 let. Ko se je avtobus ustavil, je izstopila ženska v niqabu, mala punčka je to videla, in vprašala svojo mami, zakaj to nosi. Odgovor je bil dolgggg, ker je “tamala” namreč psotavljala še tisoč vprašanj. Debata se je zaključila, ko je mami rekla:”Takšne so, to ni naša stvar.” In tu tiči odgovor zakaj se zavzemam za proti niqabu v Evropi. Kakšno družbo imamo in kakšno hočemo obdržati? Kako naj vzgajamo otroke, da so ženske enake, ampak muslimanke pa ne ravno… Vem, tukaj se debata lahko nadaljujeje o enakosti- toda koliko se poglabjajo v to otroci? Oni ne vidji sveta tako zakompliciranega kot mi… Ne vem, če vas odgovor zadovolji… mene namreč ne, ker še zmeraj verjamem v svobodo.

    Imam pa eno vprašanje bata. Ko si govorila zakaj nosiš ruto- da ne razumeš, zakaj se spotikajo ob ženska oblačila, ko obstajajo tudi zapovedi za moškega…ja in ne. Zadnjič sva se sprehajala z mojim prijateljom. Oba v kavbojkah in majici s kratkimi rokavi… pa sva šla mimo mošeje in me je prešinilo- on gre komot lahko zmolit, jaz pa ne… Naslednje vprašanje pa o zakrivanju, da nas moški lahko gledajo v obraz in ne kam drugam… jaz verjamem, da te nekdo posluša, ko imaš “nekaj” za povedati. Nisem še naletela, da ko smo imeli neko vročo politično debato, da me kdo ne bi poslušal, ker bi opazoval nekaj drugega… Poleg tega pa- ja moški te “prečekirajo”, toda po pravici vi, me, ženske nikoli ne naredimo tega? Nikoli ne opazimo kakšen je sogovornik? Videz nas zanima, ker nas je Bog ustvaril drugačne z namenom… In zadnja od mojih trditev- na mojih potovanjih po bližnjem vzhodu, ali potovanju mojih prijateljic- opazke moških na vsakem koraku, pa čeprav sem bila oblečena vedno v kavbojke in dolge rokave, tunike… V zahodnem svetu pa takih vulgarnih opazk ne zasledim toliko… Pa ne narobe razumeti, zelo rada imam Bližnji vzhod =)

  35. 35
    batabata
    21/04/2011 ob 12:14 PM

    Sploh ne vem kje naj začnem. Recimo kar od najstarejšega proti novejšim komentarjem.

    Torej na večino vprašanj o tem zakaj in kako sem poskusila odgovoriti v komentarjih pod št. 21 in kasneje še enkrat enaka vsebina v komentarju pod št. 28 posebej za uporabnico bent, ki sama ne ve kaj bi rada na vprašanja, ki jih ji zastaviš ne odgovori ampak samo užaljeno odide…

    V zgornje debate med uporabniki ( Nekdo, Dajana, Naima ) se ne nameravam vtikati vsak ima lahko svoje mnenje in ga izrazi tudi na mojem blogu. Spodaj pa dolgujem še nekaj odgovorov :

    Apollo.

    Hvala za tvoj zanimiv dodatek na temo pokrivanja. Verjetno nas je veliko ki ne poznamo Svetega pisma tako podrobno in je fajn ko nam kdo drug takole pobrska po tej knjigi. :)

    Bent.

    Nisem se jaz spotaknila ob tebe ampak si se ti ob mene z lažno trditvijo in poleg tega še z besedo, ki je žaljiva in sicer “natolcevanje”.

    Na nobeno od mojih vprašanj nisi odgovorila ali pojasnila svoje besede… si pa lepo poizkusila zaigrati žrtev in užaljeno odšla. Tudi prav! Za takimi primerki mi ni nič pretirano hudo…

    Aida.

    Napisala si, da imaš eno vprašanje, žal iz tvojega razmišljanja nisem utegnila izluščiti, kaj je to vprašanje zame? Če je to na temo, da nas moški gledajo kam drugam kot v obraz…

    Potem sem že večkrat napisala, da morda v zahodnem svetu to ni tako opazno saj je spolnost „svobodna“ in moškim ni treba zato, da bo spolno zaživel ženski kupiti zlato pa imeti stanovanje in službo z primerno plačo… No v arabskem svetu pa je malce drugače.

    Poleg tega če se par tisoč let ljudje in ženske oblačijo na nek način se pravi se pokrivajo in potem pride ena, ki se ne, ja normalno da jo bo vsak pogledal…pa tudi če bo govorila o politiki.

    Sicer pa kakor komu paše. Jaz pač ne maram niti dati priložnosti, da bi bilo kaj videti, zato se pokrivam… Taka odločitev dozori v ženski in ne more priti kot ukaz. Sama sem pred islamom rada nosila tudi neprimerna oblačila kot so globoki dekolteji… Tako je pač bilo takrat a danes je drugače. Nisem jaz od danes do jutri se oblekla popolnoma po pravilih.

    Tudi že kot muslimanka nisem še kar takoj nosila rute in oblačil, ki pokrijejo vse. Počasi sem delala točno tisto, kar se mi je zdelo da je prav in kar nekaj časa sem živela v Egiptu brez rute na glavi in ja bilo mi je zoprno… da so me moški ogledovali, pa vse eno še nisem znotraj sebe začutila, da bi se pokrila. Ta odločitev je dozorela potem ko sem bila za nekaj mesecev v Sloveniji. Nikdar, ampak res nikdar mi moj mož ni rekel, da moram nositi ruto, je pa bil zelo vesel ko sem se zato odločila.

    Tako, da osebno imam izkušnje o tem kar sem napisala in sicer, da te moški sprejemajo drugače. Če si pomanjkljivo oblečena ali pa če si pokrita, zato sem tudi to napisala. In nadalje po pravici povedano, ja če je moški primerno ali neprimerno oblečen ga jaz ne gledam nikamor drugam kot v obraz. Moški me niti najmanj ne zanimajo kot spolni objekt ,da bi si jih ogledovala. Govorim samo zase, če je slučajno to tisto vprašanje zame. Ne morem pa govoriti za druge ljudi. Videz me ne zanima, zanima me vedno vsebina.

    In nadalje, ker res ne vem kje je tisto vprašaje zame. Če je to vprašanje vezano zato, da so moški za vami kljub temu da ste bile oblečene žvižgali po popotovanjih tu na našem koncu sveta?

    Seveda so… zaradi slovesa, ki ga imajo (imamo) zahodnjakinje v teh koncih. :(

  36. 36
    AIDA
    21/04/2011 ob 12:30 PM

    Pozdravljena,

    se opravičujem, ker nisem bolj izpostavila vprašanja :) Gre se glede tega, da v Sloveniji me (osebna izkušnja) ne gledajo kot spolni objekt. Saj jaz se ne počutim tako. Seveda se zgodijo primeri neodraslih osebkov, ki žižgajo za tabo. Toda govorim o večini- da če greš primerno oblečena mimo (kavbojke in kratka majica- nič posebnega, nič preveč odkritega), ni nekih komentarjev. Med tem pa sem v arabskem svetu to zasledila na vsakem koraku. Ne govorim le o žaljivih komentarjih, temveč o tem da moški tam pač komentirajo veliko več. In me zanima, da če to ne izvira, da bolj se pokrivamo ženske, bolj komentirajo? (to je vprašanje ;) ) Glede rute pa že poznam tvojo zgodbo :) Toda pred kratkim sem gledala neko ameriško oddajo in ženska, ki je nosila niqab, me je “odbijala”. Ne ker je to nosila, temveč ker je večino časa govorila o tem, da kako to nosi, da je moški ne gledajo. A ni bistvo povezava z Bogom?? Strinjam se z nošnjo pokrival, če temljijo na osebni izbiri, večji povezanosti z Bogom in zakrivanje na podlagi nerazkazovanja zaradi sebe.

    https://www.youtube.com/watch?v=eXzUuKdfnRE&feature=related

    Glede “gledanja” moških… Različni sva si. Toda želela sem poudariti, da znamo ženske opaziti lepoto- lepe oči, lep nasmeh,… moškega ne kot spolnega objekta, ampak preprosto osebo.

  37. 37
    batabata
    21/04/2011 ob 5:44 PM

    Aida,

    aha tako je bilo mišljeno vprašanje… torej sem vse eno uspela delno odgovoriti.

    Sem napisala zgoraj zakaj pride do teh razlik v obnašanju… Spolnost je potreba. Pri moškem morda še bolj kot pri ženskah. Zato, ker je spolnost potreba je v islamu poznano, da si pol svoje vere izpolnil z poroko.

    Toda anomalija družbe danes, je še bolj kot kdarkoli v preteklosti naredila, da se moški če niso bogati težko poročijo…

    Skratka po domače povedano oni bi pa ne morejo zato pač bolj opazijo vsako žensko. In bolj ko je pokrita manj imaš za opazit.

    V Sloveniji pa če oni(moški) bi, oni tudi lahko.:) (saj je dovolj razumljivo in ne rabim bolj podrobno pisat, kaj imam v mislih, ker bi bilo že nespodobno)

    Glede nikaba… jaz ga ne nosim pa menim, da sem tudi z hijabom blizu Bogu. Pa saj ta občutek, da si blizu Bogu ne more priti samo iz oblačila…Seveda je pomembno, da se oblačiš po Božjih zapovedih ampak nikab ni obveza, tako da… lej, kakor kermu paše dokler ne posega v tujo svobodo.

    Glede moških pa… jah slepa res nisem :) Tako, da ja seveda opazim lepe oči ali lep nasmeh… ampak te so na obrazu, in jih opaziš tako ali tako že ker je vljudno če z nekom govoriš, da ga gledaš v oči. :)

  38. 38
    Naima
    21/04/2011 ob 11:36 PM

    Aida, ne vem v kateri mošeji si ti bila samo kot jaz vem molitev v vseh v arabskem svetu poteka v takih oblačilih in ne v nekih kratkih rokavih:

    http://www.youtube.com/watch?v=DOWW0HUTOO0&feature=relmfu

    Vsak šejh nosi ruto na glavi, če ne že vedno pa vsaj takrat ko v javnosti predava o verskih zadevah in skoraj obvezno, ko moli.

  39. 39
    AIDA
    21/04/2011 ob 11:52 PM

    V Parizu stanujem trenutno tako, da je primer bil opisan iz mojega življenja v Parizu. In moj prijatelj ni šejh, ampak navaden musliman. In za Francijo, Bosno, Tunizijo ti lahko iz lastne izkušnje povem, da fantje (govorim o mladih, tam do 30 let starih recimo) v večini hodijo v mošejo nič kaj posebno oblečeni. Za drugje ne bom govorila, ker še nisem bila. Toda govorila sem o osebni izkušnji.

  40. 40
    Naima
    22/04/2011 ob 8:07 AM

    Kulturno gledano so izoblikovane 3 različne struje muslimanov, evropski, azijski in afriški. Če se koncetriramo na arabske, se ti najbolj držijo sunne. Bosna je preplavljena z vplivom turcizma, sufijev in dervišev, ki je ostal še od turških vpadov. Če bi šel moški v mošejo s kratkimi rokavi v Kuvajtu bi preveč izstopal in ne bi bilo najbolj primerno, da takšen moli. Šejh je pa vsaka starejša oseba moškega spola, ki je učena na polju religije. Če si bila res na Vzhodu kot praviš in so ti bile pripombe zanimive in čudne glede na tvoja oblačila, je to ekvivalent pripombam, ki jih njihove ženske tu doživljajo. Sicer pa v Vatikanu na primer ne moreš vstopti v božjo hišo, če si glave vsaj z robcem ne pokriješ.

  41. 41
    batabata
    22/04/2011 ob 11:52 AM

    Aida,

    tudi za moške veljajo pravila in to povsod po svetu… Dolgi rokavi za moškega niso obvezni za molitev.

    Misliš, da bi v Parizu tvoj partner lahko šel molit v mošejo v kratkih hlačah nad kolenom? V majici brez rokav?

    Težko verjamem…

  42. 42
    Naima
    22/04/2011 ob 3:57 PM

    Teli nikabi so toliko vroča tema, ker večinoma ko gledamo diskusije kot prvo govorijo nekompetentni ljudje (pa ne da se mam jaz ravno za poznavalca), ki nimajo podlage na teološki ravni. Vsi razlogi, ki so potem proti so seveda iz osebne ravni in nikakor iz kakšne druge. Saj se izkaže slej ko prej. V bistvu v ozadju ni nikakršne želje za razumevanjem, pa nočem biti groba. Če bi bila, bi človek kot prvo se izobrazil na splošno o vseh mainstream religijah sveta in pristopil do ene, ki nosi nikab in z njo govoril. Samo ljudje znajo kupiti samo, kar jim TV proda in so kot ovce. Pri židih je tudi prepovedano, da je ženska gologlava. Nekatere židkinje so kazale samo en uč, ko so hodile poleg moških in pokrivale svoje lice (vir knjiga: The Jewish Woman in Rabbinic Literature). Pri hindujkah je še danes to lahko opaziti, nekatere spustijo svoje pokrivalo čez obraz. Nekdo je že navedel, da je tudi v novi zavezi obveza o pokrivanju glave ženske nasplošno. Kar je še bolj zanimivo je, da pri katolikih isto drži za moškega pri molitvi?

    New International Version(1984) Every man who prays or prophesies with his head covered dishonors his head. Corinthians 11:4

    Poleg tega vemo tudi, da kakršnakoli prijateljevanja med moški in žensko, če le ta niso v smeri poroke je prepovedano po sunni. To, kar se večina muslimanov danes slepomiši je pa druga stvar. Zahod bi rad asimilacijo. Kaj je nimate? Do včeraj so v BIH do prihoda Tita ženske hodile okoli v zarih, burkah oz. nikabih! Se na netu dajo razglednice najti. Ko se je uzakonilo da jih dajo dol so ženske skup padale od sramu. Evropski muslimani so toliko asimilirani, da ko eden hodi po ulici ne veš ali je ali ni musliman. Ampak ne, večina se počuti še vedno ogrožene…ker je treba ljudem preusmeriti malo pozornost od dejanskih problemov, naj bodo muslimani žrtveni kozli tokrat. Žide smo že prevečkrat ponucali. Dajmo raspravljat o nikabih, da folku preusmerimo pozornost od pravih globalnih težav. Vrži ljudstvu kost.

    Edino je smiselno uvesti prepoved nikaba iz varnostnih razlogov, ker se lahko tudi moški vlači pod tem okoli in koga tudi napade. Pač lahko prepovejo, da ne morejo voziti s tem okoli, opravljati uradnih zadev itd. v kolikor se ne more oseba identificirati. S tim se čisto strinjam. Če pa kdo želi, zaradi mene lahko rogove nosi na glavi. Mi je vseeno.

  43. 43
    AIDA
    22/04/2011 ob 6:52 PM

    @Bata Vem, da so pravila tudi za moške. In prav je tako! Samo pravim, da če gledamo evropski način oblačenja, moški lahko brez velikih težav se spomni, da gre v mošejo. Glede pravil v katoliških cerkvah… majice brez rokavov in hlače nad koleni so seveda prepovedane. Prav tako sem že zasledila v določenih cerkvah, da je zaželjeno, da bi si ženske pokrile glavo. Glede Vatikana… smo bili z gimnazijo tam, in vsa dekleta smo bile brez rute, pa ni bilo nobenih problemov…

    @Naima, drugače pa nisem govorila za Kuvajt, ampak sem opisala dogodek v Parizu. Glavna pariška mošeja je zelo lepa in tudi stara zato gre ne ogled veliko nemuslimanov. Stvar, ki pa me je presentila- v mošejo vstopajo Evropejke nepokrite. Vem, da v Sarajevu zahteavjo za prav vse, tudi tiste ki so že bolj muzejske, da si pokrita… Glede niqaba v Franciji je pa zelo težko povedati… Jaz mislim, da bi se morali vedno zmeniti za nek kompromis… in glede prepovedi burke se strinjam, glede prepovedi niqaba… ideja ne bi bila napačna če bi šlo za banke, javne urade, v avtu… Sredi ceste pa ne vem točno, kaj je problem. Se pa tudi zavezmam, da se Evropejke oz. vse zahodnakinje, ko grejo v arabski svet malo prilagodijo… V bližini hotela, kjer je le za turiste se mi ne zdi napačno,da smo v kopalkah. Ampak sred glavnih mest, pa ni potrebno skakati v mini krilu.

    Lep sončen vikend vsem :)

  44. 44
    batabata
    22/04/2011 ob 7:03 PM

    Aida,

    na žalost tudi v Kairu v mošejo Mohameda Alia dovolijo turistkam, da gredo notri nepokrite in tudi v kratkih rokavih…Ni prav, da je tako, ampak žal je to resnica.

    Drugače pa popolnoma delim tvoje mnenje. Me pa zanima, morda veš kako prigodo sedaj, ko je ta zakon v veljavi? So kakšne komplikacije v Parizu? Kaki protesti?

    Kaj pravijo ženske z nikabom?

    Sori za firbec ampak vedno me zanimajo stvari bolj iz prve roke :) In ker si glih v Parizu…

  45. 45
    batabata
    22/04/2011 ob 7:12 PM

    Naima,

    res je… ampak muslimani so že čisto predolgo na tapeti. Naj nam dajo že enkrat mir ;)

    Se pa strinjam z zadnjim odstavkom popolnoma…tudi, kar se mene tiče je nikab ali burka problem samo zaradi varnostnih razlogov…za ostalo pa kakor komu paše.

  46. 46
    AIDA
    03/05/2011 ob 9:43 PM

    Oprosti Bata, sploh nisem videla, da si kaj napisala… Ne vem no kako to dovolijo, ker vem da že katoliške cerkve v večini ne dovolijo…

    Glede protestov so bili zelo majhni v nedeljo in ponedeljek po sprejemu zakona. Pred cerkvijo Notre Dame- pojma nimam zakaj ravno tam! Drugače pa nič kaj posebno… Govorili so sicer o eni ženski, ki je odšla v Pariz na demonstracije tisti dan v niquabu, izključno za to… Drugače pa je dovolj umirjeno vse skupaj. Sicer so ženske zahtevale pravico, da ga nosijo, toda…Mislim, da so ljudje tukaj ugotovili, da nimajo izbire.

    Glede vidljivosti v avtu… baje da je sodnik naredil “test”, koliko lahko vidi ženska, ki v avtu nosi niquab in baje ni nobene razlike oz. ne ograža prav nič.

    Dejansko v samem Parizu ni veliko žensk v niquabu, le občasno vidiš kakšno. Toda po podatkih, pa tudi Marouane mi je rekel, da dejansko večina ki ga nosi so Francozinje. In glede niquaba pač ne veš, toda glede hijaba pa se pri nekaterih vidi, da definitivno niso Arabkinje… Mene je to zelo presenetilo, ker sem si vedno Pariz in Francozinje predstavljala drugače :) Kratka krila, visoke pete, rdeča šminka :)

    Ljudje v Parizu… dobila sem občutek, da niso ne za, ne niti kaj preveč proti. Razen ekstremnih nacionalistov seveda. Kot jaz vidim stvari jih niqab na posameznici ne moti, samo ne želijo si čez par desetletij Afganistana v Parizu, če razumeš… Moje mnenje.

Komentirajte

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !

blank