V enem od prejšnjih zapisov sem že omenila, da imajo egipčani vsaj tri stvari, ki jih spravijo v obsedeno stanje.

Nogomet, hrana in poroka.

Seveda v poljubnem vrstnem redu.

O nogometu ne bi sedaj, ker se v teh dneh o nogometu že brez mene zadosti govori in piše.

Poroka!

Bralec tega zapisa bi zmotno lahko mislil, da je to obsedenost ženskega spola, toda pri egipčanih je, kar oboje spolna.

Pa da si ne bi narobe razlagali moje besede, da so egipčani obsedeni z aktom poroke in organizacijo tega dogodka. Ne, ne to ni to!

Kajti dogodek poroka nasplošno je v Egiptu za slovence en sam dolgčas. V Sloveniji je namreč bistvo dogodka poroka, da se dobro in veliko je, pa seveda tudi pije in pa zabava, družabne igre, hec in ples.

Med tem ko je v Egiptu dogodek poroka samo ”pokazati se”. Sploh ne vem kako bi z eno besedo opisala. Toda na večina egipčanskih porokah se ne dobi nič za pojesti. No, če ste hudo srečni boste dobili kako pecivo in pa sendvič, ampak na krožniku točno za osebo. Ne bo na mizi kot v Sloveniji, kjer si vsak vzame kar mu odgovarja. Pijača… Ja vrajt, kar pozabite. Če dobite eno pločevinko sode ali malo stekleničko potem je tudi to že prej izjema kot pravilo.

In to, da na porokah ponavadi ni hrane in pijače je res nadvse nelogično. Zakaj, vam bo jasno v na koncu zapisa…

Torej večina egipčanskih porok izgleda tako, da se predvsem, ženske oblečejo in naličijo za egipčanski okus najlepše kar premorejo.In se pokažejo. Jaz sicer ob takih priložnostih ob pogledu na večino izmed njih dobim asociacijo novoletnih jelk. Morda, se malce zlobno sliši, toda če je pa res. ;)

Pred kratkim je bila moja prijateljica iz Slovenije na eni taki poroki, ko sem jo vprašala kaj si misli. Mi je z eno besedo opisala dogodek:” Dolgčas!”

No saj, da ne bo pomote v Egiptu so tudi poroke, ki spominjajo vsaj malo na slovensko. Tudi sama sem že bila na taki, toda dejstvo je, da so take bolj redkost kot pravilo.

Torej, da se vrnem k obsedenosti, kar se tiče poroke.

Egipčani so naravnost obsedeni z dejstvom, da če nekdo ni poročen je pa bogi-a. Tako osebo smatrajo že  maloda ne za invalida. Skratka po njihovem mnenju nekaj takemu človeku ne glede na spol manjka.

Z mislijo, da morda nekomu odgovarja samsko življene, pa si niso blizu. V bistvu je samsko življenje v njihovih očeh trpljenje in tak človek pa naj bo, kot sem že večkrat napisala moški ali ženska je ubogi-a.

In kar je najbolj zanimivo pri tej stvari je, da se neporočen-a oseba dejansko tako tudi počuti. Dekle po 25 letu starosti se silno boji, da bo ostala sama. In v celi družini se dejansko dogaja obsedeno stanje z enim samim ciljem, najti ženina.

Prav tako fant tam po 30 letu starosti, če še ni poročen. V njegovi ožji in širši družini se vse sile usmerijo v misijo najprej zagotoviti pogoje za poroko in potem hitro najti tisto, ki ga bo vzela.

Dejansko vedno bolj ko gledam egipčane kako se obnašajo, kar se tiče poroke mi je kristalno jasno, da to ni več v mejah normale ampak gre dejansko za obsedenost.

Hrana!

Tukaj pa sploh ne rabim veliko pisati. Lahko bi samo nalimala mojo fotko pred selitvijo v Egipt in sedaj. No tega seveda ne bom storila. ;)

Egipčani se sploh ne znajo družit, da zraven ni nekaj za jest. Kar pomeni, kamor koli boste prišli boste jedli in to veliko jedli. Pa ko bi vsaj dovolili, da si človek sam vzame na krožnik, kar mu odgovarja in potem to vsaj poje.

O ne, to pač v Egiptu ni v navadi. Tukaj vam na krožnik naložijo kar oni in takoj, ko ga spraznite samo tretino vam ga hitro dopolnijo. V bistvu si na koncu sit in polen kot balon, pred teboj pa še vedno zvrhan krožnik.

Sama skoraj nikamor več ne grem na obisk saj nočem nikogar užaliti, ker enostavno ne morem toliko pojest kot bi oni radi.

To, da meni egipčanska kuhinja ne tekne pa prav tako nihče od njih ne razume. Sicer ne vem, ampak vedno me prepričujejo, da vsi tujci naravnost obožujejo egipčansko kuhinjo in da sem res ” mal čudna”. ;)

Res ne razumem zakaj se ne moremo družiti samo ob kakem pecivu pa tudi, če so piškoti iz trgovine in kozarcu soka, morda kava ali čaj za tiste, ki to dvoje konzumirajo…?

Nikakor ne razumem zakaj vedno obiske toliko prehranijo, ko pa je za egipčana po drugi strani lahko kosilo tudi samo čips in kos kruha…ali pa njihova najbolj priljubljena jed, ki jo imenujejo Ful. Ful je bob zabeljen z oljem, zraven pa kos kruha in morda še košček slanega mehkega sira če pa je še kumara ali dve pa je itak že super. Opisano je za veliko večino egipčanov zelo dobro kosilo ne glede na to kako globok žep imajo.

In tako sem, ker trenutno res nisem v stanju biti del teh manij ravno ta četrtek eno poroko kar preskočila in včeraj en obisk prestavila. Trenutno namreč vso energijo, kar se tiče obsedenih stanj porabim kar za nogomet.

lp bata

  • Share/Bookmark
 


Komentarji

  1. 1
    Spela
    19/06/2010 ob 5:46 PM

    Ah ful :) ena od stvari, ki jih pogrešam. Za kosilo ne rabim nič več kot en ful v piti, eno taamijo s solato v piti pa en pomfri, ne v piti če je možno :) Pa malabija za posladek, uh ko pogrešam Kairo.

  2. 2
    batabata
    19/06/2010 ob 5:51 PM

    O.k. 1 proti 0 za egipčane, ker se ti očitno dopade njihova hrana. ;)

    Jaz bi pa za kosilo en krožnik ješprena pa kos orehove potice…. ihhhh zdej sem pa lačna. :)

  3. 3
    Spela
    19/06/2010 ob 6:13 PM

    Potica je tud zakon, sploh od moje mame, ko da med orehe še čisto malo jabolk, da je stvar bolj sočna.

    Ampak kot vegetarijanka, sem mislila da bom imela v Egiptu težave, pa sem prav uživala. V Ahker Sa-ju smo bli tanajboljši kolegi, z mojo polomljeno arabščino in njihovih 25 piaster angleščine, smo se vse zmenli. Tud baba ganush pogrešam.

    Edino moti me, da Egipčani hummusa ne jemljejo dovolj resno – ne kot samostojno jed od ktere se lahko za kosilo naješ, pa ti še za večerjo ostane, ampak ga majo kot eno solatko, prilogico :) Škoda, ker Palestinci so ga sperfekcionirali do te neslutenih razsežnosti. Če prideš kdaj v Palestino, povej, pa te peljem na tour de hummus ;)

  4. 4
    batabata
    19/06/2010 ob 6:27 PM

    Spela,

    Ej to mi deli. Nisem vegeterijanka po filozofiji ampak moj okus je vegeterijanski. Kar pomeni, da mesa ne maram, po domače povedano. Rdečega sploh ne!

    In kot sama veš in si izkusila verjetno v Egiptu, ti na krožnik nadevajo 2kg mesa pa dve žlici tistega čemur ti praviš hummus. ;)

    Za Palestino pa velja. Če se kdaj podam tja čez mejo se bom spomnila nate.

  5. 5
    gladiolagladiola
    19/06/2010 ob 7:40 PM

    O hudo. Tole z boščki glede samskosti je za nas tu itak nekaj čudnega, kot bi verjetno naš sistem bil čuden njim. Pa da človek ne more bit samski…jao, itak da je enim fajn in niti pomislijo ne na moža/ženo. ;) Me prav zanima, kaj bi si mislili Egipčani, če bi nekaj časa prebili tu pri nas o našem liberalnem sistemu, ko si lahko ali pač ne s komer hočeš in dokler hočeš. V globalu, ane. Kar se pa tiče hrane……….ma evo mene. :) Da mal gor dobim, če tko garantiraš par kil več.

  6. 6
    maya
    19/06/2010 ob 8:46 PM

    Jah, o nogometu ne morem nič povedat, razen, da Egipta ni na SP in da itak navijajo za Slovenijo, hehe…jst na Egipčanski poroki nisem še bila, ampak kar se pa tiče obsedenosti in skrbi zaradi neporočenih punc in fantov bo kar držalo. Mene je predvsem presenetio dejstvo, da je še vedno veliko dogovorjenih porok.

    Jst tudi obožujem domačo egipčansko kuhinjo! Sicer je res kar pravi bata, da se zlahkoto zrediš za par kilc, saj ti dejansko kamorkoli prideš postrežejo več kot preveč. Egipčanski fantje se hecajo, ko vidijo bolj okroglo dekle “too much mashi”. Tega, da bi mi oni odmerjali količino hrane in naložili na krožnik nisem nikjer doživela…vedno sem imela izbiro, da sem vzela tisto in toliko kakor sem želela…je pa res, da sem jedla tudi če nisem bila lačna, saj se mi je zdelo nevljudno. Sem pa sedaj na dieti, oz se šparam za naslednji obisk, da se lahko pregrešim.

    lep pozdrav v Kairo…mate vročino, a ne…mi zmrzujemo…

  7. 7
    suum
    20/06/2010 ob 9:48 AM

    No, to ponujanje hrane je verjetno povezano z željo gospodarja, da na tak način popkaže obiskovalcem, kako pozoren je. Kar ne bi bilo, kot že sama ugotavljaš, nič narobe, ko bi si gosti lahko sami izbrali, koliko bodo pojedli (itak, da se vsak ob taki priložnosti ornk napoka). Ampak pri vsem tem me bega ena stvar. Kako to, da so poroke tako puste, brez hrane in pijače, če pa s hrano goste toliko zalagajo ob vsakem, tudi nepomembnem, obisku? Kaj pa potem delajo, so poročni obredi tako dolgi, se po poroki gostje in gostitelji le razkazujejo? Drugače pa, ker prvič komentiram, vse pohvale za ta blog, res je zanimivo pokukati v nam čisto neznane običaje.

  8. 8
    Zuzzu
    20/06/2010 ob 12:45 PM

    Zivjo Bata,

    tole s porokami (da si bogi, ce nisi porocen) sem dozivljala jaz ze v Grciji pri rosnih 18-tih. Zivela sem namrec na nekem precej neturisticnem otoku in tam so me cisto vsi cudno gledali in me pomilovali, ker pri svojih poznih 18. se nisem razkazovala trebuscka. Kasneje, ko sem bila ze v tridesetih, so me taisti ljudje (mulci, s katerimi sem se nekoc igrala kot otrok) obcudujoce gledali, kako da se nisem zredila – kot njihove zene. So mislil da kaj “treniram”. Ko so izvedeli, da se vedno nisem porocena, in da nikdar nisem bila, so se malodane krizali v cudu. Ko sem rekla, da se ne mislim porocit, pa so skoraj klicali prvo pomoc. Na koncu so zakljucili, da zdaj sem pa najbrz ze prestara za to.

    Poroke v Egiptu – zanimivo, da so tako brez hrane in pijace. Bi si mislila, da po mediteransko zurirajo na vse pretege in da se mize sibijo pod hrano in pijaca lije v potokih… res hecno.

  9. 9
    Techka
    21/06/2010 ob 8:28 AM

    He he, moj dragi pravi, da ko se ženska enkrat poroči, neha “skrbeti” zase in se vedno zredi… Zato pravi, da se midva še nekaj časa ne bova poročila… Ha ha ha! dober izgovor si je najdu, a?!?

    No, sicer se pa tudi meni še ne mudi preveč… ;-)

  10. 10
    batabata
    21/06/2010 ob 12:22 PM

    Gladiola,

    glede poroke je treba pogledati tudi z islamskega stališča in potem vsa stvar postane bolj razumljiva. Jaz absolutno pospiram poroko samo ne pa za vsako ceno in kot nujno. Če nekomu paše, da je malce dalj časa samski pa naj bo a ne…

    Hrana! Ti kar pridi, boš videla kako te bodo spitali… :)

    lp bata

  11. 11
    batabata
    21/06/2010 ob 1:16 PM

    maya;

    Dogovorjene poroke so vedno bili in očitno bodo. Je pa dejstvo, da se te zadeve dogajajo med neizobraženimi in na vaseh. Osebno sem slišala in poznam samo eno tako dekle, ki je bila tako poročena in še ta poroka se je končala z ločitvijo.

    Če pa misliš z besedo dogovorjene poroke to, da se med drugim poročajo tudi brez ljubezni in po pameti… No potem je tudi moja poroka z moje strani dogovorjena. Ljubezen pa v takem primeru prav gotovo pride.In to ne samo tista zaljubljenost, ki pride in mine ampak tista prava, ki traja. Saj če se poročiš po pameti je veliko težje, da bi se nasankal ali pa, da bi bil slep in gluh od zaljubljenosti. In ko izbereš dobrega človeka, ga enostavno vzljubiš in še predno se trikrat obrneš okrog ljubiš. Je s tako dogovorjeno poroko kot je bila moja kaj narobe? Osebno menim, da je bila to ena od mojih dobrih potez v življenju.

    Hrana… 2 – 0 za egipčane, če je tudi tebi všeč njihova hrana. Kaj pa ti je najbolj teknilo? Moram vprašat, da vidim ali sem res jaz potem mal čudna. Če napišeš Moloheja… ;) se bom pa res zamislila. ;)

    Vreme. Pri nas vsak dan čez 40 in absolutno prevroče za kamorkoli it… saj še dober teden pa bo dopust in se bomo mal premaknili iz Kaira in bo prec bolje.

    lp bata

  12. 12
    batabata
    21/06/2010 ob 2:11 PM

    suum,

    Dobrodošel-a med nami! Najprej hvala za prijazne besede o blogu.

    Hrana, se popolnoma strinjam s teboj. V bistvu ne želijo biti vsiljivi, ampak le ekstra gostoljubni in morda si mislijo, da ti je nerodno vzeti in ti iz tega razloga potem kar nalagajo. Sploh obe moji svakinji sta nekaj posebnega. Oni dve se sploh ne usedeta z nami za mizo. Celo dopoldne kuhata, kadar nas povabita in potem, ko se vsedemo za mizo, samo hodita okrog in nalagata na krožnike. Kako pa taka miza izgleda pa lahko vidiš tukaj.

    Poroke. Poroke nižjega sloja so tako ali tako samo razkazovanje in nabiranje denarja. Srednji sloj morda kak sendvič in en sok ali soda torta, ki jo mladoporočenca zarežeta pa je samo za okras. Malce višji srednji sloj se že dobi tudi kak krožnik čevapov in pa tudi torto ter sok ali dva, je pa program absolutno bolj zabaven, kot pri nižjih slojih, kjer se prav nič ne dogaja, kot samo to, da ženin in nevesta sedita na odru in nabija glasna muzika in vsak pride ter se usede in potem se ure in ure samo gledajo med sabo in pogovarjajo, ter kot sem rekla zbiranje kuvert z denarjem….Na teh porokah pri malo višjem sloju, pa sicer na hrano še vedno ni nekega poudarka, ampak na program, ki se dogaja pa že. Povabijo pevce in plesalke…živa glasba.

    Višji sloj pa ima poroke, ki so podobne našim.

    V Egiptu se na žalost zelo vidi razlika med ljudmi tudi po običajih. Prepad med enimi in drugimi je zelo velik. Bogastvo, ki si ga slovenec niti zamisliti ne more in potem veliko stopnic vmes in na drugi strani revščina, ki si jo slovenec prav tako težko predstavlja.

    Imam na blogu tudi kar nekaj fotk iz porok, tam če si pogledaš dobro, boš videl-a da so mize ponavadi kar prazne. ;)

    Sama sem prišla do zaključka, da je vse povezano z denarjem. In če imaš en kupček denarja v Sloveniji boš povabil manj ljudi in jih pošteno pogostil, če nimaš za gostilno bo to pa doma.Taki smo Slovenci. Raje manj ljudi ampak hrana pa mora bit kot je treba in pijača in sladice… V Egiptu pa jim je pomembno, da se povabi veliko ljudi saj vsak mladoporočencema prinese darilo v obliki denarja.Zato v ta namen najemejo lep prostor ali pa okrasijo, kar ulico in pa nekoga, ki nabija glasbo, pa morda en sok in sendvic za kaj več pa že zmanjka denarja ali pa se jim ne zdi racionalno, ker bo potem zaslužek, ki ga bosta mladoporočenca iztržila premajhen.

    Pri porokah na ulici pa se tako ali tako najdejo takoj zraven še “dilerji” , ki ponujajo za plačilo seveda tudi v Egiptu drugače prepovedane substance… to je pa zopet zgodba zase.

    lp bata

  13. 13
    batabata
    21/06/2010 ob 2:29 PM

    Zuzzu,

    :lol: , hvala za tole izkušnjo iz Grčije. Točno tako je v Egiptu vendar sem sama vse skozi bila prepričana, da ima to okoli tega, da se je treba poročiti povezavo z Islamom. Če pa je tako tudi v Grčiji potem je verjetno tudi tradicija.

    Poroke… mislim da je problem denar. Samo nihče tega ne pove naglas. Samo jaz vem, da raje nimam poroke kot pa, da je le ta brez hrane in se tam samo razkazujem… Jaz sem pač jaz… ;)

    Samo vem pa da nisem vsaj, kar se tega tiče osamljen primerek saj je prijateljica, ki sem jo omenila bila tudi nadvse šokirana ob obisku egipčanske poroke. Rekla mi je :” Niti koščka torte mi niso dali, pa so jo imeli tam…” Sem ji potem razložila, da je torta samo rikvizit. ;)

    Tako je pač to na tem koncu sveta.

    lp bata

  14. 14
    batabata
    21/06/2010 ob 2:53 PM

    Techka,

    Hmmm… lej, če tebi tako odgovarja potem je qul! ;)

    Kar se tiče pa urejenosti. V Egiptu se ženske po poroki še bolj urejajo kot pred njo. Razlika je le v tem da debelost v Egiptu ne paše pod rubriko urejenost. Tukaj je okrogla ženska čisto normalna in tudi zaželjena.

    No meni z slovensko pametjo pa to, da sem se zredila ni všeč in se ne počutim nič fajn. In…ja neki bo treba narest na tem področju, pa čeprav brez podpore okolice.

    lp bata

  15. 15
    maya
    22/06/2010 ob 8:06 PM

    Živjo,

    ja moloheja mi ni bila ravno všeč, čeprav sem mislila, da mi bo najbolj od vsega…je pa res da je bila nekje res dobra, nisem je pa nikoli poskusila v restavraciji! Sicer sem pa pojedla na tone mashija, na falafel sem itak nora, najbolj od vsega so mi ble pa všeč ribice, pa slaščice iz Damiette…pojedla sem tudi veliko aish-a z raznoraznimi omakcami, pa v sloveniji kruha sploh ne jem…v glavnem v 14dneh 5 kil gor…

    Glede dogovorjenih porok..v Kairu sem spoznala fanta, starega 25let, ki se je ravno v času ko sem bila v Egiptu zaročil s punco staro 18 let – on ina končano fakulteto ona pa je v 1 letniku fakultete…gre pa za dogovor med njunima mamama…sta sicer luštkan parček, ampak med njima ni ljubezni, ŠE!…Vem, samo, da je bil fant zelo žalosten na začetku, saj si je želel poroke s punco, ki jo ljubi. Verjamem pa, da se lahko iz tega razvije lep zakon, če se bosta seveda oba potrudila za to. Niti slučajno pa ne sodim ali pa obsojam tovrstne poroke…Noben ti ne da garancije ne v enem ali drugem primeru.

    Bata uživaj na dopustu….

  16. 16
    batabata
    22/06/2010 ob 10:07 PM

    No ja sedaj pa ne bom sploh nikdar več rekla, da je egipčanska kuhinja neokusna, ampak bom vedno raje rekla, da je jaz ne maram. :)

    Sicer pa vsakemu ugaja sprememba in dokler kot turist po 14 dni na leto okušaš tuje specialitete je vse drugače, kot pa ko s to hrano začneš živeti.

    Sama sem prvič ko sem bila v Egiptu jedla tudi košari na cesti v plastičnih vrečkah in mi je bil dober… danes pa, ne hvala. ;)

    Glede dogovorjenih porok. Egipt- Kairo je moj dom že od leta 2004, pa še nikdar nisem slišala ali videla kaj takega, kar si ti napisala. Prav gotovo ima ta zgodba kako ozadje in da to ni vse, kar so tebi povedali.

    Saj bi takoj verjela iz prve, da bi se to zgodilo dol nek na jugu Egipta ali na kaki vasi, kjer se dogaja še kaj hujšega. Ampak Kairo in kao izobraženi ljudje???

    Sicer mi je popolnoma nelogičnih, kar nekaj stvari v tej zgodbi ampak ne bi šla v analize, kajti teh ljudi ne poznam in ko tako poslušaš iz tretjih ust ni najbolj relavatno, da se jaz sedaj tukaj delam nekaj pametno.

    Skratka nikdar slišala ali doživela, da bi se dve mami dogovorili in v poroko prisilili dva odrasla človeka! In baje celo izobržena… Za Kairo govorim, da ne bo pomote.

    Vem, da ga ni moškega v moji ožji ali širši družini, ki bi kaj takega sprejel ali dovolil svojim staršem. Morda, kaka punca bi še sprejela snubca, ki bi ga predlagali starši, če je bolj revna in ji je to opcija, da se malo popravi njeno stanje. Ampak fant… pa no way!

    Torej res ne morem komentirati zgodbe, ki si mi jo napisala, ker takih izkušenj kljub temu, da že dalj časa bivam med egipčani nimam.

    Zame pa, kadar uporabim termin dogovorjena poroka, to ni nekaj v nasprotju z islamom in poroke z prisilo so v nasprotju z islamom.

    Zame je dogovorjena poroka, s katero po mojem mnenju ni nič narobe, ko se dva parkrat usedeta se malo spoznata ter ugotovita, da imata skupne poglede na življenje. In se odločita za poroko.

    Skratka dogovor ja, prisila pa NIKAKOR NE!

    Dopust. Kaj pa vem, malo me je strah temperatur, vsak dan čez 45 stopinj celzija… Ampak nimam druge izbire, kot iti sedaj, ker 11. ali 12. avgust bo pa že mesec ramadan in potem v septembru šola.

    lp bata

  17. 17
    Spela
    22/06/2010 ob 11:09 PM

    Evo tole pa morem vprašat – a ni moloheja samo špinača? :)

    Mi smo bli namreč pozimi 2 tedna v Siwi in je blo valda krasno. Enkrat smo v restavraciji hotli vedet kaj je to moloheja in natakar nam ni znal razložit, pa tudi res, kako nekomu “razložiš” kaj je določena vrsta zelenjave razen s slovarjem. No stric je bil ful začuden, kako da še nikoli nismo jedli moloheje in da to pa res moremo probat. Po pa prinese tako zeleno juhico/kašico na krožniku pa se je ful trudo nam razložit kako naj pito not namakamo in je bil res pristno začuden videt ljudi, ki tega še nikol niso probali. No … ko smo probali in ugotovili, da jemo špinačo se je nam tud neumno zdelo.

    Tako da je moloheja = špinača al smo spet kaj narobe zastopli :)

    Glede kosharija se pa čist strinjam, da ne razumem kak lahko to kdo prebavi. Moj dragi je pa čist navdušen – cel ajmper tople vegetarijanske hrane in to tak poceni! :) hehe moški pa to.

  18. 18
    batabata
    23/06/2010 ob 12:25 AM

    Tko predno me spet kak egipčan pride popravljat ;) Kar se imen hrane tiče raje napišem, kar sama. To kar jaz pišem kot se pač izgovori po slovensko, se pravi moloheja bi mogla v bistvu napisat Molokhia. To sam tko, če na netu kje iščete kak recept al pa kaj podobnega Moloheja = Molokhia.

    Drugače pa, ne moloheja ni špinača.

    Je precej podobna rastlina, toda ni špinača.

    Tebi Spela pa svaka, čast če si pojedla več kot eno žlico te zelene čorbe. ;)

    Moški pa… ja itak. Tudi moj, riž pa krožnik moloheje, da lahko noter namaka pa je zelo zadovoljen….

    Ampak špinače pa noče niti probat. ;)

  19. 19
    Mateja
    23/06/2010 ob 9:04 AM

    Glede obsedenosti s poroko v Egiptu je potrebno upoštevati kulturne razlike in seveda dejstvo, da neporočena ženska (z izjemo pripadnic visokega sloja) ne more živeti sama. Verjetno bi se tudi Slovenke raje poročale, če bi jih samske čakolo življenje pri stricih ali bratih in bratancih (oziroma njihovih družinah). Pri moških pa je potrebno upoštevati tudi splošno egiptovsko mnenje, da pač samski ne morejo imeti normalnega spolnega življenja.

    Kar se pa tiče dogovorjenih porok, se jaz strinjam z Mayo. Poznam veliko “dogovorjenih” porok tudi med izobraženimi in ker imam še vedno določene stike z Egiptom menim, da jih je tudi v mestih vsaj 50%, seveda pa se družine dogovorijo in jima nato po večini dajo čas, da se vsaj malo spoznata in šele nato odločita. Jaz bi rekla, da je bolj malo “prisilnih” porok, dogovorjenih (kjer se bodoči par prej ni poznal in su ju seznanili z namenom poroke) pa ogromno in jaz poznam veliko “uspešnih” dogovorjenih porok parov (vse iz Kaira), ki so sedaj že stari več kot 40 in se dogovarjajo že za svoje odrasle otroke. LP, Mateja

  20. 20
    batabata
    23/06/2010 ob 11:54 AM

    Mateja,

    Točno tako kot si napisala. Podpišem tvoj komentar.

    Dogovorjene poroke so tukaj vsakdan, ampak ne pod prisilo. Sem že zgoraj povedala, da je bil tudi moja poroka na nek način dogovorjena pa mi nič ne manjka in upam še na dolg uspešen zakon inshallah.

    Tudi ostalo, kar si napisala bo kar držalo.

    lp, bata

  21. 21
    Zuzzu
    23/06/2010 ob 1:18 PM

    Hm.. pa kaj ni vsaka poroka dogovorjena? Tudi pri nas? Ce z nekom samo “hodis”, je to pac nekaksna zveza.. za poroko pa se moras dogovoriti. Tudi s svojimi in njegovimi/njenimi starsi. Le da je to, kao, v rokah parcka, ki se zeli porociti.

    Kaj niso bile tudi pri nas v preteklosti poroke dogovorjene? Ce beremo Jane Austin, je morala punca imeti kar precejsnjo doto, da je lahko porocila premoznega tipa… ce jo je on hotel. Marsikatero poroko pa so aranzirali sorodniki, itak. Kaj niso poroke med kraljevskimi druzinami v Evropi tudi dogovorjene? Poroka JE dogovor, ni pa prisila.

    Seveda se dogaja, tudi pri nas, da se koga “prisili” v poroko. Da se kdo mece za bogatim partnerjem, da se poroci iz vseh moznih razlogov, le iz ljubezni ne. Koliko porok sem videla v Angliji, ko se dekleta porocijo z “domorodcem”, rodijo otroka in se potem locijo, da bi pri locitvi njim pripadla hisa (in seveda EU potni list). Vem za eno Hrvatico, ki je tu ze enih 8 let in je potom locitev dobila ze tretjo hiso. Potem pa slisim, zakaj se jaz ne naredim kaj takega… Zakaj ne? Ker se mi zdi ogabno.

    Koliko angleskih zensk se je porocilo z odvetniki, bankirji, trgovci, ker so dobro sluzili. Je bil clanek v casopisu pred dvemi leti… da dobivajo odvetniki vedno vec vprasanj, koliko stane locitev in ce bi jo lahko uredili tako, da bi bila zena dobro preskrbljena… ker se bliza recesija. Cim so zavohale recesijo, so zelele zapustiti svoje premozne moze. Kaj ces.. nekateri se pac tako prezivijo, drugi se nastavljajo na ulicnih vogalih za drobiz, tako moski, kot zenske.

    Tudi meni se dogovorjena poroka ne zdi nic napacnega, ce se le pusti ljudem dovolj casa, da se seznanijo in ugotovijo, ce bi slo. Smo pa imeli dokumentarno oddajo o “match makingu” za muslimane, ki ga organizirajo verski voditelji.. Pa je tudi na internetu. A to ni dogovorjeno?

  22. 22
    batabata
    23/06/2010 ob 1:59 PM

    Zuzzu,

    v bistvu imaš dober point. Saj je tudi sama poroka ko podpišeš tisti dokument dogovor, a ne?

    Dogaja se pa vse živo tudi pri nas. Material je tako ali tako zasenčil dobroto. Egipčanke so sploh postale zelo materialistične… Fantje pa … tisti, ki nimajo tukaj pogojev pač iščejo vse možne variante, da jih ustvarijo. Internet jih je poln ;)

    Kot je napisala Spela zgoraj nikjer na svetu ni idealno…

  23. 23
    Moiisa
    24/06/2010 ob 12:02 AM

    Joj Bata kaksen balzam te je brati, se cisto povezem s tabo, delim vse radosti in malo manjse radosti trikotnika poroka, hrana, nogomet. Maroko v tem ni dosti drugace… se z dosti drugih stvarmi je tako, o katerih pises.

    Te dni je noro okrog nogometa, za zjokat za nekoga, ki mu je enako strmet v belo steno kot v televizisjki ekran z nogometom na sporedu. Vsi so notri. Kot pa tudi ti opazas, in ti oziroma obema, zna malo olepsati zivljenje je, da je v tem casu Slovenija v oceh vecine postala konkretna drzava in ne le podrepublika Rusije haha

    Hrana. Najbolj pogosto uporabljene besede tu, so poleg inshalah in alhamdulilah se ,, jej, jej, jej,,. Obozujem njihovo hrano, toda vcasih mi gre skoraj na jok z vsem tim posiljevanjem z njo. Nocejo nic hudega, pokazati dobrohotnost in dejansko tudi ljubezen na ta nacin … ampak, kar je prevec, je pa prevec. Delim tvojo skrb izogibanja obiskom, se posebej tistim v bolj vecernem casu. Preobilje hrane in manjko gibanja sta dve moji najvecji skrbi tukaj cisto iskreno.

    Poroka pa… v kratkem greva na poroko cca 250 gostov. Bo teater zagotovo, veliko okrancljanih jelk kot pravis … in jaz bom ena izmed njih … sicer z malo manj mejkapa haha

    No toliko, da delim s tabo, ki razumes … mi je malo lazje pri srcu.

    Lp iz Maroka

Komentirajte

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !

blank